Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@12:57:57 GMT

وزیر علوم: مشکلات دانشگاه‌ها بزودی کمتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۲۸۶۸

وزیر علوم: مشکلات دانشگاه‌ها بزودی کمتر می‌شود

به گزارش ایرنا، منصور غلامی امروز - یکشنبه - در همایش روسای دانشگاه ها که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، افزود: مدیریت آموزش عالی در شرایط خاص زمانی و ویژه قرار گرفته است که ایجاب می کند در این دوره به مسیرهای جدید مدیریت ازجمله توجه به خواسته ها و نیازهای مطرح شده و انتظارات توجه داشته باشیم.

وی مدیریت در دانشگاه‌ها را بخش ویژه ای از مدیریت در کشور توصیف کرد و ادامه داد: با مجموعه پویا و فعال در تمام ساعات شبانه روز اعم از بخش های آموزشی و پژوهشی روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز علمی کشور جایگاه خودشان را در کشور پیدا کرده اند هر چند گاهی نقدهایی می شود و ممکن است با پاسخِ رد این نقدها روبرو شویم یا حتی بخواهیم برخورد کنیم  اما پشت هر نوع نقد، ایده ای است.

غلامی همچنین گفت: یاس و ناامیدی که برخی جریان ها در فضای دانشگاه ها منتشر می کنند برای دانشجویان آسیب زا است.

وی تاکید کرد که ما وظیفه داریم از کلاس ها و نشست هایی که به مناسبت های مختلف با دانشجویان تشکیل می شود، استفاده کرده و امیدواری به آینده را در دانشجویان بیشتر کنیم، چرا که باعث می شود ذهن خلاق جوانان فعال‌تر عمل کند و در همکاری های تحقیقاتی منشاء اندیشه های جدید شود.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود به فعالیت های دانشگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: در فهرست اسامی دانشگاه هایی که به عنوان دانشگاه های همکار در پروژه های دستگاه های اجرایی وجود دارد اسامی بسیاری از دانشگاه های جوان را شاهدیم.

غلامی همچنین گفت: انتظار می رود دانش آموختگان در جامعه روی پای خود بایستند و توانمندی بیش از پیش داشته و صاحب مهارت در سطح جامعه برای اشتغال باشند.

وی یکی از بخش هایی را که از امیدواری جامعه دانشجویی و سلامت آنها حفاظت می کند، بخش فرهنگی دانست و گفت: چرا که ممکن است برخی جریان ها و گروه های مخالف توفیق دانشگاه ها، انحرافاتی ایجاد کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: روسای دانشگاه ها می توانند با مدیریت صحیح حمایت هایی در این حوزه داشته باشند به خصوص در زمان های خاص از تحصیل این حمایت ها مهم و تاثیرگذار است و در همین مقاطع اگر حمایت ها اتفاق بیفتد، محیط های دانشجویی فعال تر می شود.

غلامی ادامه داد: گسترش کمی دانشگاه ها به هیچ وجه در حال حاضر کشش و توجیه ندارد اما ضرورت و تاثیرگذاری رشته های جدید و بین رشته ای که تعریف می کنیم به معنای محدودیت برای دانشگاه ها نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیکی شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: طبق هر سال دانشگاه ها درگیر تدارکات وسیع برای شروع سال تحصیلی جدید هستند که زحمات روسای دانشگاه ها قابل تقدیر و درک است.

وی همچنین گفت: اکثریت ما که در ستاد وزارت علوم حضور داریم در دوره هایی در دانشگاه ها نیز حضور داشتیم و این ایام را درک می کنیم و شرایط خاص زمان هم بخشی از امور را مشکل تر کرده است که با تلاش روسای دانشگاه ها و مدیریت دقیق و اتفاقات خوبی که در آینده نزدیک رخ می دهد این مسائل هم کمتر می شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ارومیه در این جلسه با تبریک اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در موشک باران رژیم غاصب صهیونیستی گفت: نقش واحدهای تولیدی از نقش رزمندگان اسلام در جبهه کم نیست چرا که اکنون جنگ اقتصادی دشمن است که در صحنه مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با بیان اینکه در حکومت اسلامی محور مردم هست گفت:حکومت اسلامی مردم نهاد است و اساس و محور در نظام اسلامی مردم می باشد و آنچنان که مردم در دوران دفاع مقدس پای کار آمدند و جنگ را مدیریت کردند و توفیقات ارزشمندی حاصل گردید اکنون هم نقش مردم در موضوع تولید و اقتصاد بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است و یقینا اگر مردم پای کار باشند مشکلات اقتصادی هم به شایستگی مدیریت خواهد شد و تکلیف دولتمردان هم این است که زمینه حضور مردم را فراهم نمایند‌.

رئیس کل دادگستری استان هم دراین جلسه باتقدیر و تشکر از حماسه غرور آفرین سپاهیان اسلام در موشک باران رژیم غاصب صهیونیستی گفت:امنیت ایران اسلامی خط قرمز ملت ایران است و فرزندان ملت در لشگر اسلام با قاطعیت پاسخ کوبنده ای را به اشغالگران قدس دادند که واقعا مایه مباهات است.

وی افزود:امروز در خدمت افسران جنگ اقتصادی هستیم و تلاش خواهیم کرد برای تحقق فرمان رهبرمعظم انقلاب در خصوص جهش تولید هم مسائل را واکاوی و هم تصمیمات کاربردی اتخاذ نمائیم چرا که فرمان مقام معظم رهبری از همه جهت تکلیف همگانی است و باید لبیک عملی به فرمان معظم له بگوئیم.

رئیس کل دادگستری استان یادآور شد:آذربایجان غربی ظرفیتهای بزرگی درحوزه های گمرک، کشاورزی و صنعت دارد و می بایست از این ظرفیتها با برنامه ریزی درست و صحیح نهایت بهره را برد.

مقام ارشد قضایی استان به آسیب های اجتماعی موجود اشاره و گفت: یکی از علتهای مهم آسیب های اجتماعی و ارتکاب جرم در جامعه مشکل اشتغال و معیشت است که چنانچه واحدهای تولیدی فعالانه تولید را پیش ببرند یقینا این آسیب ها و جرایم به حداقل خواهد رسید.

عتباتی به حمایتهای قضایی صورت گرفته از واحدهای تولیدی اشاره و گفت:در سال۱۴۰۲ بیش از ۴۷ بازدید از واحدهای تولیدی با ۲۰جلسه و ۳۰۰مصوبه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان صورت گرفت و بالغ بر ۸۰۰۰فرصت شغلی در استان صیانت شد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیزدر این جلسه گفت:دستگاه قضایی در راستای تکالیف قانونی خود و دستورات ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه و دادستانی کل کشور گره گشایی از فعالیتهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی را جز تکالیف و وظایف خود می داند.

دیگر خبرها

  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند
  • وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • کشاورزان مدیریت منابع آبی را جدی بگیرند
  • اجرای بیش از دو هزارو ۷۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام عید سعید فطر
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد