Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: سطح باغ‌های پسته این شهرستان شامل نهال و بارور دو هزار و ۸۹۶ هکتار و سطح بارور آن به تنهایی در حال حاضر یک هزار و ۴۰۲ هکتار است.

او با بیان اینکه شهرستان اردستان همیشه رتبه‌های اول استان را در زمینه برداشت پسته در اختیار داشته است، افزود: با توجه به اینکه پارسال باغات پسته شهرستان دچار نوسانات دمایی شد و از کیفیت خوبی برخوردار نبود امسال با تمهیدات انجام شده عملکرد بهتری داشته و میزان عملکرد آن یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولید پسته شهرستان اردستان یک هزار و ۶۸۲ تن است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: تولید پسته شهرستان یک هزار و ۶۸۲ تن است که از طریق چهار ترمینال مجوز دار فرآوری پسته، تبدیل به پسته خشک می‌شود.

او ادامه داد: ارقام موجود پسته شهرستان اردستان عبارت از اکبری، کله قوچی، احمد آقایی است و زمان برداشت آن از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه است.

صالح بیان داشت: ترمینال‌های موجود با سرویس دهی در زمینه پوست کنی، شستشو، پوک گیری، خندان کن، نم گیر، خشک کن، درجه بندی و بسته بندی به شکل فصلی برای تعدادی از افراد اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول پسته به کم آبی مقاوم است پیشنهاد می‌شود تا با تسهیلات کم بهره برای ایجاد باغ‌های پسته و همچنین سرمایه در گردش کشاورزان که از توانایی کمی برخوردار هستند به تولید این محصول کمک شود.

 

انتهای پیام/س

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمدترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذرپرورشی‌گندم برای کشت در بین کشاورزان پیشرو شهرستان توزیع شده و با نظارت کارشناسان جهادکشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع‌گندم به کشت‌بذرمادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت‌بذرپرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی‌شده‌گندم در بین زارعان این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در ادامه گفت: در راستای بهبود تغذیه محصول گندم، تاکنون ۲ هزار و ۸۷۵ تن انواع کود‌های‌شیمیایی یارانه‌دار در بین گندم‌کاران این شهرستان توزیع شده و از محل اعتبارات طرح خوداتکایی گندم هزار و ۵۵۰ لیتر کودریزمغذی به صورت رایگان در راستای افزایش کیفیت محصول تولیدی در بین زارعان منطقه توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر