Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر جمشیدنژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشتی و افزایش خدمات وح از رانندگان حوزه حمل ونقل عمومی یکی از مهم ترین اهداف این سازمان است.

وی افزود: در این راستا اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و فروشگاه زنجیره ای افق کورش باعقد تفاهم نامه ای مقدمات صدور کارت خرید کالا برای رانندگان فعال حوزه حمل ونقل عمومی را فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: کارت  خرید کالا هر ساله با اعتباری معادل ۲۴ میلیون ریال درسه نوبت (هرچهار ماه یک بار) با کارمزد ۱.۴درصد برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره ای کوروش به کارت خرید متقاضیان واریز می‌شود.

وی افزود: رانندگان فعال درحوزه حمل ون عمومی شهری در مرحله نخست پس از انجام ثبت نام مبلغ هشت میلیون ریال در کارت خرید از فروشگاه های زنجیره ای کوروش شارژ می‌شود و رانندگان می‌توانند پس از دریافت اعتبار نسبت به خرید اقدام کنند.

جمشید نژاد اظهار داشت: اعتبار تخصیص داده شده درچهار قسط (ماهیانه مبلغ ۲ میلیون ریال) باز پرداخت شده و پس از اتمام آخرین قسط مجددا هشت میلیون ریال تا سه مرحله در سال شارژ خواهد شد.

وی اضافه کرد: رانندگان فعال حوزه حمل و نقل درون شهری شامل اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، وانت، آژانس و خودروهای سنگین درون شهری می توانند با مراجعه به سامانه جامع اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به آدرس www.irtusan.ir  مراجعه و ضمن تکمیل فرآیند ثبت نام درخواست خود را نسبت به صدور کارت اعلام کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با اشاره به اینکه استفاده از این طرح برای تمام فعالان حوزه حمل و نقل امکان پذیر است؛ گفت: برای تکمیل پرونده بانکی جهت دریافت تسهیلات همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و ارائه یک برگ چک یا سفته به عنوان ضمانت الزامی است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج تاکید کرد: پرداخت اولین قسط یک ماه پس از دریافت کارت شروع شده و در صورت عدم پرداخت اقساط از لیست دریافت تسهیلات بعد حذف خواهند شد و تا زمان تسویه بدهی نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

بیش از ۶ هزار نفر رانندگان اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، وانت، آژانس و خودروهای سنگین درون شهری مشمول این طرح می‌شوند که از این تعداد بیش از سه هزار نفر راننده تاکسی و بیش از یکصد نفر نیز راننده اتوبوس هستند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شهرداری سنندج حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر انقراض کارت‌های بانکی

  آن‌طور که مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته است: «در حال حاضر کارت‌های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده و مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های پوز، بدون استفاده از رمز با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتری پرداخت‌های خود را انجام دهند.» آمارهای دقیقی درباره تعداد کارت‌های بانکی صادر شده در ایران وجود ندارد، چراکه به شکلی معمول این تعداد همچنان رو به افزایش است اما در یک فقره از آخرین آمارهای موجود منتشر شده توسط بانک مرکزی، تعداد کل کارت‌های صادره شبکه بانکی کشور در پایان سال ۱۴۰۱به بیش از۴۴۵ میلیون فقره رسیده است. با فرض جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور می‌توان گفت به‌طور میانگین به ازای هر‌فرد حداقل پنج کارت از سوی سیستم بانکی کشور صادر شده است. بانک‌های کشور پنج نوع کارت برداشت، اعتباری، هدیه و پول الکترونیک صادر می‌کنند که سهم کارت‌های برداشت بیش از دیگر کارت‌هاست. کارت‌های برداشت درواقع همان کارت‌های رایج عابربانک است که هر بانک برای برداشت پول از حساب برای هر‌فرد دارنده حساب بانکی صادر می‌کند. براساس این گزارش حدود دو سوم (۶۴ درصد) کارت‌های صادر شده بانک‌ها را کارت‌های برداشت تشکیل می‌دهد. تا پایان سال گذشته بیش از ۲۸۵ میلیون کارت برداشت از سوی بانک‌ها صادر شده است. کارت‌های خرید یا هدیه نیز با سهم ۳۴/۴ درصدی در جایگاه دوم و کارت‌های اعتباری نیز با سهم یک درصدی در جایگاه چهارم قرار دارد. کارت اعتباری نوعی کارت بانکی است که استفاده کنندگان خدمات یا خریداران کالا، بدون سپرده گذاری و تنها با میزان اعتبار ریالی از پیش تعیین شده از آن برای پرداخت صورت حساب خود استفاده می‌کنند. به بیان دیگر کارت‌های اعتباری نوعی وام غیر نقدی بوده که با اعتبار اختصاص داده شده از سوی بانک عامل،‌ فرد از آن استفاده کرده و در آینده و زمان مشخص شده اقدام به تسویه می‌کند. 

دیگر خبرها

  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج + نرخ کرایه ها
  • کشف ۴ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی قاچاق از ۴ خودروی شوتی
  • افزایش ۱۴ درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • عصر انقراض کارت‌های بانکی
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • نرخ کرایه اتوبوس درون‌ شهری یزد ۱۴ درصد افزایش یافت
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت