Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کننده ارشد طالبان به شبکه خبری راشاتودی گفت، پس از آنکه مذاکرات با آمریکا متوقف شد، این گروه آماده شده تا برای ۱۰۰ سال دیگر با این جنگ تحمیل شده، مبارزه کند.

به گزارش ایسنا، شر محمد عباس استنکزی، مذاکره کننده ارشد طالبان در گفتگویی با شبکه خبری راشاتودی گفت: روند یک ساله صلح در افغانستان از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و درست چند روز پیش از آنکه توافق رسمی امضا شود، متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش نویس این توافق از سوی دو طرف مطرح شده بود. تصمیم آمریکا قطعی نبود و طالبان به مذاکرات همچنان پای‌بند است.

وی ادامه داد: موضع ما این است که هیچ راه‌حلی برای این درگیری‌ها بجز مذاکرات و مساله صلح وجود ندارد. امیدواریم که ترامپ درباره تصمیمش مجددا فکر کند و به آنجایی برگردد که ما بودیم.

مذاکرات صلح افغانستان در پی انفجار خودرو توسط طالبان در کابل که به مرگ یک سرباز آمریکایی و ده‌ها غیرنظامی افغانستانی منجر شد، متوقف شد و دونالد ترامپ ناگهان نشست‌های کمپ دیوید با طالبان را کنسل کرد.

طالبان می‌گوید، بمب گذاری‌هایش واکنشی "توجیه شده" به حملات ادامه‌دار نیروهای آمریکایی و افغان است و تاکید دارد که آنها از سرزمین خود در مقابل یک اشغالگر خارجی متخاصم دفاع می‌کنند.

مذاکره کننده ارشد طالبان همچنین درباره دلیل توقف مذاکرات از سوی ترامپ ابراز تردید کرد و گفت که این تصمیم، با اظهارات مطرح شده از سوی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در تضاد است که گفته بود، آمریکا در ۱۰ روز گذشته بیش از ۱۰۰۰ نیروی طالبان را کشته است.

استنکزی همچنین گفت: اگر آنها می‌توانند یک هزار تن از ما را بکشند، چرا ما یک یا دو نفر از آنها را از پا در نیاوریم؟ این حق ماست. ما باید از خودمان و مردم دفاع کنیم. تنها پس از امضا شدن توافق رسمی و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان می‌تواند اختلافاتش با گروه‌های سیاسی افغانستان از جمله دولت کابل را حل و فصل کند. من خواستار مذاکرات درون افغانستانی و آتش‌بسی جامع هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات طالبان و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش سرکوب شده است

سخنگوی طالبان نگرانی از بیشتر شدن تهدیدات داعش را نادرست خواند و گفت: گروه تروریستی داعش در افغانستان سرکوب شده است.

ذبیح الله مجاهد این سخنان را در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تقویت فعالیت داعش در افغانستان اظهار کرده است.

گفتنی است روز قبل روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که پس از حمله به تالار کنسرتی در مسکو و واکنش طالبان به این رویداد، احتمال بیشتر شدن تهدید داعش در افغانستان وجود دارد.

در این گزارش آمده است که داعش به سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک در افغانستان و نیروهای های امنیتی طالبان حمله خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • داعش سرکوب شده است