Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی امانی، رئیس پیشین دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو درباره احتمال حمله به نوار غزه پیش از برگزاری انتخابات در اسرائیل و الحاق دره اردن و بخش مهمی از کرانه غربی به سرزمین‌های اشغالی گفت: قطعاَ نتانیاهو به دنبال این است که پیش از برگزاری انتخابات در رژیم صهیونیستی کار را به سمتی پیش ببرد که در یک فضای به نسبت آرام بتواند از خلال آن برتری خودش را در حفظ و تثبیت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اثبات کند تا در هنگامه انتخابات در چنین موقعیت و موضعی به رقابت با سایر نامزدها بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات نتانیاهو برای معرفی شدن به منزله فرد تأمین‌کننده امنیت اسرائیل است

وی ادامه داد: برهمین اساس او از هفته‌ها پیش این کار را با حملات کنترل‌شده به برخی مواضع محور مقاومت در سوریه و عراق شروع کرد تا فضای داخلی فلسطین اشغالی را در آستانه انتخابات به سمتی ببرد که به منزله فردی که توانسته امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ و تقویت کند، معرفی شود. از آنجا در وضعیت فعلی موضوع امنیت اولویت اصلی این رژیم و ساکنان آن است بر همین مبنا نتانیاهو این تاکتیک را برای پیروزی در انتخابات برگزیده است.

امانی اظهار کرد: البته محور مقاومت با هوشیاری توانست به ویژه در قالب واکنش حزب‌الله لبنان و برخورد حماس و جهاد اسلامی به حملات رژیم صهیونیستی، اجازه ندادند که نتانیاهو با هزینه مقاومت بهره‌برداری انتخاباتی لازم را انجام دهد. براین اساس بعید است نتانیاهو با وجود این اظهارات، در نزدیکی انتخابات حملات شدید و گسترده به نوار غزه را در دستور کار قرار دهد و تجربه واکنش‌های قبلی محور مقاومت او را به این سمت سوق خواهد داد که با حفظ همین فضا به پیروزی در انتخابات دست پیدا کند.

ترامپ به دنبال تثبیت موقعیت نتانیاهو است

رئیس پیشین دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر درباره احتمال تأثیر اخراج جان بولتون به عنوان فردی کاملاَ نزدیک به نتانیاهو و لابی صهیونیستی بر تعدیل سیاست‌های حمایتی افراطی آمریکا از اسرائیل در دوره ترامپ گفت: تأمین امنیت رژیم صهیونیستی سیاست اصلی و همیشگی آمریکاست. اگرچه جان بولتون فردی طرفدار صهیونیست‌ها و حامی افراطی آن‌ها شناخته می‌شود اما اظهارات امروز ترامپ در حمایت از نتانیاهو و استقبال نتانیاهو از این اظهارات، نشان می‌دهد ترامپ به دنبال تثبیت موقعیت نتانیاهو است و همچنین حمایت مستقیم ترامپ از یک گزینه انتخاباتی در اسرائیل بیان‌گر آن است که امیدواری مجموعه فعلی کاخ سفید به پیروزی نتانیاهو در انتخابات پیش رو دچار خدشه شده و احتمال شکست وی از نگاه تیم ترامپ بعید به نظر نمی‌رسد.

اخراج بولتون ارتباطی با تغییر در طرح معامله قرن ندارد

امانی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تغییر یا کنار گذاشتن طرح معامله قرن با اخراج بولتون گفت: ترامپ با وارد کردن دامادش، جارد کوشنر، به حمایت از معامله قرن نشان داد در پیشبرد این طرح کاملاً مصم است اما آنچه این طرح و اجلاس منامه را تحت‌الشعاع قرار داد و ناکام گذاشت این بود که همه گروه‌های فلسطینی، حتی طرفداران سازش، از هرگونه شرکت در این اجلاس خودداری کرده و آن را محکوم کردند.

وی تأکید کرد: بنابراین به نظر می‌رسد بحث معامله قرن، طرحی است که خود ترامپ دنبال می‌کند و لزوماً ارتباط مستقیمی با حضور جان بولتون در تیم ترامپ نداشت که با اخراج او دچار تغییراتی شود. البته باید به یاد داشت این طرح جداً از طرح‌های متعدد آمریکایی‌ها برای تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه نیست بلکه در راستای طرح‌هایی مانند کمپ دیوید، اسلو و وای ریور است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نتانیاهو رژیم صهیونیستی نوار غزه معامله قرن جان بولتون ترامپ انتخابات محور مقاومت ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد

به گزارش جماران؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «اکس» خواستار یکپارچگی جامعه بین‌الملل علیه ایران شد. 

 وی بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که ناقض قوانین بین‌الملل است، طی یاوه‌سرایی‌هایی مدعی شد: «جامعه بین‌الملل در برابر این تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد».

 نتانیاهو در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «ایران به طور مستقیم و از طریق نیروهای نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک کارزار تجاوزکارانه تمام‌عیار است که نه تنها اسرائیل، بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند».

دیگر خبرها

  • عوارض تکرار حماقت نتانیاهو
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • میدل‌ایست‌آی: حمله ایران، ضعف اسرائیل را آشکار کرد
  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
  • نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد