Web Analytics Made Easy - Statcounter

یورونیوز مدعی شده که یک روز پیش از اخراج بولتون از کاخ سفید، بین او و رئیس‌جمهور آمریکا بر سر موضوع تحریم ایران جروبحث صورت گرفته بود.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یورونیوز به نقل از یک فرد نزدیک به «جان بولتون»، مشاور اخراجی امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که خروج وی از دولت آمریکا پس از جدال لفظی با رئیس‌جمهور آمریکا بر سر موضوع تحریم‌های ایران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته یورونیوز، خروج ناگهانی مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در روز سه‌شنبه گذشته، پس از آن حادث شد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز داشت که ممکن است به‌عنوان مشوقی برای تهران جهت آمدن بر سر میز مذاکره، برخی تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.

منبع یورونیوز می‌گوید این بحث بعدازظهر دوشنبه درگرفته و در جریان آن بولتون تاکید کرد که قویا با چنین ایده‌ای مخالف است.

به نوشته این رسانه اروپایی، صبح روز بعد، بولتون دیگر مشاور امنیت ملی کاخ سفید نبود و حتی بر سر اینکه تصمیم نبودن او، تصمیم چه کسی است بین بولتون و ترامپ اختلاف وجود دارد. ترامپ می‌گوید بولتون را اخراج کرده اما بولتون می‌گوید استعفا داده است.

پیش‌تر رسانه‌ها در خصوص احتمال موافقت رئیس‌جمهور آمریکا با پیشنهاد «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعطای خط اعتباری 15 میلیارد دلاری به ایران که با نفت تضمین شده مطالبی را منتشر کرده بودند. اما آنچه منبع نزدیک به بولتون ادعا کرده، بیانگر آن است که پیشنهاد ترامپ مبنی بر رفع برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، موفقیت طرح خط اعتباری ماکرون نیز به اعطای معافیت تحریمی از جانب آمریکا بستگی دارد.

ترامپ در تاریخ 18 اردیبهشت 1397، آمریکا را از توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 خارج کرد. متعاقبا، تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران بازاعمال شد و توسعه یافت. با این حال، حتی برخی ارزیابی‌های اندیشکده‌های غربی نشان می‌دهد که راهبرد ترامپ با موفقیت همراه نبوده است. استراتفور اخیرا در گزارشی تاکید کرد که تهران، در حالی که زخم‌خورده اما [در برابر اقدامات آمریکا] سر تعظیم فرود نیاورده، تحریم‌های واشنگتن را تاب آورده و به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ نشان داده که قصد ندارد قبل از تسهیل تحریم‌ها، خواسته‌های ایالات متحده را برآورده کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ جان بولتون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن باز هم به پوتین توهین کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد