Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران در مورد عملکرد شورای معماری مناطق هشدار داد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از عملکرد شورای معماری مناطق با بیان این‌که شاهد سوء‌عملکرد شوراهای معماری مناطق هستیم، اظهار کرد: با وجود تذکرات متعدد شاهد ارائه‌ گزارش‌های مردمی در خصوص سوءعملکرد در این حوزه هستیم و وقتی گزارشات تخلفات مردمی را دنبال می‌کنیم می‌بینیم که به این شوراها می‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در حوزه تصمیماتی همچون اضافه بنا، اضافه طبقه و افزایش سطح اشتغال که مصدایق تبعیض، رانت و بی‌عدالتی است، وقتی مسیر را دنبال می‌کنیم می‌بینیم که این تخلفات از کانال شورای معماری مناطق گذشته است، گفت: اساسا باید سازوکاری برای این شوراهای معماری مناطق تدوین کرد، چرا که یک لایه که در واقعیت دلال هستند و در پوشش کارشناس، مشاوره می‌دهند با متقاضیان، قرارداد مشاوره می‌بندند و براساس ارتباط و نفوذی که در شورای معماری مناطق دارند مجوزهای فراقانونی و یا غیرقانونی دریافت می‌کنند.

رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با تاکید بر این‌که موارد این چنینی زیاد نیست اما باید جلوی آن را گرفت، تصریح کرد: حتما رقم‌ کلانی سود به مالک می‌رسد و ارقام زیادی جابجا می‌شود.

اعطا با اشاره به طرح شورای شهر مبنی بر الزام شهرداری برای ارائه لایحه‌ای در خصوص تعیین حدود و صلاحیت شورای منطقه، گفت: البته هنوز این مساله تصویب نشده است اما عدم تصویب این لایحه به معنای این نیست که شوراهای مناطق می‌توانند برخلاف طرح تفضیلی نظر دهند.

وی با بیان این‌که در هفته قبل سه مورد تخلف در سه منطقه براساس گزارشات مردمی دریافت کردیم و متوجه شدیم که از این سه پرونده دو مورد، تصمیم شورای معماری منطقه بوده که برخلاف طرح تفضیلی رای داده‌اند، گفت: شهرداری تهران باید نسبت به این موضوع حساس باشد، چرا که فسادزا است و یک لایه دلال پیرامون منطقه شکل می‌گیرد که تدریجا غیرقابل کنترل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران ساخت و ساز غیرمجاز دلالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزش باد شدید در استان تهران/استحکام سازه های موقت ضروری است

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حامد یزدی مهر عصر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

یزدی مهر اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست مثل داربست ها، در فعالیت های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بناهای نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادرهای مسافرتی اکیدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه ها و استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای ۷ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۱۰؛هشدار هواشناسی برای ۷ استان
  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۹؛هشدار هواشناسی برای ۱۰ استان
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • هشدار سطح زرد هواشناسی
  • هشدار زرد هواشناسی لرستان
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • هشدار وزش باد شدید در استان تهران/استحکام سازه های موقت ضروری است