Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر،  با اشاره به دریافت شهریه‌های نجومی در برخی از مدارس غیردولتی، اظهار داشت: در ابتدا ذکر این نکته حائزاهمیت است که نمی‌توان گفت که همه مدارس غیردولتی شهریه نجومی دریافت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات ما، صرفا ۵ درصد از مدارس غیردولتی به ویژه در کلانشهرها مقررات را در زمینه دریافت شهریه رعایت نمی‌کنند اما دیگر مدارس مقررات را در این زمینه رعایت می‌کنند و حتی برخی از مدارس غیردولتی وضعیت مالی خوبی ندارند و به دلیل عدم جذب دانش آموز در حال تعطیلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ناظر مجلس بر شورای سیاست‌گذاری،  برنامه‌ریزی و نظارت بر مدارس غیردولتی، با تاکید بر اینکه بین مدارس غیردولتی توازن کافی وجود ندارد و باید عدالت آموزشی میان آنان رعایت شود، تصریح کرد: بنده اخیرا جلسه‌ای با معاون وزیر آموزش و پرورش داشتم و این موضوع را مطرح کردم و قرار شد که با مدیران مدارس لاکچری برخورد شود.   

ابطحی با بیان اینکه نکته قابل توجه آن است که این مدارس علی رغم دریافت شهریه‌های نجومی، به معلمان خود حقوق های بسیار کمی پرداخت می کنند، تصریح کرد: درآمد مدارس لاکچری میلیاردی است و در واقع در این مدارس هم به خانواده‌ها و هم به معلمان ظلم می شود و صرفا عده ای خاص از این قضیه سود می برند که باید با آنان برخورد جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید بر شهریه مدارس غیردولتی نظارت بیشتری صورت گیرد، گفت: این موضوع جزء اختیارات وزارت آموزش و پرورش است اما در صورتی که گزارشی به مجلس درباره تخلف مدارس در دریافت شهریه از والدین واصل شود، قطعا به آن ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی می‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مدیران این مدارس به بهانه ارائه امکاناتی چون کلاس‌های فوق برنامه، آموزش زبان دوم و سفر دانش آموزان به تور اروپا از خانواده‌های آنان شهریه های کلان دریافت می کنند.

ابطحی با بیان اینکه سود مدارس لاکچری فقط به جیب مدیر و هیئت امنای مدارس می‌رود، گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع شهریه های نجومی مدارس ورود جدی می کنند چرا که هیچ دلیلی ندارد که برخلاف قانون چنین شهریه هایی از خانواده ها دریافت شود و در مقابل معلمان این مدارس حقوق چندانی دریافت نکنند و امنیت شغلی نداشته باشند.

کد خبر 4718395 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اروپا وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا وزارت امور خارجه ایران محمد جواد ظریف ایران حسن روحانی محمدجواد ظریف برجام دولت دوازدهم ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران محمود واعظی هیئت دولت محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • تکلیف «شهریه» مدارس و «حقوق و بیمه» معلمان مشخص شد/ بالاترین شهریه ۶۵ میلیون تومان
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ تکلیف «شهریه» و «حقوق و بیمه» معلمان مشخص شد