Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مدیر کل نوسازی مدارس کل کشور از آماده شدن مدارس مناطق سیل‌زده تا مهر ماه خبر داد.

مهرالله رخشانی‌مهر، رییس سازمان نوسازی مدارس کل کشور، درباره آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده گفت: در استان خوزستان همه مدارسی که نیازمند تعمیرات بوده‌اند، چه تعمیرات اساسی و چه تعمیرات جزئی، همه را سازماندهی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انشاالله در اول مهر  افتتاحیه خوبی در استان خوزستان خواهیم داشت. همچنین در استان لرستان مجموعه‌ای از کارهای بسیار خوبی سازماندهی شده و مشکلات اساسی و جزئی مدارس را رفع کرده‌ایم. به عنوان مثال به جای مدارسی که تخریب شده بودند، دو مدرسه دوازده کلاسه در پل دختر و یک مدرسه شش کلاسه در معمولان در حال ساخت داریم که رو به اتمام است و امیدواریم در اوایل مهر به بهره‌برداری برسد و آنها را تحویل بدهیم

وی در خصوص مدارس روستاهای استان لرستان که در سیل آسیب دیده بودند، گفت: در لرستان اگر مدرسه‌ای مانده باشد، مدارسی است که محل روستا جا به جا شده و فعلا جانمایی نشده است. یکسری مدارس تخریبی هم داریم که در موردش تصمیم گیری نشده، اینها مدارسی هستند که در مسیل سیل بوده‌اند. برای این مدارس کاری انجام نمی‌دهیم و به جای آن در جاهایی با زمین مناسب ساخت مدارس جدید را  در دستور کار داریم.

رخشانی مهر در پاسخ به این سوال که در آق قلا و گلستان مدارسی که آسیب دیده بودند، چه وضعیتی دارند؟ گفت: استان گلستان نیز به همین شکل است و مدارسی که تعمیراتی بوده، کار تعمیرشان به پایان رسیده و در حال ساخت مدارس تخریبی هستیم. طبیعی است در سه چهار ماه مدارس هجده کلاسه تمام نمی‌شود و ساخت این گونه مدارس بزرگ حداقل هجده ماه زمان نیاز دارد؛ باید این زمان سپری شود. انشاالله در مهر ۱۳۹۹ مدارس بزرگ تحویل داده خواهد شد. 

رییس سازمان نوسازی مدارس کل کشور درباره تعداد مدارس تعمیراتی استان خوزستان گفت: در حال حاضر آمار را ندارم، ولی می‌دانم ۱۳۰۰ کلاس را در اول مهر ماه تحویل می‌دهیم و تمام تعمیرات مدارس سیل زده استان به پایان می‌رسد. 

وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت و ساز این مدارس چقدر بودجه صرف کرده‌اید؟ گفت: در مجموع چهارصد و چهل میلیارد تومان خسارت به مدارس مناطق سیل زده وارد شده بود که طبیعتا باید این مبلغ هزینه می‌شد تا وضعیت مدارس ساماندهی شود. 

رخشانی مهر در پاسخ به این سوال که تعداد مدارسی که در پل دختر و معمولان بیان کردید با مدارسی که تخریب شده بود آیا تطابق دارد و دانش آموزان را پوشش می‌دهد؟ گفت:بله، باید یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی کنیم. برای کوتاه مدت که مهر ماه خواهد بود و سه ماه بیشتر نبود، باید تعدادی از مدارس را آماده کنیم که این کار را هم انجام دادیم. مدرسه دوازده کلاسه در پل دختر و شش کلاسه معمولان بخشی از مشکلات را حل می‌کند و تعدادی مدرسه پیش ساخته را در آنجا قرار داده‌ایم. برنامه میان مدت نیز ساخت مدارس بزرگتر است که آنها را دنبال می‌کنیم. 

وی درباره مدارس پیش ساخته توضیح داد: بخشی از آنها کانکس است و بخش دیگر قطعات پیش ساخته‌ای است که کیفیت‌شان از کانکس بیشتر است و در کرمانشاه نیز از آنها استفاده کردیم و آنها را از آنجا به معمولان آوردیم و مستقر کردیم. 

رخشانی مهر در ادامه با بیان اینکه در کل کشور حدود پنج هزار کلاس درس کانکسی داریم، گفت:  به هر حال کلاس‌های کانکسی از قدیم بوده و همچنان وجود دارد و حدود پانزده بیست سال است به این شکل هستند. 

رییس سازمان نوسازی مدارس کل کشور در پایان در پاسخ به اینکه آیا برای جمع آوری این کانکس‌ها برنامه‌ای دارید یا نه؟ گفت: در ابتدا برای جمع آوری مدارس خشت و گلی برنامه ریزی کرده‌ایم و پس از آن برای جمع آوری این کانکس‌ها و مدارس سنگی تصمیم گیری و هدف‌گذاری می‌کنیم.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفت و در مهرماه سال گذشته تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز با ساختمان‌های مستحکم جایگزین شدند. - اخبار استانها -

جواد لنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وضعیت مدارس کانکسی استان مرکزی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح دانش‌آموز شهید پناهی، عملیات مطالعاتی و جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفت و در مهرماه سال گذشته تمام مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز با ساختمان‌های مستحکم جایگزین شدند، علاوه بر آن با همت خیرین مدرسه‌ساز در حال جمع‌آوری سایر مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بالای 5 دانش‌آموز هستیم. 

وی با اشاره به وضعیت سیستم گرمایشی کلاس‌های درسی استان افزود: در حال حاضر بیش از 95 درصد از کلاس‌های درس دایر در سطح استان دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند و سیستم گرمایشی تمامی خوابگاه‌های شبانه‌روزی، استاندارد است و در  هیچ یک از  مدارس استان از بخاری نفتی استفاده نمی‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به اقدامات استان در حوزه تهیه و توزیع تجهیزات آموزشی و هنرستانی گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، تهیه و توزیع تجهیزات برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفت. 

لنجابی خاطرنشان کرد: بیش از 180 نوع تجهیزات مورد نیاز مدارس با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان در دو سال گذشته تهیه و بین بیش از 118 مدرسه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سطح استان توزیع شد، همچنین اعتباری بالغ بر  25 میلیارد تومان جهت تجهیزات کلاس آموزشی و کمک آموزشی و ورزش در اختیار مدارس استان قرار گرفت. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • ساخت ۴۳۵ کلاس درسی در آذربایجان غربی
  • ایمن‌سازی ۷۳۰ کلاس درس سنگی در خوزستان
  • دولت اعتبارات خاصی جهت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان اختصاص داده است
  • چهار هزار و ۳۶۳ کلاس درس به همت دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان ساخته شد
  • ۸۰ درصد مدارس استان ایلام در برابر عوامل خطرساز ایمن شده‌اند