Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:54:20 GMT

۱۷۲۰ قاچاقچی کالا امسال در همدان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۲۹۱۹

۱۷۲۰ قاچاقچی کالا امسال در همدان دستگیر شدند

سرهنگ رضا زارعی روز یکشنبه در نشست اعضای برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان افزود: ۸۰ درصد دستگیرشدگان غیربومی و اهل و ساکن استان‌های غربی و مرزی کشور، ۱۵ درصد بومی و پنج درصد ساکن جنوب کشور هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد دستگیرشدگان دارای شغل و وضعیت مالی خوبی هستند اظهار داشت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در ۶ ماهه سالجاری یک هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: ۱۰۶ فقره پرونده مهم بالای یک میلیارد ریال ۶ ماهه سالجاری تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته شمار پرونده‌های مهم ۳۸ درصد افزایش داشته است همچنین چند مرحله رزمایش سراسری و چهار مرحله رزمایش استانی در راستای مبارزه با قاچاق کالا اجرا شده است. 

سرهنگ زارعی افزود: طبق بررسیهای صورت گرفته قاچاقچیان اقدام به وارد کردن دستگاه ماینر به داخل کشور کرده و پس از انتقال به داخل کشور توسط افراد فرصت طلب در مرغداری ها، سنگ بری ها و شهرک های صنعتی و منزل شخصی اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه ماینر با استفاده از برق غیرمجاز کردند. 

وی ادامه داد: با همکاری شرکت برق نسبت به رصد مشترکان واحدهایی که مصرف برق بالایی دارند، بازرسی از محل، جمع‌آوری دستگاه و ارسال پرونده به تعزیرات و حکومتی اقدام شده است.

رییس پلیس آگاهی استان همدان اظهار داشت: در این راستا با همکاری و مشارکت شرکت برق همدان ۲۵۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و  ۲۶ محل نصب دستگاه ماینر شناسایی شد.

سرهنگ زارعی یادآوری کرد: قبل از برداشت گندم احتمال خریداری و خروج گندم از کشور توسط افراد فرصت طلب و سودجو وجود داشت که در این راستا از خروج  و جابجایی گندم و آرد در استان جلوگیری شد و در ۶ ماهه سالجاری ۲۴۳ تن گندم و آرد کشف و به اداره غله تحویل شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت گوشت و ممنوعیت خروج مرغ زنده و کشتار شده از همدان به سایر استان ها در این مدت ۲۵۰ هزار قطعه مرغ بدون مجوز کشف و تحویل کشتارگاه ها شد که این اقدام سبب کاهش قیمت گوشت مرغ شده است.

رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: به علت پایین بودن قیمت فرآورده های نفتی افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و با جمع آوری و دپو فرآورده های نفتی آنها را با شیوه و شگردهای مختلف به استان های مرزی غرب و جنوب کشور منتقل و سپس از کشور خارج می‌کردند که امسال با همکاری شرکت نفت ۶۳۰ هزار لیتر انوع فرآورده های نفتی کشف شد.

سرهنگ زارعی افزود: با توجه به ابلاغیه و شیوه نامه جابجایی دام زنده سبک و سنگین توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  این موضوع در دستور کار تمامی سازمان های متولی از جمله پلیس آگاهی قرار گرفت که ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش در زمینه جابجایی و خروج دام زنده را شاهد هستیم. 

وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به سال رونق تولید توسط رهبر فرزانه انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب و دغدغه و تاکید معظم له و مسئولان قوا در زمینه مسائل اقتصادی، تقویت اشتغال و رونق فضای کسب و کار، نیروی انتظامی جایگاه بالایی در این زمینه دارد.

رییس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: حجم ورودی کالای قاچاق از طریق مرزهای غرب کشور به همدان و سایر استان ها کاهش یافته ولی از بنادر جنوبی کشور شامل گناوه، خرمشهر، اهواز و آبادان به سایر استان ها از جمله همدان افزایش داشته است.

سرهنگ زارعی ادامه داد: نوسانات بازار ارز از سال گذشته تاکنون باعث خروج برخی کالاهای یارانه ای و اساسی به خارج از کشور شده است.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان پلیس آگاهی ناجا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد

علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران گفت: ماموران نیروی انتظامی محموله قاچاق را از یک دستگاه کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: این پرونده که شامل قاچاق پارچه و فندک به ارزش ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال بود، در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان بیان کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حامل کالا محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در ابهر
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردی قاچاقچی کالا در لرستان
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد