Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: صرفنظر از چندپروژه قابل توجه و شاخص که کمتر از انگشتان دست به شمار می روند سایر پروژه ها و برنامه هایی که در لیست پرطمطراق دولت در استان و شهرستان های مازندران و بنام پروژه گنجانده شده است، چنگی به دل نمی زند.

افتتاح چند کیلومتر آسفالتی که ماه ها از تکمیل و بهره برداری آن گذشته، ترانس کوچک برق، دیواره سازی چند متری رودخانه، اجرای ورزش همگانی و صبحگاهی وغیره فقط برای پرشدن لیست برنامه های هفته دولت کاربرد دارد و حذف آن از این لیست نیز مایه کدورت ارگانی یا فردی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود برخی برنامه های بدیهی در لیست پروژه ها و برنامه های هفته دولت و طویل کردن عنوان برنامه ها نه تنها دردی از مردم دوا نمی کند بلکه شبهاتی را نیز ایجاد خواهد کرد.

افتتاح استادیوم ورزشی شهدای نوشهر از یادگار سفر مقام معظم رهبری به مازندران از جمله پروژه های شاخصی است که دغدغه دیرینه و آرزوی سال ها بر دل مانده مردم منطقه را برآورده کرده است و ساخت آن نویدبخش بازگشت دوباره نوشهر به لیگ برتر فوتبال است.

مقاوم سازی یک مدرسه، افتتاح فاز دو چاپخانه دیجیتال، طرح هادی روستایی، افتتاح شالیکوبی و غیره از جمله پروژه های ریز و درشتی است که برای افتتاح آن مسئولان استانی و شهرستانی روبان ها را قیچی زدند و برای یکدیگر فرش قرمز پهن کردند.

اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر در گفتگو با خبرنگار مهر، ارزش اعتباری پروژه های افتتاح شده در هفته دولت را ۱۹ میلیارد تومان برای ۲۲ طرح افتتاح شده و کلنگ زنی شده بیان می کند و می گوید: دو پروژه بخش برق شامل افتتاح نیروگاه مقایس کوچک و افزایش ظرفیت پست برق از جمله طرح های شاخص در شهرستان بوده است.

وی در عین حال می گوید:هفته دولت فرصتی برای بیان عملکرد و کارکردهای دولت و خدمات ارائه شده به مردم است و باید از این فرصت برای اطلاع رسانی بهره گرفت.

غالب پروژه های هفته دولت در برخی شهرستان ها رنگ پذیرایی و خدماتی داشت و افتتاح مجتمع پذیرایی و رستواران در عباس آباد و یا بازی فوتبال کارکنان دولت از جمله پروژه هایی بود که در لیست هفته دولت این شهرستان خودنمایی می کرد

غالب پروژه های هفته دولت در برخی شهرستان ها رنگ پذیرایی و خدماتی داشت و افتتاح مجتمع پذیرایی و رستواران در عباس آباد و یا بازی فوتبال کارکنان دولت از جمله پروژه هایی بود که در لیست هفته دولت این شهرستان خودنمایی می کرد.

هفته دولت امسال بیش از ۸۸۶ پروژه مختلف با اعتبار ۸۴۵ میلیارد تومان در مازندران افتتاح شد که برای افتتاح برخی پروژه های شاخص آن از جمله ورزشگاه نوشهر که پیش از هفته دولت بهره برداری شد و طرح های مخابراتی به ترتیب معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات به استان سفر کرده اند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست خبری هفته دولت با اشاره به اینکه ۸۸۶ پروژه هفته دولت در استان بهره برداری می شود افزود: از این تعداد ۸۶ پروژه با ۲۹۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی تعداد پروژه های اشتغال زای تولیدی و صنعتی را ۱۰۹ طرح با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برشمرد و گفت: این طرح برای ۳۹۹ نفر شغل ایجاد کرده است.

حسین زادگان یادآور شد: همچنین ۷۷۷ پروژه عمرانی و خدماتی با ۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار هفته دولت در استان اجرا می شود.

این وضعیت درحالی است که در سال قبل که محمد اسلامی سکان استانداری مازندران را عهده دار بود، ۵۴۴ پروژه در هفته دولت افتتاح شد و ۲۷ پروژه با ۳۸۶ میلیارد تومان اعتبار در استان کلنگ زنی شد.

از مجموع پروژه ها، ۱۳ پروژه با ۵۱۶ نفر اشتغالزایی و ۵۳۲ طرح  عمرانی و زیرساختی است و در مجموع ۵۱۰ پروژه در حوزه ادارات و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و ۳۵ پروژه در حوزه عمرانی شهری و شهرداری ها است و بالاترین پروژه ها در نور، آمل، بابل و ساری اجرا می شود.

بررسی پروژه های هفته دولت در سال ۹۶ نیز نشان می دهد که ۸۷۲ پروژه به ارزش ۴۱۹ میلیارد تومان افتتاح شده که سال ۹۸ از نظر کمیت و کیفیت پروژه ها نسبت به دو سال قبل افت داشته است.

نان منطقه آزاد روی میز سه استاندار

اگرچه در دو سال قبل افتتاح پروژه انتقال گاز عسلویه به دامغان، ساری و نکا جزو پروژه های شاخص در مازندران قلمداد شده بود و دغدغه مازندرانی ها برای قطع گاز در زمستان را برای همیشه رفع کرد اما در سال قبل شعار منطقه آزاد و در سال جاری، تحقق این آرزو از جمله دستاوردهای مهم دولت بیان شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در گفتگو با مهر می گوید: ایجاد منطقه آزاد در استان مازندران که مطالبه عمومی با قدمت حدود سه دهه بوده است پس از طی مراحل اولیه و تصویب در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد برای طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب هیئت دولت رسید.  

وی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد تاثیر بسزایی در روند شکوفایی اقتصادی و کسب و کار در مازندران خواهد داشت و یکی از پیشران های توسعه استان به شمار می آید.

آزادراه تهران شمال، ایجاد پالایشگاه شیر، اکتشاف نفت از دریای مازندران، خط ساحلی مازندران، توسعه گردشگری دریایی و پهلوگیری کشتی کروز، ایجاد بیمارستان هزار تختخوابی، افتتاح تالار مرکزی ساری و دهها پروژه بزرگ و اشتغال زا همچنان در وعده ها و شعارهای سالانه دولت ها در مازندران تکرار می شود و برخی از این پروژه ها به رویای شیرین مبدل شده است.

کد خبر 4718289

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت استانداری مازندران ساری ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام شهرکرد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران گفت: دو هزار واحد مسکن روستایی با حضور استاندار مازندران به صورت متمرکز در ساری افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مسکن مازندران در مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن روستایی ساخت مسکن برای محرمان از تدبیر‌های ویژه حضرت امام راحل ذکر و حضور بازسازی‌های حوادث غیرمترقبه را از جمله وظایف و کارکرد‌های بنیاد مسکن بیان کرد و گفت: تهیه طرح‌های هادی روستایی و صدور سند مالکیت از دیگر وظایف است.

وی کمک به دولت در ساخت مسکن ملی را از دیگر وظایف و کارکرد‌ها و افتتاح مسکن روستایی ارائه سند مالکیت را از جمله طرح‌ها بیان کرد و افزود: امروز ۱۱ هزار واحد مسکن در استان مازندران افتتاح می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در حوزه شهری جزو تعهدات بنیاد مسکن بوده است، ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۱۰۰ واحد مسکن شهری احداث شده است.

وی از صدور ۲۵ هزار جلد سند مسکن روستایی خبر داد و گفت: ۲۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که باید برای آن‌ها طرح هادی تهیه شود و تمامی این روستا‌ها دارای طرح هادی هستند و بیش از ۱۴۰۰ روستا در دو فاز این طرح اجرا شده است.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان در پهنه روستایی واقع شده است، گفت: برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن دارای تفاهمنامه سه جانبه کشوری هستیم و بخشی از این واحد‌ها توسط بسیج سازندگی احداث می‌شود.

دیگر خبرها

  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • صرف ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در منظریه
  • سپاهان- ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه
  • ۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • افتتاح نمادین پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن در روستاهای مازندران
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه لکه گیری و روکش آسفالت حفاظتی آزادراه تهران – کرج – قزوین
  • اجرای ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل