Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-فائزه مومنی؛ علی اعطا در صد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری نسبت به عملکرد شوراهای معماری مناطق اظهار کرد: علی‌رغم اینکه بارها تذکراتی نسبت به عملکرد شوراهای معماری مناطق در شورای شهر تهران مطرح شده است اما همچنان شاهد سوءعملکردهایی هستیم و بعضاً وقتی گزارش‌های مردمی را دنبال می‌کنیم در بعضی از مناطق اقدامات غیرقانونی در حوزه اضافه‌بنا، طبقه و سطح اشغال دیده می‌شود که این امر مصداق تبعیض، رانت و بی‌عدالتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌‎وی با اشاره به بررسی مسیر منتهی شده به این اتفاقات توضیح داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این موارد این اقدامات از کانال شورای معماری مناطق گذشته است و مشخص نیست چه سازوکاری منجر به این موضوع شده، هم‌اکنون شاهد این هستیم لایه‌ای از افراد که در واقعیت دلال هستند در پوشش کارشناس به عنوان مشاور عمل می‌کنند و دست به این اقدامات می‌زنند. در برخی از موارد وقتی پرونده ساخت‌وساز به شورای معماری مناطق می‌رود شاهد مجوزهای فراقانونی یا غیرقانونی هستیم.

‌‎عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در این اقدام، رقم‌های عمده مالی بین دلال و مالک و سرمایه‌گذار جابجا می‌شود اضافه کرد: تعداد این پرونده ها زیاد نیست اما همین مقدار هم قابل پذیرش نیست و مجوز اضافه‌بنا در قالب اضافه طبقه و سطح اشغال مازاد داده می‌شود و با توجه به ارقام بالاى ساختمان، احتمالا ارقام زیادى جابجا مى شود.

اعطا با بیان اینکه شهرداری ملزم شد در این باره لایحه‌ای را به شورای شهر بیاورد تا حدود صلاحیت شوراهای معماری مناطق مشخص شود  گفت: اگرچه این لایحه هنوز تصویب نشده اما معنایش این نیست که تا قبل از تصویب لایحه شوراهای معماری مناطق مى تواند خلاف طرح تفصیلى عمل کند. چرا روی این موضوع کنترلی اعمال نمی‌شود؟ سؤال اینجاست که اگر به یک عده اجازه اضافه‌بنا داده می‌شود چرا به همسایه اش نمى دهیم؟چرا به به ساختمان آنطرف تر اضافه بنا نمى دهیم؟ روشن است که این رانت و تبعیض است.

‌‎رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با اشاره به بررسی سه پرونده در مناطق مختلف که بر مبنای گزارش‌های مردمی اعلام شده است عنوان کرد: این پرونده‌ها را به شهرداران مناطق اعلام کردم و همزمان در سامانه نیز بررسی‌های لازم را انجام دادم و متوجه شدم در دو مورد از این سه پرونده شوراهای معماری مناطق تصمیم‌گیر بوده‌اند و مجوزی خلاف طرح تفصیلی داده‌اند. شهرداری باید نسبت به این موضوع در ستاد واکنش نشان دهد. این کار به واقع فسادزاست و یک لایه دلالی پیرامون مناطق شکل می‌دهد که تدریجاً غیرقابل کنترل می‌شود. شهرداری باید در ستاد نسبت به این موضوع حساسیت ویژه نشان دهد.

٣٨درصد معابر تهران به نام شهداست

همچنین در ادامه محمد جواد حق شناس دیگر عضو شورا و رییس کمیته نام گذاری شورای شهر در واکنش به ادعای برخی رسانه ها مبنی بر حذف نام شهدا از معابر شهر تهران گفت:مدتی است پروژه تخریب و دروغ افکنی تبدیل به دستور کار برای برخی از مرتبطین با حوزه رسانه شده است و ناآگاهانه به شیپوری می دمند که هیچ کس و مرجعی از آن سود نمی برد و علیرغم تکذیب هایی که توسط روابط عمومی شهرداری و شورا صورت گرفته است باز از نشر این اخبار نادرست کوتاه نمی آیند .

او ادامه داد: در دوسال گذشته در کمیسیون نامگذاری شورای شهر حدو۳۸ درصد نامگذاریها به نام نامی شهیدان انقلاب دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اختصاص یافته است در این نامه در این باره حتی یک گزارش از بنیاد شهید و خانواده شهیدان و بی توجهی و حتی کم توجهی و خصوصا در خصوص زدودن عنوان شهید از پلاک های نامگذاری شده گزارشی نشده است در برخی گزارشهای محدود از مغایرت تابلوهای پرچمی با تابلوهای معابر در دوره پیشین شهرداری مربوط به سال ۹۴ مطرح که بر اساس دستور شهردار همین تعداد محدود نیز اصلاح شده است

حق شناس در پایان تاکید کرد: اساسا گرچه شورای شهر پنجم و مدیریت شهری ممکن است در برخی مواضع منتقد مدیریت شهری پیشین باشد اما اتهام عنوان شهید زدایی به هیچ وجه به همکاران مان در شورای شهر چهارم و مدیریت شهری آن سالها برازنده نبود و یک ستم آشکار به شمار می آید .
این خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر معماری شورای شهر تهران پوشش شهر تهران شهرداری لایحه رسانه روابط عمومی شهرداری دفاع مقدس بنیاد شهید خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین به دلیل لغزنده بودن معابر و بارش نزولات آسمانی در سطح پایتخت بودیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محورهای غربی پایتخت افزود: بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله، یادگار نیمه سنگین و در حال حرکت است و در آبشناسان، سردار جنگل، همت، قبل از جنت آباد، چمران، نهج‌البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق بار ترافیک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی، صیاد، بابایی، نیروی زمینی، تا مقطع نیروی زمینی، زین زین‌الدین صدف، علامه، شقایق، امام علی (ع)، جانبازان، شهید سلیمانی، صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک اعلام شده است.

سرهنگ کشیر بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر شهر تهران با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی لغزنده است و می‌طلبد رانندگان در این شرایط فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کرده و از سرعت و سبقت جدا خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری و همچنین رانندگان از پر بودن باک بنزین مطمئن و سیستم‌های خودرویی مانند بخاری و برف پاک کن را بررسی کنند. تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر نیز ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد کنند.

کد خبر 6086038

دیگر خبرها

  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید