Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@19:53:30 GMT

۵ فایده مصرف سرکه سیب هنگام صبح

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۲۳۶۱

۵ فایده مصرف سرکه سیب هنگام صبح

به گزارش جهان نيوز، همچنین افزودن یک قاشق سرکه سیب به یک سوم فنجان آب و شستشوی دهان با این ترکیب برای مدت زمان ۲۰ ثانیه به برطرف کردن بوی بد دهان کمک می‌کند. اما در این مطلب بررسی شده که مصرف این خوردنی در هنگام صبح چه فوائدی برای بدن به همراه دارد؟ 

سایت "مدیکال دیلی" در مطلبی به برخی از فوائد مصرف سرکه سیب به هنگام صبح اشاره کرده‌ که به شرح زیر است:

بهبود هضم غذا: مصرف این ترکیب اسیدی در صبح تعادل PH معده را حفظ کرده و موجب می‌شود هضم مواد غذایی بهتر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌تواند نفخ معده را کاهش داده و از رفلاکس اسید معده جلوگیری کند.

کاهش سطح قند خون: بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف دو قاشق از این مایع ترش در کنار یک وعده تنقلات در مقایسه با مصرف تنقلات همراه با آب می‌تواند به کاهش سطح قند خون منجر شود.

تقویت سیستم ایمنی: یکی از فوائد اصلی مصرف مداوم سرکه سیب تقویت سیستم ایمنی است. سرکه سیب ترکیبی اسیدی دارد بنابراین باکتری‌ها را پیش از آنکه در بدن موجب سرماخوردگی یا سرفه شوند از بین می‌برد.

تقویت انرژی: تاثیر سرکه سیب بر میزان انرژی بدن همچون سیستم ایمنی است. این مایع خاصیت قلیایی دارد و میزان انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

سم‌زدایی از بدن: مصرف سرکه سیب هنگام صبح به پاکسازی کبد و سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. با مصرف این ترکیب می‌توان بدون صرف هزینه‌های بالا مواد سمی و مضر را از بدن خارج کرد.

منبع:ایسنا کپی متن خبر برچسب ها: سیب فایده سرکه

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: سیب فایده سرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد

قهوه قادر است تأثیرات جدی بر دستگاه گوارش بگذارد؛ نوشیدن قهوه، تولید اسید معده را افزایش می‌دهد و اگر پیش از نوشیدن آن، چیزی نخورده باشید، اسید می‌تواند به پوشش داخلی معده آسیب وارد کند و موجب سوء هاضمه و سوزش سر دل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مطالعه کوچکی در ژوئن ۲۰۲۰ در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد که نشان داد نوشیدن قهوه با معده خالی در ابتدای روز، قند خون افراد را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد و بدن را با مشکل مواجه می‌کند.

کنترل میزان قند خون، خطر ابتلا به بیماری‌هایی، چون دیابت و مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد. افرادی که پیش از نوشیدن قهوه، صبحانه میل می‌کنند، به ندرت و یا کمتر دچار افزایش قند خون می‌شوند.

صبحانه بخورید تا احساس بهتری داشته باشید

نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند علائم رفلاکس اسید، درد قفسه سینه و مشکل در بلع را تشدید کند. همچنین گاهی اوقات سبب تحریک و آزار دیواره‌ی معده می‌شود؛ به خصوص زمانی که قبل از صبحانه مصرف شود.

سعی کنید ابتدا چیزی بخورید یا برای افزایش کالری، به نوشیدنی خود شیر یا چربی دیگری اضافه کنید.

چه ارتباطی میان نوشیدن قهوه و سوزش سر دل وجود دارد؟

قهوه خطر سوزش سر دل را افزایش می‌دهد، زیرا می‌تواند باعث افزایش حالت اسیدی معده شود و آن را تحریک کند. در مطالعه‌ای که در سپتامبر ۲۰۲۰ صورت گرفت، مشخص شد شرکت کنندگانی که نوشیدن آب را جایگزین مصرف روزانه قهوه کردند، خطر رفلاکس اسید معده در آن‌ها کاهش یافت.

اگرچه آنزیم‌های گوارشی و اسید معده بدون توجه به آنچه که مصرف می‌کنید ترشح می‌شوند، اما غذا یا نوشیدنی که دارای طبیعت اسیدی است (مانند قهوه) می‌تواند محرک معده باشد و منجر به افزایش اسیدیته آن شود. در نتیجه، نوشیدن قهوه با معده خالی باعث افزایش شدید اسید معده می‌شود و می‌تواند با رفلاکس همراه باشد.

چه زمانی از روز برای نوشیدن قهوه مناسب‌تر است؟

ترجیحاً قهوه صبحگاهی خود را کمی بعد از صرف صبحانه بخورید. اگر با معده خالی قهوه بنوشید، خودتان را در معرض خطراتی، چون افزایش قند خون، سوزش سر دل و رفلاکس اسید و اضطراب قرار می‌دهید.

میزان ترشح هورمون کورتیزول در بدن، حدود ساعت هفت صبح به اوج خود می‌رسد. کورتیزول هورمونی است که به شما انرژی می‌بخشد؛ بنابراین اگر دچار کم‌خوابی نباشید، باید صبح‌ها احساس نشاط داشته باشید. به همین دلیل اگر چند ساعت بعد از بیدار شدن صبر کنید و زمانی که میزان کورتیزول خون کاهش یافت، به سراغ نوشیدن قهوه بروید، بهتر است.

از طرفی باید پس از حدود ساعت دو بعد از ظهر، از نوشیدن قهوه اجتناب کنید. نوشیدن قهوه در ساعات پایانی بعد از ظهر یا عصر، خواب را مختل می‌کند.

دیگر خبرها

  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • خواص درمانی رازیانه
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن + فیلم
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • این دفعه درخشش امیر غفور هم بی‌فایده بود
  • امامعلی: الان بگوییم پنالتی بوده یا نبوده چه فایده دارد