Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت: قبل از انقلاب، وابستگی مالی داشتیم و حتی قادر به تولید «کلت» نبودیم، جبران این عقب افتادگی مستلزم صرف زمان بسیاری بود و امروز شاهد هستیم در حوزه تکنولوژی هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی شب گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) اظهار داشت: نیروی انسانی مناسبی در حوزه‌های مختلف در اختیار داریم و شرایط برای جهش نهایی مهیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور بیان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی از ناحیه قوانین و مقررات موجود است و برطرف کردن این کاستی‌ها زمان‌بر است؛ یکی از راهکارهایی که در دولت نیز مدنظر است افزایش اختیارات استانی است.

رحمانی فضلی گفت: با وجود تحریم‌های موجود، روند پیشرفت فعالیت‌های حوزه‌های مختلف افزایشی و مثبت بوده است؛ در حوزه سیاسی این امر پررنگ‌تر بوده و بسترهای اجتماعی نیز شامل این گروه‌ها بودند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مباحث سیاسی موجود قابل مقایسه با 10 سال گذشته نیست، در حوزه امنیتی پس از 40 سال با تمامی برنامه‌های تعیین شده، ناآرامی‌های اطراف و هدف تمامی ناوگان‌های منطقه‌ای در شرایط امنیت مطلق به سر می‌بریم.

وی گفت: در حوزه اقتصادی نیز پیشرفت بسیاری داشتیم اما هنوز به درجه مطلوبی نرسیدیم، پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم دشمنان جنگ‌های خود را در حوزه اقتصادی محقق می‌سازند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: دشمنان قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارند بلکه قصد هدایت جمهوری اسلامی به سوی اهداف خود را دارند، در گذشته قبل از انقلاب، وابستگی مالی داشتیم و حتی قادر به تولید «کلت» نبودیم، جبران این عقب افتادگی مستلزم صرف زمان بسیاری بود و امروز شاهد هستیم در حوزه تکنولوژی هیچ مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: در حوزه نیروی انسانی و تخصص نیز هیچ مشکلی وجود ندارد، در حوزه تجارت شرایط مطلوبی داریم و امسال درصد پیشرفت ما افزایش یافته است، در تمامی حوزه‌ها پیشرفت داشتیم و در حال حاضر شرایط برای جهش نهایی ما فراهم شده است، قوانین و مقرراتی وجود دارد که نظام‌ها و ساختارهای ما متناسب‌ با سرمایه‌گذاری قادر به رشد نیستند.

وزیر کشور افزود: تمامی این موارد مستلزم اراده ملی بوده که تاکنون خوب پیش رفته‌ایم و از این پس نیز همین روند ادامه دارد، باید به گفته رئیس جمهور واگذاری را در دولت افزایش دهیم، سه نوع اختیارات داریم که از آنها می‌توان به ساختارها، قوانین و مدیریت اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریتی اختیارات قابل واگذاری است، البته تاکنون 70 تا 80 مورد از این اختیارات واگذار شده اما به‌دنبال افزایش این آمار هستیم، تولیدکنندگان رزمنده‌های جبهه اقتصاد مقاومتی هستند، ما باید سه پروژه مهم را برای هر استانی مشخص کنیم تا بدون معطلی فضای مناسبی را در کشور ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در کنار این امور کشور به 9 منطقه مختلف تقسیم شده و قرار بر رسیدگی به هر یک از مناطق شده است. باید این مناطق با یکدیگر مشارکت کنند، در موضوع سد محلی نیز اقدامات مختلفی انجام می‌شود و در نهایت این الگوها به طرف نهایی شدن پیش می‌رود.

وزیر کشور ادامه داد: بالغ بر 2 هزار و 200 واحد تولیدی تملک‌ شده توسط بانک‌ها وجود دارد، برای بخش اختیارات ستاد تسهیلات و تولید نیز جلسات سران برگزار شده است.

وی بیان کرد: قوه قضائیه همراهی خوبی داشته و مجلس نیز همکاری کرده است، چالش‌ها شناسایی شده و نسبت به حل آنها اقدام کردیم، در ارتباط با کشورهای همسایه باید گفت که کم‌کاری کردیم، بازارهای بسیار بزرگی داشتیم و سال‌هاست که در این مورد کم توجهی شده است، توان امکانات و تولید ما بسیار زیاد بوده و از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

رحمانی فضلی گفت: در بحث تبادل مالی نیز اقدامات خوبی انجام شده و توافق‌نامه‌ای با کشورهای اوراسیا منعقد شده و 500 قلم کالا به صورت تخفیفی به کشور ما اختصاص می‌یابد؛ 15 کشور در اطراف ما وجود دارند و ما با آنها تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کردیم، در مباحثی مانند حمل و نقل و نظایر این موارد اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال راه‌اندازی شورای مشورتی توسعه در هر استان هستیم. ما در حوزه تراز بازرگانی، کاهش تورم، اشتغال و نظایر این موارد پیشرفت چشمگیری داشتیم، همچنین ورود هزار و 300 کالا را در سال گذشته ممنوع کردیم.

وزیر کشور تصریح کرد: گام‌های کنونی نشانه استواری است و در صورت ادامه آن می‌توانیم به درجات بهتری نیز برسیم، ما باید فریب تبلیغات دشمن را نخوریم، پیش از انقلاب دولت به معنای واقعی در کشور وجود نداشت، دولت باید مبتنی بر مشارکت، مقبولیت و مشروعیت شکل بگیرد، در حالی که چنین اتفاقی در گذشته محقق نشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ | فردین آقابزرگی

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه، خواسته فعالان بازار سرمایه مشارکت واقعی مردم در بخشهای مختلف اقتصاد است، گفت:اصل ۴۴ قانون اساسی در سه دهه اخیر مغفول مانده است. ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که قابلیت جذب دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فردین آقابزرگی با اشاره به وضعیت و نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1403 مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: خواسته فعالان بازار سرمایه مشارکت واقعی مردم در بخشهای مختلف اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه اصل 44 قانون اساسی به عنوان محور گفتمانی شعار سال  در سه دهه اخیر مغفول مانده استف ابراز امیدواری کرد در سال جاری اهتمام ویژه ای برای تحقق جهش تولید ایجاد شود.

اقا بزرگی گفت: بر اساس برخی تخمینها 1700 میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که بخش مهمی از این عدد قابلیت جذب  در بخشهای مختلف اقتصاد را دارد. بر این اساس یکی دیگر از محورهای مغفول مشاکرت مردمی در اقتصاد نگاه ویژه به سرمایه ایرانیان خارج از کشور است.

وی ادامه داد: همانطور که در سخنان رهبری اشاره شد و از نواقص سال 1402 بر شمرده شد، وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور بود. به هر حال هدف گذاری سال 1403 اینگونه است که با شفاف سازی و روان سازی وجلب اعتماد منابع بخش خصوصی را به سمت تولید و صنعت هدایت کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل موثر در جذب سرمایه بخش خصوصی در تولید گفت: آزادی در امر سرمایه گذاری ، شناسایی هدف سرمایه گذاری که انتفاع در چهارچوب ضوابط و قواعد است که این قواعد شامل انواع تعرفه گذاری ها، قواعد واردات و صادرات و ….. است همگی در امر سرمایه گذاری تعیین کننده هستند.

 

.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • لسه‌فر چیست؟
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ | فردین آقابزرگی
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • تلخ و شیرین اقتصاد در ۱۴۰۲