Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@16:52:03 GMT

5میلیون نفر پشت صف عمره

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۱۸۸۶

نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد. ناطقان: نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در این نشست عبد الفتاح نواب اظهار کرد: حج امسال ضمن بهره گیری از امام راحل و راهنمایی‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و توصیه‌های گام دوم انقلاب مانند علم و پژوهش معنویت و اخلاق و استقلال و آزادی در جای جای برنامه‌های حج مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه بیان کرد: حج آرام موفقی برای زائران ایرانی رقم خورد.

نماینده، ولی فقیه افزود: ویژگی‌های حج امسال زود آغاز شدن برنامه‌های حج بود که امسال برنامه‌ها پیش از ماه جمادی شروع شد. امسال عمده اقلام مصرفی و جوائز در کشور تهیه شد و از شرکت‌ها و کارخانه‌های عربستان تامین نشد.

وی افزود: همه پرواز‌های زائران توسط شرکت هواپیمایی هما انجام گرفت. در پرواز‌های امسال بسیاری از هواپیما‌ها در رفت و برگشت زودتر از زمان تعیین شده حرکت کردند.

وی افزود: برای جمعی از زائران به دلیل انتقال زائران حج برای بدخی طولانی شد که بسیاری از زائران خوشحال از طولانی شدن بودند و برخی اعتراض به زودتر برگشتن از عربستان داشتند.

وی گفت: برنامه عرفات امسال ویژه بود، چون امسال روز عرفه بارندگی شد و صفای خاصی به برنامه‌های دعای عرفه و مکه داد.

وی افزود: همکاری خوب زائران و خادمین هم همکاری خوب و تنگاتنگی داشتند و امسال عربستان هم روان‌تر مسائل را هماهنگ کردند.

وی در ادامه بیان کرد: عزت ملت ایران در حج زیر سوال نرفته و عربستان برای زائران ایرانی توجه ویژه‌ای دارد.

نماینده، ولی فقیه در ادامه بیان کرد: پیگیر وضعیت حجاج ایرانی در منا و مسجد الحرام هستیم. ۴ سال است که اعلام می‌کنند در حال مطالعه هستیم مگر چه مطالعه‌ای است که تمام نمی‌شود؟ البته هنوز به هیچ کشوری هیچ چیزی داده نشده است.

 

ثبت نام جدید حج نداریم/ ۵ میلیون نفر پشت صف عمره

در این نشست علی رضا رشیدیان گفت: امسال هماهنگی و همکاری خوبی برای اجرای حج ۹۸ انجام شد و باعث شد حج بسیار آرام برگزار شود.

وی در ادامه بیان کرد: حج امسال با ۸۶ هزار ۵۵۰ نفر آغاز شد و با توجه به مذاکرات با ۲ هزار سهمیه مازاد نیز موافقت شد و ۸۸ هزار ۵۵۰ نفر نهایتا انجام شد.

وی در ادامه بیان کرد: امسال در مبحث ویزای لغو شده فقط ۹ نفر داشتیم که در سال‌های گذشته هزار ۲۰۰ ویزای لغو شده داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: برای انتقال گوشت قربانی مقدمات آن تهیه نشد و البته یک بانک اعلام آمادگی کرد، ولی به دلیل حساسیت بر فرآیند ذبح باید از سر جمع کلی برداشت می‌شود، ولی سازوگار لازم برای آن فراهم نبود و باید از لحاظ نوح ذبح و سلامت و سن گوسفند همه امکانات فراهم باشد.

وی  بیان کرد: مبحث دیگر فراهم بودن گشتی سردخانه دار برای انتقال از بندر جده به بندر عباس بود که شرایط آن فراهم نشد. امیدواریم سال بعد این امر اتفاق بیفتد و این گوشت را برای تبرک به کشور وارد کنیم.

وی  در پاسخ به این سوال که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در صف حج هستند و کی اعزام خواهند شد گفت: بر اساس قوانین به ازای هر یک میلیون نفر هزار نفر به حج اعزام می‌شوند امسال از سهمیه پایه ۸۱ هزار نفر به ۸۴ هزار نفر افزایش یافت.

وی بیان کرد: ثبت نام جدید برای حج نداریم و افراد متقاضی می‌توانند برای اعزام فیش حج بخرند که برای جلوگیری از دلال بازی در سایت فرآیندی را اعمال کردیم که افرادی که می‌خواهند فیش حج خود را بفروشند در سایت حج بگذارند و افراد متقاضی این فیش‌ها را بخرند.

رشیدیان افزود: ۵ میلیون ۸۰۰ نفر ثبت نامی عمره داریم که پشت صف برای اعزام هستند.

شکایت سازمان حج و زیارت از «رکن آبادی»

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ادعا‌هایی مطرح شد برای معامله با خون شهدای منا و توافق با عربستان از طرف شخصی که سازمان حج و زیارت از این فرد شکایت کرده است و باید در محکمه بررسی شود هیچ معامله‌ای با خون شهدا نشده است. در محکمه مستندات لازم را برده ایم و در آنجا بحث خواهد شد منبع: میزان برچسب ها: حج عمره ، نوبت اعزام ، ثبت نام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حج عمره نوبت اعزام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان درباره حج

به گزارش جام جم آنلاین، عربستان برای اطمینان از عملکرد روان ورود و خرج زائران و کاهش تخلفات احتمالی در حج، مجازات‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته و با همکاری اداره کل گذرنامه، عواقب شدیدی را برای افرادی که قوانین حج را نقض می‌کنند، تعیین کرده است.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد انجام حج بدون کسب مجوزهای لازم غیرقانونی است و ۵۰ هزار ریال سعودی معادل ۱۳۳۰۰ دلار (بیش از ۸۰۰ میلیون تومان) جریمه خواهد داشت. همچنین افرادی که در حال جابه‌جایی زائران بدون مجوزهای لازم دستگیر شوند، همین مقدار جریمه خواهند شد.

مهاجرانی که مرتکب چنین تخلفاتی شوند به مدت شش ماه زندانی و سپس از عربستان اخراج خواهند شد و به مدت ۱۰ سال از ورود دوباره آنها به کشور جلوگیری خواهد شد.

علاوه‌بر این، افرادی که مقررات را نقض کنند، از طریق کانال‌های رسانه‌ای با بی‌اعتباری عمومی مواجه خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان اخیرا اعلام کرده ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضای روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضای قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است. این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

موسم حج ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد و با توجه به نزدیکی پایان دوره سه‌ماهه ویزای عمره و آغاز حج، احتمال حضور حجاج غیرقانونی از کشورهای مختلف در مناسک حج وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • بدرقه نخستین گروه زائران حج عمره