Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@07:18:31 GMT

توصیه‌های پلیس در برخورد با مامورنماها

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۰۱۸۸

توصیه‌های پلیس در برخورد با مامورنماها

خبرگزاری میزان- معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه ایجاد آشفتگی در شهروندان از ترفند و شگرد سارقان مامورنما است، گفت: شهروندان در صورت مواجه با مامورنما‌ها باید خونسردی خود را حفظ کنند و با ۱۱۰ تماس بگیرند. تاریخ انتشار: 09:08 - 24 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۵۳۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،سرهنگ رضا موذن درباره چگونگی برخورد شهروندان با مامورنما‌ها گفت: برخی از سارقان تحت پوشش نیروی انتظامی یا سازمان‌های دیگر رفتار‌های مجرمانه انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناآشنایی افراد با حقوق شهروندی خود، تسلیم بی قید و شرط در برابر خواسته این دسته از سارقان، عدم احراز هویت مأمورنماها، دستپاچگی، نگهداری وجوه نقد، طلا و جواهر در خودرو موجب افزایش انگیزه سارقان و مأمورنما‌ها برای کلاهبرداری از مردم می‌شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه بخشی از افراد مورد هدف این کلاهبرداران، اتباع خارجی، کارکنان شرکت‌های خارجی و شهروندان بی‌اطلاع از قوانین داخلی کشور هستند، اظهارکرد: افراد در صورت مواجه با مامورنما‌ها باید خونسردی خود را حفظ کنند و با ۱۱۰ تماس بگیرند. به محض تماس افراد با ۱۱۰ در سریع‌ترین زمان به درخواست آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

وی که در یک برنامه رادیویی گفتگو می‌کرد، ایجاد آشفتگی در شهروندان را از ترفند و شگرد این سارقان دانست و گفت: سارقان با ایجاد شوک رفتاری در فرد از اقدامات بعدی او جلوگیری می‌کنند، اما مردم باید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.

موذن در پایان اظهارکرد: برخی شهروندان به علت بی‌دقتی و سهل انگاری در زمان ورود کلاهبرداران به خانه یا خودرو با دستپاچگی از این متهمان فاصله می‌گیرند درصورتی‌که باید لحظه به لحظه همراه باشند و تا رسیدن ماموران پلیس مراقب باشند که چه می‌کنند و به چه وسایلی دست می‌زنند.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس مامور قلابی میزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در فروردین ماه سال جاری، ۴۳ سارق خودرو توسط پلیس آگاهی در سطح استان گیلان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به ۶۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۵۱ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ سرقتی خبر داد و با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان، بیان‌داشت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

کد خبر 6087994

دیگر خبرها

  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد