Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دفن زباله استانهای شمالی و مازندران در مجاورت مرزهای استان سمنان امری مخرب محیط زیست و برهم زننده تعادل زیستی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد همتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان افزود:  دپوی زباله های برخی شهرهای استان مازندران در مرز با استان سمنان، سلامت مردم روستای فولاد محله و سایر روستاهای اطراف را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین تداخل شیرآبه های زباله با آبهای جاری برای محیط زیست منطقه بسیار مضر و خطرناک است. شیرابه های زباله های دپو شده در این منطقه منابع آبی سالم این مناطق را به طور جدی تهدید می کند.

همتی تصریح کرد: از همکارانم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شهرهای استانهای شمالی می خواهم تا نسبت به ایجاد سازوکارهای مناسب و احداث تجهیزات مورد نیاز جهت استفاده مفید از این ثروت فراموش شده تلاش کنند تا ضمن رفع مشکلات محیط زیستی استان خود، روستاها و مناطق استان ما را نیز با مشکل مواجه نکنند.‌

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه اظهار کرد: امیدوارم با همکاری و مساعدت جمعی بتوانیم در راستای رفع معضلات زیست محیطی ناشی از دفن زباله در مرزهای دو استان بر مشکلات موجود غلبه کرده و محیط زیست سالمی را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.‌

همتی ابراز امیدواری کرد: با همکاری استانداری و شهرداری ها هرچه سریع تر طرح جامع و تفصیلی شهرهای استان تصویب و اجرایی گردد، چرا که تصویب نشدن آنها مشکلاتی را برای شهروندان و همچنین تحقق برنامه های استان ایجاد می‌کند.‌

وی اذعان کرد: پیشنهاد می‌شود به منظور افزایش تنوع زیست محیطی استان و معرفی جاذبه‌های گردشگری، مستندهای تلویزیونی از طبیعت جذاب استان تهیه و پخش شود.‌


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفن زباله زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: برنامه پاکسازی زباله در گردنه دالورا شهرستان فلارد، حاشیه تالاب گندمان، حاشیه رودخانه زاینده‌رود و پل هوره انجام شد.
سعید یوسف پور افزود: دراین برنامه دوستداران محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان مشارکت داشتند.

به گفته وی، هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • دارو زباله نیست!
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • طرح جامع دریاچه نمک قم تصویب شد