Web Analytics Made Easy - Statcounter

برادر دانشمند بازداشت شده در آمریکا گفت: همه مسئولیت‌ها را متوجه وزارت امور خارجه نمی‌دانیم؛ اما محور پیگیری پرونده باید این وزارتخانه باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رسول سلیمانی، برادر مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی زندانی شده در آمریکا عصر دیروز میهمان دانشجویان دانشگاه اصفهان بود و از شرایط برادرش که از ۱۱ ماه پیش در آمریکا زندانی شده، سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمانی در این جلسه با بیان اینکه برادرش را بدون دلیل و بدون برگزاری دادگاه در آمریکا زندانی کرده اند، گفت: بهانه این بازداشت فاکتور فیبروبلاست رشد عنوان شده که برای کشت سلولی استفاده می‌شود در حالیکه این دارو جزو موارد تحریم شده نیست.

برادر این دانشمند ایرانی به بیان شرایط خانواده خود پس از این بازداشت پرداخت و گفت: مادر ما پس از اطلاع از این موضوع، سکته مغزی کرد و به کما رفت، چند روز پیش هم از دنیا رفت. برادرم از فوت مادر خبر ندارد، چون نمی‌دانیم در بازداشتگاه برای او چه مشکلاتی ممکن است ایجاد شود.

وی در خصوص ارتباط با برادر خود گفت: تماس با برادرم تلفنی است و هزینه تماس به ازای هر یک دقیقه یک میلیون تومان است. از طرفی مکالمات هم ضبط و شنود می‌شود و به همین دلیل اطلاعات خاصی به جز حال عمومی او را نمی‌توانیم از وضعیت برادرم دریافت کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه کشور حافظ منابع ایران در آمریکا نیز به مساله ورود کرده است، افزود: اما ما مجبور هستیم از وکلایی آمریکایی استفاده کنیم که در هر صورت از دولت متبوع خود جانبداری خواهند کرد. از طرفی وکلا به ما گفته اند که قاضی از سوی دولت فدرال تحت فشار است.

وی با اشاره به اینکه روند کند فرآیند‌های قضایی در آمریکا، گفت: همه مسئولیت را متوجه وزارت امور خارجه نمی‌دانیم، اما محور فعالیت‌ها باید این وزارتخانه باشد. اما به ما گفته شد این اتفاق را بزرگ نکنیم تا خواسته‌های آمریکایی‌ها بیشتر نشود؛ در حالیکه در این ماه‌ها تغییر خاصی را در روند پیگیری پرونده برادرم شاهد نبوده ایم.

برادر دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا تصریح کرد: ۱۰ سال بود که نهاد‌های امنیتی از به صلاح نبودن سفر‌های خارجی مسعود سلیمانی صحبت می‌کردند، این بار نیز از سمت دستگاه‌های امنیتی به وی هشدار داده شده بود، اما انتظار داشتیم که اگر نیاز است وی را ممنوع‌الخروج کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسعود سلیمانی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898223

دیگر خبرها

  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند