Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@05:04:42 GMT

گرد و غبار همچنان به شرق کرمان خسارت می زند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۱۰۲۹

گرد و غبار همچنان به شرق کرمان خسارت می زند

حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در طول هفته دو روز به طور متوسط در مناطق شرق استان گرد وغبار و طوفان شدید شن داریم.

او اظهار کرد: این گرد و غبار وشن‌های روان بسیاری از نخلستان‌های انبوه این شهرستان را در زیر شن‌های روان فرو برده  و روستا‌های زیادی را خالی از سکنه نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شرایط اقلیمی در منطقه بیش از دو دهه خشکسالی را تجربه می‌کنیم که این امر خسارت‌های زیادی را به منطقه وارد نموده است.

نیکزادی پناه افزود: بعد از گذشت ۱۳ سال مالچ پاشی در شرق استان آغاز شد که تا کنون ۵ هزار هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی در این مناطق مالچ پاشی شده است.

او بیان داشت: با مساعد شدن شرایط آب وهوایی مالچ پاشی در شرق استان امسال نیز آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از راهکار‌های مقابله با گرد وغبار مالچ پاشی وبوته کاری واحیا جنگل‌ها در شرق استان است.

نیکزادی پناه خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای مهار گرد وغبار و طوفان‌های شدید شن در شهرستان‌های شرقی استان کرمان شد.

تا کنون گرد وغبار در شهرستان ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه وبیش از ۱۰۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

ریگان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 

محمدمهدی فداکار بعد از ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین در حاشیه بازدید از رودخانه شور جیرفت گفت: احداث سیل‌بند، لایروبی رودخانه‌ها، همراهی مردم و استقرار دستگاه‌ها و ادوات از جمله دلایل مدیریت بارش باران  طی امسال بوده است‌. 

وی افزود : به لطف خدا امسال شاهد بارندگی خوبی در منطقه بودیم و طبق پیش‌بینی هواشناسی، ۴ شهرستان منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان بارندگی قابل توجهی داشتند، علاوه براین در بالا دست‌ها نیز شاهد بارندگی خوبی بوده‌ایم. 

استاندار کرمان با بیان این مطلب که بارندگی امسال موجب حوادث کمتری شده است، بیان کرد: تعداد زیادی از مسیل‌ها و سیل‌بندها اصلاح و رودخانه‌ها لایروبی شد که به عنوان نمونه در منوجان ۴۸ کیلومتر رودخانه لایروبی و سیل بند احداث شد. 

وی مداوم نبودن بارش‌ها را یکی دیگر از دلایل پایین بودن خسارت بیان کرد و افزود: در بخش زیرساختی مشکلاتی در زمینه راه‌ و پل‌ها به دلیل شدت بارش بوجود آمد که در حال برطرف شدن است. 

فداکار با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی آسیب زیادی بوجود نیامده است، بیان داشت:  به دلیل اطلاع‌رسانی خوبی که انجام شد،  مردم همراهی رضایت بخشی داشتند که باید از رسانه‌ها نیز تشکر کرد همچنین به لطف خدا هیچگونه حادثه جانی نداشتیم.

وی با بیان این مطلب که ۴ مفقودی در شهرستان عنبرآباد و ارزوئیه داشتیم که همگی پیدا شدند و به آغوش خانواده بازگشتند، بیان داشت: ۴۰ رأس دام نیز تلفات داشتیم و دلیل آن بی‌توجهی به تذکرات داده شده بود، همچنین مختصر قطعی برق نیز در منطقه داشتیم که اصلاح شد. 

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان، بیش از ۵۰۰ دستگاه مستقر شده است که ۳۰۰ دستگاه آن فقط در جنوب استان کرمان استقرار پیدا کرده و آماده خدمات‌رسانی به مردم در منطقه بوده‌اند. 

وی بیان داشت: بارشی که از بالا دست وارد هلیل‌رود می‌شود و در نهایت به جازموریان منتقل می‌شود، باعث تقویت جازموریان می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • سیراب شدن کویر کرمان در بهار
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • محور رودبارجنوب - ایرانشهر همچنان مسدود است
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است
  • تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد
  • خسارت ۳ میلیارد ریالی به تأسیسات شهرستان دیر
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند + عکس و فیلم
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند