Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@20:57:49 GMT

پایان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۰۷۴۵

پایان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مديركل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طرح سوگواره بصيرت عاشورايی كه از اول محرم در ۴۰ بقعه متبركه و امامزادگان استان آغاز شده بود، همزمان با ۱۲ محرم‌الحرام به كار خود پايان داد.

حجت‌الاسلام امیری افزود: طرح سوگواره بصيرت عاشورايي امسال نیز با شعار اصلی شهادت افتخار ماست با برگزاری ويژه برنامه‌های مختلف در امامزادگان و بقاع متبركه استان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي برپايی خيمه‌های معرفت را از جمله برنامه‌های اين طرح معرفی و اظهار كرد: در اجرای اين طرح خيمه‌های معرفت مورد استقبال بی‌نظیر زائران و عزاداران و اقشار مردم قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف با بيان اين كه در اجرای طرح سوگواره بصيرت عاشورايی ۱۴ مبلغ از قم برای پاسخگويی در خيمه‌های معرفت همكاری كردند، تصريح كرد: در اين خيمه‌ها روحانيان استان نيز مشاركت داشتند.

حجت‌السلام امیری خاطرنشان كرد: روحانيان در خيمه‌های معرفت به سؤالات شرعی، مشاوره خانواده و كودک، عفاف و حجاب و تبليغ مراجعه كنندگان پاسخ دادند که  متولیان موقوفات نیز با این برنامه‌ها همراهی کردند.

وي بيان كرد: تجمع بزرگ لبيک يا حسين، سوگواری شيرخوارگان حسينی و ويژه‌برنامه نوجوانان حسيني «احلي من العسل»، همایش «رهروان زینبی»، برنامه ويژه سوگواری تاسوعا و عاشورای حسينی و شام غريبان امام حسين(ع) از جمله ديگر برنامه‌های سوگواره بصيرت عاشورایی در امامزادگان بود.

طرح شمیم حسینی از دیگر طرح‌های برگزار شده در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی بود که این‌ نمایشگاه طی سه روز در محل آستان امامزادگان دو خاتون شهرکرد برپا و به ۱۰۰هیئت مذهبی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کمک شد.

حجت‌الاسلام امیری در ادامه تصريح كرد: زائران و عزاداران حسيني نيز در مناسبت‌های مختلف از برنامه‌های مختلف طرح سوگواره بصيرت عاشورايی در امامزادگان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه وقف و عاشورا دو نماد ناگسستنی هستند و حضرت امام حسین(ع) زمین کربلا را خریدند و وقف زائران کربلا کردند، گفت: مسئله مهم وقف از زمان ورود امام حسین(ع) به خاک کربلا آغاز شده است و تا امروز میراث‌داری از آن ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان ادامه داد: واقفان آگاه جامعه ما با هدایت و راهنمایی بزرگان دین دریافته‏‌اند که عاشورا به مثابه جوهر پویاییِ دین و مایه اصلی قوام و ماندگاری آن است، از این ‏رو برپا داشتن پرچم عزای امام حسین(ع) و احیای مکتب عاشورا از طریق وقف اموال و املاک و یا هر طریق دیگر برای برافراشته ‏داشتن پرچم توحید و مکتب رهائی‌بخش اسلام تلاش کردند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با عاشورای حسینی پیوندی عمیق دارد و مبنای انقلاب اسلامی است، استمرار و ثمره عاشورا انقلاب اسلامی است، رهبر ما هم یک رهبر عاشورایی، انقلابی و استکبار ستیز و تربیت یافته مکتب عاشوراست .

گستره اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی از اول محرم لغایت آخر صفر طی سه سطح انجام می‌گیرد که نقطه عطف این طرح ۱۲ روز ابتدایی ماه محرم و ایام اربعین حسینی بود، مرحله بعدی این برنامه در طول دهه دوم و سوم و دهه آخر ماه صفر نیز در امامزادگان استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری اوقاف و امور خیریه بصیرت عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: با کاهش دمای صبحگاهی احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی پیش بینی می‌شود.
مبینی افزود: برای روز‌های پنج شنبه و جمعه آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری در پاره‌ای مناطق رگبار بهاری و رعد وبرق گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ضیافت الهی در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری