Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-18@03:40:20 GMT

ارائه گزارشی از ابعاد حادثه «سحر خدایاری»

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۱۹۴۴

ارائه گزارشی از ابعاد حادثه «سحر خدایاری»

به گزارش وانانیوز، 

احمد مسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به مرگ "سحر خدایاری" به لزوم توجه به حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: پرپر شدن دختر آبی، یعنی سحر خدایاری همه را دچار غم و اندوه کرد و این بازتاب اندوهناک نشان‌دهنده حساسیت شهروندان است.

وی با بیان این‌که در طول این ایام رسانه‌های رسمی گزارشات پراکنده و بعضا ضد و نقیضی ارائه کردند که ابهام‌زا بود، اظهار کرد: خوب است گزارشی از ابعاد این حادثه در مراحل مختلف ارائه شود و مراجع علمی، این واقعه و بازتاب‌های وسیع آن را بررسی کنند تا افکار عمومی بتوانند بهتر به ابعاد این حادثه برسند و از اتفاقات زمینه‌ساز پیشگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که زنان و مردان این سرزمین در اتفاقات مهم معاصر نقش‌آفرین بوده و دوش به دوش یکدیگر به آبادی این سرزمین و رشد فضائل اخلاقی کمک کردند، گفت: به هرحال توجه به مباحث حقوق شهروندی که اسناد آن در نظام قضایی نیز تدوین و تصویب شده می‌تواند از پیشگیری این قبیل مسائل و نظارت به حقوق شهروندی کمک کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: دختر آبی سحر خدایاری شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از رویکردها و سیاست‌های اصلی و کلان شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری، ایجاد تحول نرم در جامعه و ترویج شادی و نشاط از طریق توسعه ورزش شهروندی است؛ موضوعی که نمونه آن سال‌گذشته و در مسابقاتی از قبیل «مسابقات رایانه‌ای آرمان شهر» و البته رقابت‌های «قهرمان شهر۲» با مشارکت بیش از یک میلیون شهروند زن و مرد تهرانی رخ داد. برای سال جدید هم ورزش شهروندی جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های اصلی مدیریت شهری دارد. در همین رابطه حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از برنامه‌های متنوع این سازمان خبر می‌دهد که در راس آن تکمیل بازسازی مجموعه‌های ورزشی بزرگ و ساخت ۳دهکده ورزشی دیده می‌شود.

اوجاقی درخصوص تعرفه‌های اماکن ورزشی متعلق به سازمان ورزش در سال جدید می‌گوید امسال هزینه استفاده از این مجموعه‌ها بین ۳۰تا ۴۰درصد ارزان‌تر از مجموعه‌های ورزشی دولتی است. درخصوص برنامه‌های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳گفت‌وگویی با حسین اوجاقی، مدیرعامل این سازمان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

از ۶۹مجموعه ورزشی تهران که از سال ۱۴۰۰به‌دلیل فرسودگی و نیاز به اورهال اساسی تعطیل شده بودند، امروز چه تعداد فعال شده و درهای آن به روی شهروندان باز است؟

همانطور که اشاره کردید ۶۹مجموعه ورزشی تعطیل شده و برای بازگشایی نیازمند بازسازی اساسی بودند و علاوه بر تجهیز مجدد، لازم بود تا نیروی انسانی موردنیاز آنها که در دوران کرونا از بدنه ورزش شهروندی جدا و منفک شده بودند، دوباره بازگردند یا جایگزین شوند. از این تعداد تاکنون ۶۷مجموعه ورزشی پس از بازسازی اساسی بازگشایی شده است و فقط ۲مجموعه به‌دلیل وجود پاره‌ای مشکلات و موانع ازجمله موضوع سند مالکیت همچنان تعطیل و هنوز بازگشایی نشده است. البته با کمک معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران به‌دنبال حل مشکلات و موانع مربوط به سند مالکیت این دو و بازگشایی دوباره آنها هستیم.

بازسازی اساسی ۱۰مجموعه ورزشی بزرگ و فرامنطقه‌ای شهر تهران در چه مرحله‌ای است؟ آیا تا شروع فصل تابستان و پایان سال تحصیلی که اوج تقاضای ورزش شهروندی است، به پایان می‌رسد؟

علاوه بر ۶۷مجموعه ورزشی تعطیل شده شهر تهران، ۱۰مجموعه ورزشی بزرگ و فرامنطقه‌ای هم با اینکه تعطیل نشده بودند، اما برای اینکه همچنان در درازمدت بتوانند به شهروندان خدمات‌رسانی کنند و کارشان به تعطیلی نکشد، نیاز به بازسازی اساسی داشتند. از میان این ۱۰مجموعه تاکنون بازسازی ۳تا۴مجموعه به پایان رسیده است و به مدار خدمت بازگشته‌اند. ۶تا ۷مجموعه باقیمانده هم درحال انجام است و ان‌شاءالله ظرف ۲‌ماه آینده یعنی تا قبل از شروع فصل تابستان هر ۱۰مجموعه ورزشی آماده خدمات‌رسانی خواهد بود.

امسال علاوه بر بازسازی و بازگشایی مجموعه‌های ورزشی موجود، برنامه‌ای هم برای ساخت مجموعه‌های جدید ورزشی برای توسعه ورزش شهروندی دارید؟

نگاه و رویکرد شهردار تهران افزایش سرانه ورزشی شهر تهران است و در این رابطه تأکید کرده و دستور داده‌اند که حتما با ساخت مجموعه‌های ورزشی تازه، سرانه ورزش شهر را افزایش دهیم. برهمین اساس و پیرو توافق صورت‌گرفته، مقرر شده تا سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران به این منظور زمین‌هایی را شناسایی کند و برای ساخت‌وساز در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران قراردهد.

می‌توان امیدوار بود که ساخت این مجموعه‌های ورزشی جدید درسال ۱۴۰۳ آغاز شود؟

این موضوع بستگی به این دارد که زمین‌های موردنیاز چه زمانی در اختیار سازمان ورزش قرار بگیرد. پیگیر این موضوع هستیم و اگر زمین‌های موردنیاز طبق توافق صورت‌گرفته برای ساخت مجموعه‌های ورزشی جدید اختصاص داده شود و در اختیارمان قرار بگیرد، ساخت آن را امسال یعنی در سال ۱۴۰۳آغاز خواهیم کرد.

در گام نخست برای ساخت چند مجموعه ورزشی برنامه‌ریزی شده است؟

درحال حاضر بحث ساخت ۳دهکده ورزشی مدنظر است. این دهکده‌های ورزشی خانواده‌محور و چند رشته‌ای هستند و اقشار مختلف ازجمله دانش‌آموزان، جانبازان، معلولان و... را شامل می‌شوند. همانطور که قبلا توضیح دادم آغاز ساخت این دهکده‌های ورزشی برای سال ۱۴۰۳برنامه‌ریزی شده است.

از بحث مجموعه‌های ورزشی و زیرساخت‌های ورزش شهروندی که بگذریم به موضوع تعرفه‌های ورزشی و افزایش قیمت مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳می‌رسیم. با توجه به شرایط موجود اقتصادی برای بسیاری از شهروندان، شهریه‌ باشگاه‌ها مهم است. امسال هزینه‌های ورزش شهروندی در اماکن ورزشی متعلق به سازمان ورزش شهرداری تهران چقدر و چگونه خواهد بود؟

همانطور که بارها تأکید شده است نگاه، سیاست و رویکرد شهرداری و سازمان ورزش به بحث تعرفه‌های ورزشی به هیچ عنوان نگاهی اقتصادی با هدف و رویکرد درآمدزایی و سرمایه‌گذاری نیست و برای این منظور حتی یارانه هم پرداخت می‌شود. هدف از ورزش شهروندی و توسعه آن ایجاد تحول نرم در جامعه یعنی ترویج و گسترش نشاط و شادابی و سلامت جسمی و روحی شهروندان تهرانی است.
تعرفه‌های سال ۱۴۰۳هم طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است که تقریبا معادل تعرفه اماکن ورزشی دولتی در سال گذشته می‌شود. در واقع تعرفه‌های ورزشی اماکن ورزشی شهرداری تهران امسال بین ۳۰تا ۴۰درصد کمتر از تعرفه‌های اماکن ورزشی دولتی است.همچنین باتوجه به اینکه اولویت ما نشاط و سلامت و خدمت‌رسانی به شهروندان است، تعرفه‌های اماکن ورزشی درمناطق کمتربرخوردار کمتر از دیگر مناطق شهر تهران است.

به‌عنوان آخرین سؤال، امسال قرار است تهران چه رویدادهای ورزشی شهروندی بزرگ و فرامنطقه‌ای را پشت سر بگذارد؟

امسال هم مسابقات و برنامه‌های ورزشی متنوع و مختلفی در شهر تهران اجرا می‌کنیم. برگزاری مسابقات «قهرمان شهر۳» با محوریت مساجد یکی از آنهاست. رالی خانوادگی، دو ماراتن، مسابقات زورخانه‌ای، مسابقات جانبازان و معلولان یا همان «پاراقهرمان شهر» و... ازجمله برنامه‌ها و مسابقاتی است که برای امسال درنظر گرفته شده است. علاوه بر مسابقات، همایش‌های خانواده‌محور از قبیل کوهنوردی و کوهپیمایی هم برای سال ۱۴۰۳درنظر گرفته شده است. در مجموع مسابقات ورزشی شهروندی امسال با شکوه و پرقدرت برگزار خواهد شد.

کد خبر 843805 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران ورزش پایتخت

دیگر خبرها

  • از مشکل تامین دارو تا بررسی موضوع کارت شهروندی
  • استاد حقوق: عملیات وعده صادق دفاع مشروع بود
  • گزارشی جدید از زرادخانه تسلیحاتی مهیب حزب‌الله لبنان
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی