Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:44:55 GMT

سقوط ۲۶۵ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۰۶۱۴

سقوط ۲۶۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس که روز گذشته خود را با رکوردشکنی به پایان رسانده بود امروز در ابتدای معاملات دومین روز کاری خود در هفته جاری ریزش ۲۶۵ واحدی داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس که روز گذشته خود را با رکوردشکنی به پایان رسانده بود امروز در ابتدای معاملات دومین روز کاری خود در هفته جاری ریزش 265 واحدی داشت و با این ریزش در جایگاه 304 هزار و 194 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز (24 شهریور) نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس و خاهن - آهنگري‌ تراكتورسازي‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار دارند که در میان آنها نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خاهن - آهنگري‌ تراكتورسازي‌ ايران‌ روند صعودی دارند و باقی نمادها روند نزولی را برای خود ثبت کرده اند.

 

در جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نیز در صدر لیست نام نمادهای رمپنا، سبریز، شخارک، وپاسار، فملی، بفجر و شبندر به چشم می خورد که در میان آنها تنها 2 نماد شبریز با 121 واحد و شبندر با 67 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و باقی نمادها یعنی رمپنا با 208 واحد، شخارک با 99 واحد، وپاسار با 84 واحد، فملی با 78 واحد و بفجر با 77 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس در صبح امروز گذاشتند.

 

این گزارش می افزاید: فرابورس اما امروز (یکشنبه 24 شهریور) روز خود را برخلاف بورس با رشد 13 واحدی آغاز کرد و این رشد باعث شد تا در ارتفاع 3 هزار و 932 واحد قرار بگیرد. نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، دي - بانك دي، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، کرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، ودي - بيمه دي  و  سبزوا - سيمان لار سبزوار در صدر لیست پربیینده های صبح امروز فرابورس قرار داشتند که در میان آنها 2 نماد ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان و کرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان روند صعودی را در صبح امروز برای خود ثبت کرده اند.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (شنبه 23 شهریور) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 1592 واحدی آغاز کرد و این رشد باعث شد تا در ابتدای روز به جایگاه 301 هزار و 523 واحد برسد و شاخص کل بورس با حفظ این روند و کسب رشد 4529 واحدی در پایان معاملات به جایگاه 304 هزار و 460 واحد رسید.

 

شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با  1217 واحد افزایش معادل 1.51 رصد به 81 هزار و 830 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 1706 واحد افزایش معادل 2.04 درصد به 85 هزار و 206 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1142 واحد افزایش معادل 2.04 درصد به 57 هزار و 37 واحد، شاخص آزاد شناور با 5981 واحد افزایش معادل 1.75 درصد به 348 هزار و 192 واحد، شاخص بازار اول با 3940 واحد رشد معادل 1.80 درصد به 222 هزار و 289 واحد و شاخص بازار دوم با 6299 واحد رشد معادل 1.04 درصد به 614 هزار و 582 واحد رسیده بودند.

 

نمادهای پربیینده صبح روز گذشته (23 شهریور) بورس نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، شپنا - پالايش نفت اصفهان و  شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران بودند که در میان آنها 2 نماد رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران روند نزولی داشتند و در پایان معاملات تنها نماد شپنا - پالايش نفت اصفهان روند نزولی را برای خود ثبت کرده بود.

 

در جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس در صبح روز گذشته به ترتیب نام نمادهای خودرو، وپارس، دعبید، فملی، وتجارت، خساپا و پارس در صدر لیست به چشم می خورد که این نمادها به ترتیب 124، 100، 97، 76، 73، 68 و 49 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس گذاشتند و در پایان معاملات نمادهای شخارک با 764 واحدف فملی با 318 واحد، فولاد با 291 واحد، وغدیر با 193 واحد، مبین با 186 واحد و اخابر با 170 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها نماد که تاثیر منفی بر شاخص بورس داشت نماد شتران با 287 واحد بود و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای بورس در 698 هزار و 632 نوبت معاملاتی، 7 میلیارد و 521 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 21 هزار و 469 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 11 هزار و 126 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورا ماه محرم عاشورای حسینی مسجد تاسوعای حسینی خبرگزاری شبستان عزاداری محرم استان بوشهر نماز ظهر عاشورا نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) با ۶ هزار و ۲۳۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار