Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:49:45 GMT

ششمین سوگواره شعر بر آستان اشک برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۱۱۴۶

ششمین سوگواره شعر بر آستان اشک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همچون پنج سال گذشته، ششمین سوگواره شعر آئینی «برآستان اشک» روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه برگزار خواهد شد و فرهنگ­سرای اندیشه شاهد شعرخوانی شاعران آیینی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) خواهد بود.

در این خصوص محمدمیثم میثمی رییس فرهنگ­سرای اندیشه با تشریح اهداف برگزاری مراسم و تاکید بر جایگاه ویژه ادبیات آیینی افزود: «بر آستان اشک» یکی از منحصر به فردترین برنامه‌های آیینی در حوزه ادبیات است که در پنج سال گذشته با برگزاری بیش از ۳۵ شب شعر مورد استقبال چشمگیر شاعران وعلاقمندان به ادبیات آیینی مواجه شده است و هدف آن پاسداشت مبانی دینی و ملی ادبیات آیینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح جزئیات برگزاری این مراسم افزود: سوگواره شعر «بر آستان اشک» طی روزهای دوشنبه ۲۵ شهریورماه، دوشنبه یکم و ۸ مهرماه و پنجشنبه ۲ آبان ماه از ساعت ۱۷ با حضور شاعرانی همچون حاج غلامرضا سازگار، محمدعلی بهمنی، یوسفعلی میرشکاک، حاج علی انسانی، مرتضی امیری اسفندقه، قاسم صرافان، سیدحمیدرضا برقعی، ناصر فیض، احمد بابایی، نادر بختیاری، سعید حدادیان و ... با اجرای سید حسین متولیان برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی فرهنگ سرای اندیشه، علاقه­‌مندان برای حضور در سوگواره­ی شعر آئینی «برآستان اشک» میتوانند روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه به آمفی­‌تئاتر فرهنگ­سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی(اندیشه) مراجعه کنند و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

کد خبر 4718467

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگسرای اندیشه شعر آئینی ادبیات کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری ماه محرم ترجمه ادبیات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ ایثار و شهادت نشر نو ادبیات جهان فرهنگ عمومی تجدید چاپ وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد

مراسم جشن ۱۱۴ زوج جوان با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و ازدواج آسان در دهکده مقاومت‌ بسیج لاله در شهر بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جشن ۱۱۴ زوج جوان شامگاه سه‌شنبه _هفتم فروردین_ با حضور جمعی از جوانان، خانواده‌ها و مسئولان استانی برگزار شد؛ حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در این برنامه اظهار کرد: فرزندآوری از امورات لازم برای جامعه کنونی است که زوجین باید بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی نوروزی، مسئول دفتر نهاد رهبری در سپاه جوادالائمه نیز اظهار کرد: عشق و علاقه بین همسران و همچنین روابط مهربانانه در دین اسلام بسیار پسندیده است.

وی افزود: خوش‌خلقی، خوش‌رویی، پرهیز از عیب‌جویی‌ها و خوش‌پوشی از مصادیق مهربانی در روابط بین زوجین است.

عباس علی ریحانی فرمانده سپاه شهرستان بجنورد هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشن ۱۱۴ زوج جوان از شهرستان بجنورد با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و ازدواج آسان برگزار شد.

وی افزود: زوج‌های این مراسم از بخش‌های مختلف شهرستان بجنورد و از طریق ناحیه‌های بسیج انتخاب شدند و اغلب به تازگی ازدواج کرده‌اند.

ریحانی ادامه داد: طرح محلات اسلامی از جمله برنامه‌های سازمان بسیج بجنورد بوده که تقویت فرهنگ اسلامی و حفظ نهاد خانواده از اولویت‌های آن است.

کد خبر 739499

دیگر خبرها

  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • حضور بازیکنان مازندرانی در اردوی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر