Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهراز ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی امسال افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری کم بهره مصوب شده که بیش از ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کمیته امداد را اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان دانست و اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای توان افزایی خانواده‌های تحت پوشش، ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای اشتغال‌زایی است که از همه ظرفیت‌های کاریابی و اشتغال در سطح استان بوشهر استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار دادو افزود: این استان بر خلاف استان‌های  دیگر، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اشتغال دارد که نمود آن در بخش‌های کشاورزی، شیلات، صنعت به خوبی دیده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عمده این مشاغل را در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی دانست و تصریح کرد: این شرایط وضعیتی در استان ایجاد کرده که برای پاسخ به نیازهای اشتغال استان می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

لطفی با بیان اینکه تامین سرمایه و پرداخت تسهیلات اعتباری نقش مهمی در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دارد عنوان کرد: در برخی از استان‌ها به سبب نبود زمینه‌های اشتغال به دنبال سرمایه گذاری‌های بزرگ برای اشتغال هستند که طبیعی است زمان‌بر بوده و نمی‌تواند مشکل اشتغال را در کوتاه مدت استفاده کند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر ایجاد اشتغال‌های جدید بر اساس ظرفیت مناطق خاطرنشان کرد: در کنار برنامه بلندمدت برای ایجاد شغل، می‌توان از ظرفیت‌های کنونی نیز برای رفع مشکل اشتغال استفاده بهینه کرد.

وی با اعلام این که کاریابی و تعامل با کارفرمایان از محورهای اساسی فعالیت این نهاد برای توانمندسازی خانواده‌هاست، عنوان کرد: در این راستا با شناسایی و بررسی زمینه‌های اشتغال مددجویان در بنگاه‌های خصوصی و دولتی ، زمینه اشتغال آنها را با دادن بسته‌های تشویقی به این مراکز ایجاد می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر بیان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق‌الزحمه کاریابی است که امسال هربنگاه تولیدی و کسب و کار می‌تواند تا 5 نفر از مددجویان را  اشتغال‌زایی کند و به ازاء هر نفر 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت کند.

وی اظهار داشت: کمیته امداد در این بسته تشویقی حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به‌کار شوند را در 2 سال پرداخت می‌کند که این میزان در سال اول و دوم معادل 100 درصد سهم بیمه کارفرما است.

980 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان بوشهر تخصیص یافت 42 میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شد 358 میلیارد ریال اعتبارات اشتغال‌زایی برای مددجویان بوشهری اختصاص یافت

لطفی عنوان کرد: هر کدام از کارفرمایان که علاقه‌مند به استفاده از نیروی کار در این نهاد هستند می‌توانند با مراجعه به 19 دفتر کمیته امداد در سطح استان بوشهر ، از این بسته تشویقی کاریابی بهره‌مند شوند هر چند در مناطق محروم از هر دو بسته تشویقی به شکل هم زمان قابل پرداخت است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از ایجاد اشتغال 1300 نفر از مددجویان این نهاد از طریق کاریابی در مراکز خصوصی و بنگاه‌های کسب و کار تصریح کرد:از ابتدای امسال تاکنون 250 نفر در این مراکز صاحب شغل شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه این 250 نفر پس از اخذ مهارت‌های لازم توانسته‌ایم مشغول به‌کار کنیم شاهد پرداخت حقوق و مزایا بر اساس سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال برای این افراد هستیم.

لطفی بیان کرد: در حوزه کاریابی ظرفیت استان بوشهر بسیار بالاست و انتظار داریم که تا پایان امسال و با همکاری بنگاه‌های خصوصی نه تنها 1300 نفر بلکه بیش از این افراد شاغل شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهراز ایجاد 5 هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی امسال افزون بر 100 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری کم بهره مصوب شده که بیش از 5 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه

نادر نورایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تعهد اشتغال استان در سال گذشته را ۳۴ هزار نفر اعلام  و گفت : خوشبختانه با پرداخت مناسب تسهیلات توانستیم بیش از تعهد و به میزان ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

وی رقم تسهیلات پرداختی اشتغالزایی استان در سال گذشته را ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف به متقاضیانی که از سوی دستگاه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شده بودند، پرداخت شده است.

‌رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع محتلف همچون تبصره ۱۸، سفر ریاست جمهوری و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری هم با کمک دستگاه اجرایی و مجموعه بانک‌های استان شاهد افزایش آمار اشتغالزایی در استان و رونق تولید و افزایش مشارکت مردم در این عرصه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی