Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@12:37:23 GMT

مدارس مناطق سیل‌زده لرستان تعمیر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۰۱۹۴

مدارس مناطق سیل‌زده لرستان تعمیر شد

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان، شامگاه شنبه، 23 شهریورماه، در جمع خبرنگاران از اتمام کار تعمیر ۳۱۰ پروژه آسیب‌دیده از سیل لرستان با شروع سال تحصیلی خبر داد و اظهارکرد: این مدارس و سایر مدارس نیازمند استان با تجهیزات جدید و نو میزبان دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی همراه با شور و نشاط و آرامش خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این‌مطلب که با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی ۹۹-۹۸ باید مدارس نیز آمادگی حضور دانش‌آموزان را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در سیل فروردین ماه، ۴۲۳ فضای آموزشی آسیب دید که از این تعداد ۳۱۰ پروژه نیازمند تعمیر و ۱۱۳ پروژه دیگر تخریب شدند.

حیدری با مقایسه سیل لرستان نسبت به سیل سایر مناطق کشور، ادامه داد: سیل لرستان بدلیل توفنده بودن و قدرت و شتاب آنی، موجب بروز خسارات فراوان به زیر ساخت‌های استان شد در صورتیکه در سایر مناطق سیل‌زده کشور بیشتر شاهد آب‌گرفتگی بودیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به این‌که پس‌از سیل شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی کارکنان نوسازی مدارس بودیم، خاطرنشان کرد: پرسنل نوسازی مدارس لرستان با انجام عملیات اجرایی پروژه‌ها به‌صورت ۳ شیفت، شاهد اتمام تعمیر ۳۱۰ مدرسه سیل‌زده هستیم که در نوع خود ثبت یک رکورد جدید در عرصه ساخت و تعمیر مدارس کشور محسوب می‌شود.

وی با ذکر این‌مطلب که در بحث ساخت مدارس تخریب شده از سیل‌، با شروع به کار ۶۲ پروژه و اتمام مدارس یک، دو و سه کلاسه تا پایان مهرماه، مشکل تأمین فضاهای آموزشی مناطق سیل‌زده تا حد بسیار زیادی حل خواهد شد، ادامه داد: کار ساخت مدارس ۶ کلاسه نیز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید این در حالی است که پروژه‌های نیمه تمام ۱۲ کلاسه قلم‌چی پلدختر و ۶ کلاسه معمولان که بنا بر قرارداد می‌بایست در خرداد سال آینده تحویل شود با کار مضاعف و تلاش جهادی کارکنان نوسازی مدارس در مهرماه سال جاری آماده بهره‌برداری خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی محمدرضا حیدری نوسازی مدارس لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  وضعیت نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمال تهران نامناسب تر است گفت: بسیاری از ساکنان بافت های فرسوده در جنوب تهران به دلیل عدم تمکن مالی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه سعی داریم با پرداخت تسهیلات نوسازی مشارکت های مردم و مالکان را در این مناطق افزایش دهیم.

وی افزود: در بازه سال های ۸۸ تا ۹۲ میزان نوسازی بافت های فرسوده رکورد دار بوده به طوری که میزان نوسازی بافت های فرسوده به ۱۰۰ هزار واحد هم می‌رسد اما بعد از آن اجرای نوسازی بافت های فرسوده کاهشی شد.

او اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن و انتقال آن به طرح های نوسازی بافت های فرسوده روند اجرا را تسریع کنیم و از سوی دیگر مشارکت های مردمی را هم تقویت کنیم.

آیینی گفت‌: تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها از طریق مشارکت های مردمی و پرداخت تسهیلات ساخت و اجرای بسته های تشویقی امکان پذیر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • مدارس تخریبی شهرستان دشتی باید نوسازی شود
  • مدرسه دو کلاسه بخش ممبی تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد
  • ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی