Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه ایران مسئول حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان است با واکنش بسیاری از شخصیت‎های سیاسی آمریکا روبرو شده است. تاریخ انتشار: 10:04 - 24 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۶۰۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ بامداد روز شنبه تاسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حمله یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اذعان مقام‎های ریاض، در پی این حمله نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شد.

در پی این حادثه، «مایک پمپئو» در ادعایی بی اساس ایران را متهم به دست داشتن در حمله پهپادی کرد.

وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه هیچگونه مدرکی مدعی شد که "دلیلی ندارد حمله به تاسیسات نفتی عربستان از یمن انجام شده باشد."

این ادعای بی اساس مایک پمپئو از سوی برخی مقام‎های آمریکایی، کارشناسان و دروزنامه‌نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

«کریس مورفی»، سناتور دموکرات و عضو یکی از کمیته‌های مجلس سنای آمریکا در واکنش به این ادعای پمپئو می‌گوید: "این یک ساده‌سازی غیرمسئولانه است و این روش برای ورود ما به جنگ‌های نابخردانه است."

 

 

این مقام آمریکایی در صفحه توییتر خود نوشت که"ایران از حوثی‌ها (انصارالله یمن) حمایت می‌کند، اما این بدان معنا نیست که به سادگی نیروهای حوثی را همان ایران دانست."

«سوزانا مالونی»، کارشناس غرب آسیا در اندیشکده «بروکینگز» در این باره می‌گوید که "متحدان خارجی واشنگتن خواهان شواهد محکم مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله خواهند بود."

«بن رودز»، از اعضای تیم مشاور امنیت ملی دولت «باراک اوباما» نیز به این ادعای پمپئو واکنش نشان داده است.

 

وی می‌نویسد که "از افرادی که در گذشته به طور اشتباه در امور مختلف ایران را متهم کرده‌اند، می‌خواهم شواهدی را ببینم که ایران واقعا این حمله را انجام داده است."

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مایک پمپئو ایران حمله پهپادی آرامکو عربستان سعودی تاسیسات نفتی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد