Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شهریورماه و روزهای منتهی به مهر  بین دانش‌آموزان شور عجیبی برای خرید لوازم التحریر وجود دارد. شاید برای خیلی از کودکان یکی از لذت‌های این روزها همین چرخیدن در مغازه‌های با لوازم التحریر رنگارنگ و انتخاب دفتر و خودکار، مداد و مدادرنگی، کلاسور و پاک کن از بین انبوهی از اجناس مختلف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتخاب برای خانواده‌های توانمند و حتی متوسط جامعه شاید راحت باشد ولی در گوشه گوشه این شهر افرادی هستند که خرید ساده‌ترین لوازم التحریر برایشان مشکل است، به ویژه آنکه علاوه بر لوازم التحریر باید برای لباس فرم مدرسه، کیف و کفش نیز هزینه کنند.

گلایه ها از زمان برگزاری نمایشگاه فروش پائیزه

یک شهروند بیرجندی در گفتگو با مهر اظهارکرد: تا کنون موفق به خرید لوازم التحریر برای فرزندم نشده ام و هر فروشگاهی را که میروم خبری از لوازم التحریر با قیمت تعاونی نیست.

 اسماعیلی با گلایه از زمان برگزاری نمایشگاه فروش پائیزه و لوازم التحریر بیان کرد: متاسفانه هرچه انتظار هم کشیدیم که این نمایشگاه بازگشایی شود شاید لوازم التحریر با قیمت مناسب تر از بازار را بتوانیم در این نمایشگاه ها تهیه کنیم که متاسفانه تا کنون برپا نشده است.

 یکی دیگر از شهروندان بیرجند با اعلام اینکه خبر بازگشایی نمایشگاه پاییزه و لوازم التحریر را در تبلیغات محلی برای ۳۱ شهریورماه تا ۵ مهر ماه دیده ام گفت: عملا برپایی نمایشگاه در این تاریخ دیگر برای مردم دری دوا نخواهد کرد.

حسین پور با بیان اینکه والدین خرید خود را اصوالا قبل از اول مهر انجام می دهند، بیان داشت: دغدغه این هم وجود دارد که در روزهای ابتدایی این نمایشگاه به دلیل گرانی لوازم التحریر و تخفیفی که احتمال می رود در نمایشگاه باشد با شلوغی مواجه باشیم و امکان خرید مهیا نشود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در چند مسجد شهر بیرجند شاهد برپایی چند غرفه لوازم التحریر بودیم و تخفیف های خوبی هم داشت، بیان کرد: متاسفانه امسال برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری نمایشگاه ها نشده است.

 تغییر فرم های مدارس و افزایش قیمت ها

نخعی از دیگر شهروندان بیرجندی هم با بیان اینکه قیمت لوازم التحریر امسال با هیچ سالی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: گلایه دیگر در تغییر فرم های هر ساله مدارس است که مجبوریم هر سال برای فرزندانمان این فرم را تهیه کنیم.

وی می گوید: علی رغم اینکه فرم سال گذشته دو فرزندم هنوز قابل استفاده برای امسال است اما رنگ فرم ها تغییر کرده و باید مجدد برای تهیه آن اقدام کنیم.

به گفته وی امسال قیمت فرم های مدرسه هم افزایش زیادی داشته و بسیاری از والدین خصوصا اقشار متوسط به پایین جامعه که دو یا سه فرزند دارند قادر به تهیه آن نیستند.

افزایش سه برابری قیمت لوازم التحریر

علیرضا احمدی از فعالان حوزه فروش لوازم التحریر در خراسان‌جنوبی در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار کرد: قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته حدود سه – چهار برابر شده است و شامل کالاهای ایرانی و خارجی می‌شود.

وی اظهارکرد: از طرف دیگر به واسطه مواردی چون خارجی بودن مواد اولیه و تأثیر تحریم‌ها این افزایش قیمت را در لوازم التحریر ایرانی بیشتر می‌توانیم ببینیم.

این فعال اقتصادی که حدود ۱۸ سال در حوزه فروش انواع لوازم التحریر فعالیت داشته است، بیان کرد: تا این لحظه (۲۳ شهریورماه) هنوز خبری از توزیع لوازم التحریر تعاونی در بازارهای بیرجند و خراسان‌جنوبی نیست.

احمدی با بیان اینکه پیگیری از اداره صمت برای لوازم التحریر تعاونی به همراه رئیس اتحادیه لوازم التحریر صورت گرفت، ادامه داد: متولیان امر پاسخ دادند بعد از ایام تاسوعا و عاشورا این توزیع صورت خواهد گرفت.

وی گفت: البته اگر لوازم‌التحریر تعاونی وارد خراسان‌جنوبی شود به واسطه محدود بودن برای نیاز مردم کفاف نخواهد کرد.

رونق کالای ایرانی در بازار لوازم التحریر

این فروشنده لوازم التحریر با اشاره به اینکه در گذشته بیشتر لوازم التحریر از برندها و نشان‌های خارجی بود، یادآور شد: در حال حاضر خوشبختانه حدود ۷۰ درصد لوازم التحریر موجود در بازار ایرانی است و مردم نیز از این کالا استقبال می‌کنند.

مهدی راستگو مقدم، رئیس اتحادیه لوازم التحریر شهرستان بیرجند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد:  از موضوع قیمت بالای لوازم التحریر و افزایش دو – سه برابری آن نسبت به سال گذشته همگان اطلاع دارند و طرح آن تنها نمک پاشیدن بر زخم مردم است.

وی اظهار کرد: چند سال است که در بازار لوازم التحریر خبری از لوازم التحریر تعاونی وجود ندارد و مردم به صورت آزاد نیازهای فرزندان خود در این حوزه را تأمین می‌کنند.

اگهی فروش لوازم تحریر تعاونی تنها یک تبلیغ دروغین است

رئیس اتحادیه لوازم التحریر بیرجند در پاسخ به این سؤال که در صورت عدم توزیع لوازم التحریر تعاونی چرا شاهد آگهی فروش دفاتر تعاونی توسط برخی از مغازه‌ها و واحدهای فروش هستیم، ادامه داد: این‌ها همه تبلیغات دروغین، نوعی کلاهبرداری و تنها برای جذب مردم جهت فروش است.

راستگو مقدم افزود: برای سال جاری نیز هنوز دفاتر تعاونی وارد شهر بیرجند نشده ا ست و احتمال توزیع آن در روزهای آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه دفاتری که به عنوان دفتر تعاونی می شناسیم همان دفاتری است که کاغذ آن با ارز ۴۲۰۰ تهیه شده است، گفت: به جز کالاهای استراتژیک دولت به سمت آزاد کردن همه کالاها رفته است.

رئیس اتحادیه تعاونی شهرستان بیرجند اظهار کرد:  شاید برخی از مغازه‌ها دفاتری ارزان‌تر به مشتری نشان داده و نام دفاتر تعاونی بر آن بگذارند در حالی که این قیمت ارزان نه به واسطه تعاونی بودن بلکه به خاطر کیفیت پایین آن است.

راستگو مقدم گفت:طبیعی است که قیمت دفتر منگنه‌ای با فنری و قیمت دفتر با کاغذ ۵۵ گرمی با قیمت دفتر با کاغذ ۸۰ گرمی تفاوت دارد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر و با طرح شعار حمایت از کالای تولید ملی استقبال مردم از لوازم التحریر ایرانی افزایش یافته ولی متأسفانه افزایش قیمت لوازم التحریر شامل اجناس ایرانی نیز شده است.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از روابط عمومی و مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز مؤید این مطلب است که هنوز از توزیع لوازم التحریر و دفتر تعاونی در بازار خراسان‌جنوبی خبری نیست و باید منتظر روزهای آینده برای این موضوع بود.

در حال جذب دفتر تعاونی هستیم/ زمان معلوم نیست

الیاس جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در حال جذب لوازم التحریر تعاونی برای بازار لوازم التحریر خراسان‌جنوبی هستیم و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

وی بیان کرد: به احتمال زیاد این لوازم در هفته آینده به خراسان‌جنوبی حمل شود اما از آنجایی که این کالاها از واحدهای تولیدی خارج از استان است زمان آن دقیق مشخص نیست.

در هر حال یک هفته بیشتر به شروع مدارس باقی نمانده و به نظر می‌رسد اگر این دفاتر تعاونی دیر به بازار برسد دیگر کیف‌های دانش آموزان به اجبار از لوازم التحریر گران پر شده و آنهایی هم که ندارند برای فرزندان خود این لوازم را تهیه کنند باید با شرمندگی آنها را با کیف های خالی راهی مدرسه کنند.

کد خبر 4718382

منبع: مهر

کلیدواژه: لوازم التحریر خراسان جنوبی بیرجند ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام شهرکرد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افزایش قیمت‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری چیزی است که مردم در ابتدای سال منتظر آن هستند تا ببیند هر کالایی به چه میزان و چه مبلغی قیمتش افزایش پیدا می‌کند. در سبد علاقه‌مندی‌های هنری مردم نیز حضور در کنسرت‌ها یکی از لاکچری‌ترین  تفریحات محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سالن‌های کنسرت تهران و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در دیگر شهر‌ها قیمت داشت.  

امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی به تازگی در اظهارنظری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از تغییر قیمت بلیت کنسرت در تهران خبرداد و مطرح کرد که تلاش دارند قیمت‌ها قانون را زیرپا نگذارد و در واقع با احتساب مالیات زیر یک میلیون تومان باشد. اما واقعیت این است که وقتی رقمی در حدود یک میلیون تومان مطرح می شود طبیعتا نوسانات و بار روانی دیگری در پی دارد!

حال امروز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیاط دولت مطرح کرد که تلاش دارد اجرا‌های صحنه‌ای را با کمک تهیه کنندگان کنترل کند و نظارت قوی روی قیمت‌ها داشته باشند تا عدد درشتی نشود! بنابراین مبلغ بلیت را کمتر از یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بماند که مشخص نیست در نهایت چه میزان درصدی به مبلغ بلیت ۱۴۰۳ کنسرت‌ها افزوده خواهد شود، اما حتی اگر همین ۹۰۰ هزار تومان هم تعیین شود تصور کنید اگر یک خانواده سه تا چهار نفره بخواهند یک بار یک کنسرت بروند، چه مبلغی برایشان تمام خواهد شد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • بازداشت ۵ هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است