Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@17:48:41 GMT

با حذف قبوض کاغذی قیمت برق هیچ تغییری نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۱۰۶۲

با حذف قبوض کاغذی قیمت برق هیچ تغییری نمی‌کند

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه فرایند ثبت اطلاعات مشترکان به منظور حذف قبوض کاغذی برق از سه ماه قبل در کشور آغاز شده است، گفت: براساس آخرین بررسی صورت گرفته تاکنون از میان ۳۶ میلیون مشترک برق بیش از ۳۲ میلیون مشترک اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این میان حدود سه میلیون کشور اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند که همین تعداد مشترک نیز می‌توانند در اسرع وقت با ارسال شناسه قبض خود به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ اطلاعات خود را در سامانه طرح ملی قبض سبز ثبت کرده تا پس از این قبوض خود را به صورت پیامکی و الکترونیکی دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه با اجرای این برنامه هیچگونه تغییری در نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکان رخ نداده است، افزود: با اجرای این برنامه تنها قبوض پیامکی و الکترونیکی جایگزین قبوض کاغذی شده است و هیچ تغییری در نحوه محاسبه، مالیات، عوارض و سایر جزئیات قبوض رخ نداده است و رویه محاسبه هزینه برق مشترکان کماکان مانند قبل است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر اظهار داشت: پس از حذف قبوض کاغذی صورت حساب مشترکان از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال و در آن به صورت خلاصه مبلغ قبض، تاریخ پرداخت و شناسه قبض وجود دارد. مشترکان برای اطلاع از جزئیات قبوض خود مانند کم‌باری، پرباری، ضرایب خاص و ساختار تعرفه می‌توانند با مراجعه به سایت‌ شرکت‌های توزیع اصل قبض خود را دریافت کنند.

به گفته این مقام مسوول براساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده است تا از محل صرفه‌جویی اجرای این طرح همچون چاپ کاغذ و توزیع آن، حدود ۱۰۰ هزار بسته آموزشی تهیه و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق قبض کاغذی قبض برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: چگونه از ابزارهای چت‌جی‌پی‌تی، کوپایلوت و جمینای استفاده کنیم

ایتنا - چت‌بات‌های امروزی برای کاربران روزمره، یعنی "چت‌جی‌پی‌تی" محصول شرکت‌ اوپن‌ای‌آی، "کوپایلت" محصول مایکروسافت و "جمینای" محصول گوگل، همگی در جایگاه استاد راهنما  یا دستیار به کار گرفته می‌شوند و نه صرفا به‌عنوان میز اطلاعات.
چت‌بات‌های امروزی برای کاربران روزمره، یعنی "چت‌جی‌پی‌تی" محصول شرکت‌ اوپن‌ای‌آی، "کوپایلت" محصول مایکروسافت و "جمینای" محصول گوگل، همگی در جایگاه استاد راهنما  یا دستیار به کار گرفته می‌شوند و نه صرفا به‌عنوان میز اطلاعات.

اهمیت مسئله اینجاست که هر چند به‌کارگیری تک‌تک این ابزارها کاری آسان است، اما دانستن اینکه چه زمانی و چگونه می‌توان بهترین نتایج را از آنها گرفت، ممکن است سوال‌برانگیز باشد.

در یک تعریف کلی و مشترک، این چت‌بات‌ها برای تولید، ویرایش و خلاصه کردن محتوا طراحی شده‌اند.
-چت‌جی‌پی‌تی در اغلب موارد درست عمل می‌کند و به کار می‌آید، جمینای گوگل به اطلاعات بیشتر و به‌روزتری دسترسی دارد و کوپایلت بهترین برنامه برای وظایف کاری است.

-با کمک چت‌بات‌ها می‌توان رزومه نوشت، با مواد لازم موجود در یخچال، دستور پخت غذا تهیه کرد، مقالات طولانی را خلاصه کرد، نوشتار را به صورت سخنرانی درآورد، یا برنامه سفری برای تعطیلات سازماندهی کرد.

-چت‌بات‌ها برای برانگیختن نیروی خلاقیت یا مبارزه با انسداد فکری نویسندگان نیز به نحو عالی عمل می‌کنند. برخی از افراد حتا از آنها برای برقرار کردن ارتباط با فرزندان‌شان استفاده می‌کنند.

بهتر است بدانید: اغلب نمونه‌های رایگان این چت‌بات‌ها به اندازه کافی خوب و کارآمد هستند. اما اگر بخواهید از ویژگی‌های بیشتری بهره‌مند شوید، می‌توانید با پرداخت حدوداً 20 دلار در ماه به عضویت هر یک از آنها درآیید.

-کوپایلت همان چت‌جی‌پی‌تی است اما به کل داده‌های تقویم، ایمیل‌ها، چت‌ها، اسناد، جلسات و هر چیز دیگری شناخته‌شده به‌عنوان مایکروسافت گراف شما، دسترسی دارد (اگر از مایکروسافت 365 استفاده می‌کنید.)

- با جمینای پیشرفته می‌توان محتوا را خلاصه کرد یا محتوای جدیدی از جیمیل، اسناد گوگل و گوگل‌درایو پدید آورد. البته می‌توانید آن را به مدت دو ماه به‌طور رایگان استفاده کنید.

- اگر چه چت‌جی‌پی‌تی، فروشگاه جی‌پی‌تی مخصوص به خود را دارد، اما توسط کوپایلوت می‌توان افزونه‌های طرف ثالثی مانند شاپیفای، اوپن تیبل یا کایاک را با یکدیگر ادغام کرد. در حالی که با جمینای می‌توانید از اکستنشن‌هایی مانند گوگل فلایتس و گوگل هتلز استفاده کنید.

 

چگونگی کارکرد: می‌توان به چت‌جی‌پی‌تی، کوپایلت و جمینای در وب دسترسی داشت.
-چت‌ جی‌پی‌تی و کوپایلت، هر دو، برنامه‌های کاربردی رایگان آیفون و اندروید دارند اما جمینای به‌تنهایی، برنامه کاربردی دسترسی‌پذیری در اندروید است. با ضربه زدن بر آیکون جمینای می‌توان از طریق اپلیکیشن گوگل به جمینای در آی‌اواس دسترسی داشت.

-درخواست یا پرسشی که از کوپایلت، جمینای یا چت‌جی‌پی‌تی می‌کنید، نشانه آمادگی نامیده می‌شود.

-سوالات و درخواست‌ها باید مشخص باشند و می‌توانند درخواست‌هایی برای پاسخ با لحن خاص، مخاطب خاص یا حتا شمار خاصی از کلمات را در بربگیرند.

-برای مثال، «نظریه نسبیت را در 100 کلمه برایم توضیح دهید. به‌عنوان یک دانشمند، دوستانه رفتار کنید و طوری پاسخ دهید که انگار ده ساله هستم.»

یک حقیقت جالب: مطالعات نشان داده‌اند که اگر مؤدب باشید، نتایج بهتری خواهید گرفت!
یک نکته واقع‌بینانه: همه چت‌بات‌های هوش مصنوعی مولد استعداد تولید نادرستی‌ها و دروغ‌های تاریخی را دارند!

 - اینترنت از زمان پیدایش خود تا امروز، سرشار از اطلاعات نادرست بوده است اما الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای نشان دادن منابع قابل اعتمادتر، به‌تدریج بهتر می‌شوند.

-چت‌بات‌ها ما را چند قدم به عقب برمی‌گردانند، زیرا طبیعتاً برای درست کرن چیزها طراحی شده‌اند.

- اطمینانی که چت‌ربات‌ها در ارائه اطلاعات نادرست ایجاد می‌کنند، می‌تواند نگران‌کننده باشد.

- هر اعلان ورودی می‌تواند به‌طور بالقوه برای آموزش این چت‌بات‌ها استفاده شود بدین معنا که در مورد جزئیات شخصی حساسیت‌آمیز و اطلاعات کاری محرمانه باید بسیار مراقب باشید. اگر برای عضو شدن پول پرداخت کنید، خدمات کاری برای احترام به حریم خصوصی‌تان، مفیدتر خواهند بود. گوگل می‌گوید از محتوای شخصی ورکسپیس شما برای آموزش مدل جمینای استفاده نخواهد ‌شد یا حتا بازبین‌های انسانی در نسخه رایگان آن را نخواهند دید.

مرحله بعدي این است: به‌زودی، هوش مصنوعی نه تنها قادر خواهد بود به پرسش‌ها پاسخ دهد و تولید محتوا یا خلاصه نویسی کند، بلکه می‌تواند به‌جای شما نیز کارهای هیجان‌انگیز و هم ترسناک انجام دهد!

یادداشت سردبیر: این گزارش به‌روزرسانی شد تا مشخص شود می‌توان به جمینای در برنامه گوگل آی‌اواس دسترسی داشت.
 

دیگر خبرها

  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود
  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • میزان افزایش قیمت پیامک در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • آموزش: چگونه از ابزارهای چت‌جی‌پی‌تی، کوپایلوت و جمینای استفاده کنیم
  • کمترین داده‌‌های آماری مازندران در بخش کشاورزی است
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه چه تغییری کرد؟
  • قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییری نمی‌کند