Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بدهی مالیاتی و پرداخت آن توسط فدراسیون های ورزشی، مشکلی است که به واسطه ابلاغ جدید دولت مبنی بر افتتاح حساب در بانک مرکزی مرتفع خواهد شد. از طرفی اما ورود و خروج مالی فدراسیون ها در این بانک مستلزم تبعیت کامل از قوانین دولتی می شود و در واقع به همین دلیل است که افتتاح این حساب مشکل همیشگی مالیات را حل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که فدراسیون ها نهادهای عمومی غیردولتی به حساب می آیند که نباید تبعیتی از قوانین دولتی داشته باشند حتی در زمینه مالی؛ همین مسئله ابهاماتی در رابطه با شرایط فدراسیون ها در آینده ایجاد کرده است. حتی به گفته سید عبدی افتخاری این موضوع می تواند در زمینه بین المللی برای ورزش ایران و تک تک فدراسیون ها مشکل ساز شود. 

رئیس فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: در ورزش دنیا از فدراسیون ها به عنوان نهادهای عمومی یاد می شود، در واقع فدراسیون‌ها NGO هایی هستند که از منابع دولتی استفاده می کنند اما وابسته به دولت و قوانین آن نیستند. 

وی تصریح کرد: منشور المپیک هم بر همین مبنا است که کمیته های ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی کشورهای مختلف از طرف دولت‌های‌شان حمایت شوند اما در عین حال فدراسیون ها باید در امور خود و تصمیم گیری‌های‌شان به صورت مستقل عمل کنند. 

عبدی افتخاری با تاکید بر اینکه شفاف سازی مالی یکی از دلایل اصلی در ابلاغ دولت برای افتتاح حساب در بانک مرکزی است، یادآور شد: البته این ابلاغیه برای دستگاه های دولتی از جمله وزارتخانه ها بود اما فدراسیون ها هم ملزم به تبعیت از آن شدند. در حالیکه فدراسیون های ورزشی هرجا حساب بانکی داشته باشند و واریز و برداشت مالی خود را از از طریق آن حساب انجام دهند، تحت نظارت دستگاه های نظارتی خواهند بود. دستگاه های نظارتی پیش از این هم نظارت کامل و همیشگی بر گردش مالی فدراسیون ها داشتند. 

این عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در هر صورت افتتاح حساب در بانک مرکزی یعنی تبعیت از قوانین دولتی که استقلال فدراسیون ها را تحت الشعاع قرار می دهد. همین مسئله به تدریج در عرصه بین الملل مشکل ساز خواهد شد. 

وی همچنین به موضوع معرفی ذی حساب از طرف خزانه داری کل کشور برای فدراسیون ها اشاره کرد و گفت: این مسئله هم خلاف قوانین و اساسنامه فدراسیون ها است. زمانیکه نماینده وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان ذی حساب وارد فدراسیون ها شود، یعنی تغییر ساختار فدراسیون ها از غیر دولتی به دولتی تغییر می کند و این با قوانین IOC و جهانی مطابقت ندارد. 

رئیس فدراسیون اسکی در پاسخ به این پرسش که «راهکار پیشنهادی شما در این زمینه چیست؟»، گفت: ورزش ایران باید عملکردی مانند دیگر کشورهای پیشرفته داشته باشد. باید تلاش شود چارچوب هایی ترسیم شود که با قوانین جهانی مغایرتی نداشته باشد. پیش از این هم به واسطه حساب در دیگر بانک ها مشکلی نداشته ایم. اینکه برای برطرف کردن مشکل مالیات، چنین معضلی برای ورزش ایران درست شود اصلا صحیح و منطقی نیست. 

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاکید کرد که نباید فدراسیون در مسیری قرار بگیرند که باعث تغییر ساختار آنها و تبعیت‌شان از قوانین دولتی شود. وی از مدیران رده بالای ورزش خواست که در این زمینه چاره اندیشی کرده و مانع آن شوند. 

خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «ابلاغ دولت و افتادن ورزش از چاله به چاه/ همه چیز با اجازه بانک مرکزی» به این موضوع پرداخت که افتتاح حساب در بانک مرکزی باعث دولتی شدن ساختار فدراسیون ها شده و آنها را به مدل دو دهه پیش باز می گرداند. 

کد خبر 4718370 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عبدی افتخاری فدراسیون اسکی فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان بانک مرکزی تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران کشتی فرنگی تیم ملی بسکتبال والیبال مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران تیم فوتبال امید ایران فوتسال تکواندو کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی

تین نیوز

از ابتدای اردیبهشت ماه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی  افزایش پیدا کرد که همچنان پرحاشیه ترین افزایش  مربوط به کرایه تاکسی هاست؛ این در حالی است که  رانندگان تاکسی معتقدند افزایش 45 درصدی کرایه ها تناسبی با نرخ تورم ندارد و با وجود تحمیل هزینه هایی مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می دانند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، براساس قوانین سازمان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی موظف به تبعیت از ضوابط و محدودیت ها و نیز پرداخت هزینه هایی هستند که برایشان مصوب شده این در حالی است که رانندگان تاکسی های اینترنتی تابع این قوانین و مقررات نیستند. در این شرایط رانندگان تاکسی معتقدند مسئولان حمل ونقل شهری به کلیه فعالان تاکسیرانی به یک چشم نمی نگرند و هزینه هایی که تاکسیرانان قانونی باید بپردازند قابل مقایسه با تاکسی های اینترنتی نیست.

 به گفته دست اندرکاران این صنف، تاکسیرانان با هزینه هایی مواجه اند که رانندگان تاکسی های اینترنتی مجبور به پرداخت آن نیستند و تحمیل این هزینه ها، معیشت را برای تاکسیرانان سخت تر می کند و نوعی بی عدالتی و اجحاف در حق این صنف زحمتکش است.

مطلب مرتبط را بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی به جیب اسنپ و تپسی می رود!

شما قضاوت کنید آیا این عدالت است؟

براساس نموداری که انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران از شرایط و قوانین برای فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور منتشر کرده رانندگان تاکسی خطی، تلفنی و گردشی در شهر تهران موظف به پرداخت هزینه هایی هستند که تاکسی های اینترنتی از پرداخت این هزینه ها معافند.

 

بنابر اعلام انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران مقایسه شرایط و قوانین مصوب به منظور فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور و شرایط فعالیت استارت آپ های مسافربر، بیانگر رفتار تبعیض آمیز مسئولان حمل ونقل بین تاکسیرانان قانونی کشور از یکسو و استارت آپ های نوظهوری ا ست که با چشم پوشی متولیان امر به روی قوانین جاری کشور توانسته اند سالها به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه دهند.

اینکه این شرکت ها کار حمل ونقلی انجام می دهند شکی نیست، اما ما هرگز خواستار از بین رفتن آنها نیستیم، بلکه تنها خواهان یکپارچه سازی قوانین حمل و نقل بین کلیه فعالان این حوزه هستیم. این مهم رقابت سالم را بوجود آورده و رقابت سالم باعث رشد و خلاقیت می شود که نوآوری در حوزه حمل و نقل را در پی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس قطعی است