Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای روانشناسی از والدین دانش آموزان کلاس اولی خواست تا از هم اکنون کودکان خود را برای رفتن به مدرسه آماده کنند.

زهرا سادات مهدیون در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تجربه اولین‌ها همیشه با استرس و اضطراب همراه است، گفت: استرس در اولین روز مدرسه کاملا طبیعی است، حتی دانشجویان هم برای اولین بار که وارد دانشگاه می‌شوند کمی استرس دارند و این موضوع برای کلاس اولی‌ها به مراتب بیشتر است و ورود به مدرسه برای آنها با استرس بیشتری همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیون با طبیعی دانستن این اضطراب، گفت: به هیچ عنوان نباید کودکان را به خاطر اضطراب ناشی از حضور در مدرسه سرزنش کرد و در این شرایط بهترین کار ابراز همدلی با کودک است و بیان اینکه این شرایط برای همه وجود داشته و به مرور اوضاع بهتر می شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش این استرس والدین باید از مدت ها قبل دست به کار شده و کودک را برای ورود به مدرسه آماده کنند و بهترین کار برای ایجاد این آمادگی جایگزین کردن برخی وسایل بازی با وسایل مدرسه است. کودک باید از مدت ها قبل با وسایل مدرسه اُنس گرفته و کاربرد آنها را یاد بگیرد.

مهدیون تصریح کرد: صحبت از خاطرات خوب مدرسه و انجام بازیهای نمایشی با کودک در خصوص فضای مدرسه هم می تواند تا حد زیادی در برقراری ارتباط کودک با مدرسه موثر باشد.

این روانشناس بر حضور والدین در روز اول مدرسه تاکید کرد وافزود: توصیه می شود والدین دقایقی را درمدرسه مانده و با شروع کلاس ها مدرسه را ترک کنند و مجدد برای برگرداندن کودک از مدرسه به خانه مراجعه کنند.

مهدیون تصریح کرد: بسیار مهم است که والدین زمان مراجعه کودک به منزل در خانه باشند و غذا نیز برای کودک مهیا و آماده باشد، چرا که نبود والدین در خانه می‌تواند خاطره ای بَد برای کودک از اولین روز مدرسه رقم بزند.

این روانشناس از والدین خواست تا به هیچ عنوان از مدرسه به عنوان تهدید یا تنبیه برای کودک استفاده نکنند، بطور مثال نگویند که اگر فلان کار را نکنی به معلمت می گویم.

این دکترای روانشناسی در ادامه به اضطراب بسیار برخی کلاس اولی ها اشاره کرد وافزود: زمانی که کودک به حدی اضطراب دارد که دچار دل درد و حالت تهوع شده و یا بی اشتها شده و مرتب کابوس می بیند، در اینصورت والدین باید حتما کودک را نزد مشاور ببرند.

وی افزود: این دسته از کودکان دچار اختلال "اضطراب جدایی" بوده که باید با مراجعه به روانشناس تحت درمان قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه ثبت نام کلاس اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عشق آباد متعلق به شش ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، عزت‌اللهی 27 ساله که بعد از انتقال به شباب الاهلی دبی و بازی در لیگ ادنوک، همچنان آمادگی خود را به عنوان یک هافبک دفاعی تراز حفظ کرده، در دومین بازی فیفادی نیز از ابتدا برای تیم ملی به میدان رفت.

عزت‌اللهی این بار هم در معرض رقابت با بازیکنان فیزیکی و خشن ترکمنستان قرار داشت که با ملاطفت داور مواجه شده و برخورد خشن‌تری هم با بازیکنان ایران داشتند اما هافبک دفاعی سرسخت تیم ملی دوئل با آنها را به سود خود خاتمه داد.

نکته جالب در مورد عزت‌اللهی اینکه او حالا به مرز 70 بازی ملی رسیده و در صورتی که بیرانوند در فیفادی خرداد ماه بازی نکند، فرصت این را خواهد داشت تا از رکورد گلر شماره یک تیم ملی نیز عبور کند و به آمار سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش نزدیک شود؛ هرچند که سن پایینتری نسبت به این بازیکنان دارد.

هافبک شماره شش تیم ملی که در این بازی محمد قربانی جوان را هم کنار خود داشت و سعی می‌کرد در ایفای نقش این بازیکن تازه وارد نیز به او یاری برساند، در انتقال توپ کمک زیادی به بخش تهاجمی ایران انجام داد.

او حالا خود را آماده رقابت حساس پایان فصل در لیگ امارات می‌کند و سپس فیفادی خرداد ماه فرا خواهد رسید که عزت‌اللهی آماده دیدار حساس با ازبکستان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • بی‌استرس‌ترین مربی ایران با پاچه‌های بالا! (عکس)
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • آسمان عشق آباد متعلق به شش ایران (عکس)
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟