Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@02:56:07 GMT

ضرورت تنظیم سند تربیتی برای دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۰۴۶۷

ضرورت تنظیم سند تربیتی برای دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای دانشگاه آزاد باید سند تربیتی دانشگاه تنظیم و اجرا شود و این دانشگاه با معیار اسلامی باشد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی طهرانچی در دومین دوره آموزشی و تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب با جمعیت حدود ۳۵ میلیونی ۱۷۰هزار دانشجو وجود داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸ درصد جمعیت کشور دانشجو است و نباید از این ظرفیت غفلت کنیم زیرا دشمنان در خارج از مرزهای ایران اسلامی از این فرصت و ظرفیت، سوءاستفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای دانشگاه آزاد باید سند تربیتی دانشگاه تنظیم و اجرا شود، باید دانشگاه آزاد با معیار اسلامی باشد.

طهرانچی با بان اینکه رکن و اساس دانشگاه به استاد است و دانشگاه باید ظاهر خود را با سیاست‌گذاری صحیح و برنامه‌ریزی حفظ کند، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش ما از ۱۸ سالگی تربیت تمام می‌شود نادرست است زیرا جوان باید تا ۲۱ سالگی تربیت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اساتید دانشگاه در تربیت دانشجویان سه نقش دارند و دانشجویان را باید برای آموزش اسلامی و حضور در اجتماع اسلامی  و شغلی که با مفاهیم اسلامی همراه است تربیت کنند.

طهرانچی در پایان با بیان اینکه حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی ضروری و لازم است، خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌ها نقش کلیدی دارند و باید با مسائل کشور درگیر شوند و نقش اساتید فراتر از تعلیم مسئله تربیت است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به‌عنوان دانشگاه جامعه‌محور و جامعه پرداز همیشه سعی کرده ارزش‌آفرینی کند. ارزش‌آفرینی با یک هدف بسیار متعالی که رشد و پرورش نیروی انسانی کشور بوده، واقعاً هدفی عالی است که اگر درست انجام شود کشور را بیمه می‌کند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰سال فعالیت خود درخشانی را به ثبت رسانده میلیون‌ها فارغ‌التحصیل از این دانشگاه یکی از دستاورد‌های این دانشگاه است به همت استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهد این هستیم رشد علمی و فرهنگی کشور نقش‌آفرینی کند همه که عضو این خانواده بزرگ هستیم از این بابت به خود می‌بالیم که در چنین مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم و در به دست آمدن این دستاورد مهم سهیم هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چله دوم حیات خود با درک تحولات جامعه رویکرد تحولی به خود گرفته و با تدوین سند تحول و تعالی که سند راهبردی، عملیاتی پنج ساله بوده در راستای ارتباط مؤثر با جامعه برنامه‌ریزی کرده است.

منصوری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در این سند چهار وجه کاربردی را ترسیم کرده وجه علمی، وجه فناوری، وجه فرهنگی و وجه تربیتی، اگر این چهار وجه به درستی در جامعه بتواند نمود پیدا کند نظام فرهنگی بر تربیت جامعه فرهیخته، نظام علمی به جامعه دانا، نظام تربیتی به جامعه کارآمد و نظام فناوری به جامعه نوآور منتهی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با این اهداف بلندی که ترسیم کرده و گام برمی‌دارد بتواند با این اهداف دست پیدا کند. قطعاً برای رسیدن به این اهداف همه همکارانی که در دانشگاه آزاد اسلامی هستند اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان باید تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به پیام تبریک نوروزی دکتر طهرانچی بیان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام نوروزی خود شعار تولید با مشارکت مردم را به سه مؤلفه مهم تقسیم کرد مشارکت مردم که بیانگر مؤلفه اجتماعی شعار است مؤلفه نوآوری که اگر بخواهد جهش در تولید اتفاق بیفتد لازمه آن جهش نوآوری بوده سومین مؤلفه اقتصاد است که این سه مؤلفه را از شعار سال می‌توان استنباط کرد.

منصوری با قدردانی از تلاش شش ساله نعمت‌الله نعمتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان مطرح کرد: رویکرد دانشگاه اسلامی در انتخاب مدیران و مدت فعالیت مدیران بدین گونه است که هر عزیزی مدت محدودی مدیریت داشته باشد. دستاورد‌های به دست آمده نعمتی به‌واسطه همکاری همه همکاران در واحد دامغان بوده همدلی همراهی و همکاری همه اعضای هیئت علمی و کارکنان واحد دامغان منتج به این کارنامه ارزشمند شده این همکاری و همدلی همان‌طوری که در دوران مدیریت نعمتی بوده باید حسین افشاری رئیس جدید این واحد دانشگاهی نیز ادامه پیدا کند تا بتوانیم شاهد تحولات بزرگی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه تحولات در جامعه به‌واسطه اقبال اجتماعی مردم نسبت به رشته‌ها و انتظارات مردم از دانشگاه آزاد اسلامی است، تأکید کرد: امروزه از دانشگاه انتظار می‌رود که معرفت را به جوانان آموزش دهد مهارت آنان را افزایش، خودباوری، امید و نوآوری را رقم بزند برای این اتفاقات نیاز است همه بیش‌ازپیش تلاش کنیم تا بتوانیم به این انتظار جامع پاسخ شایسته‌ای دهیم و همچنان مورد پسند و اقبال مردم ایران قرار گیریم که حیات دانشگاه به حمایت مردم است.

به گزارش آنا، در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دامغان از تلاش نعمت‌الله نعمتی قدردانی و حسین افشاری دانشیار رشته علوم باغبانی به‌عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • طرح ملی سفیران بصیرت در کرمان
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب ابلاغ کرد
  • افزایش جذب ۱۰۰۰ دانشجو، بیشتر از سال قبل در واحد تهران شرق