Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:55:01 GMT

برگزاری ۳۸ دوره آموزشی تخصصی برای مهندسان در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۱۲۹

برگزاری ۳۸ دوره آموزشی تخصصی برای مهندسان در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان همدان، حسن ربانی ارشد عنوان کرد:از ابتدای سال ۹۸ تاکنون تعداد ۶۷۵ پروانه حقیقی مهندسی و ۲۷  پروانه شرکت حقوقی و مجوز فعالیت در حرفه های مرتبط با ساختمان در قالب اشتغال به کار مهندسی ساختمان، نوع پروانه اشتغال به کار و مجوز فعالیت برای اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از آزمایشگاه های ساختمانی، سازندگان مسکن و ساختمان، شرکت های طراحی و نظارت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: به منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت وسازها، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان به تعداد ۱۵۵ پروژه با متراژ ۱۲۰ هزار مترمربع شامل ساخت و سازهای بخش خصوصی و همچنین نهادهای عمومی غیر دولتی انجام و این نظارت به تمامی شهرستان های استان تعمیم داده است.

ربانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ دوره آموزشی تخصصی برای مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی در استان همدان برگزار و تعداد یک هزار گواهی برای شرکت کننندگان صادر شده و همچنین بر برگزاری همایش های تخصصی نظارت دقیق و تعداد ۵ دوره گواهی برای شرکت کنندگان صادر شده است.

وی گفت: ساماندهی و بازنگری در نحوه ارائه خدمات توسط شرکت های خدمات فنی و آزمایشگاهی در استان و صدور مجوز تعداد ۲۷ شرکت حقوقی برای فعالیت خدمات آزمایشگاهی با اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر مهندس و نیز تلاش در جهت بهره گیری از خدمات با کیفیت آزمایشگاه های ساختمانی و اعمال نظارت مستمر بر عملکرد آنها از دیگر اقدامات این اداره  کل است.

کد خبر 4718368

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راه و شهرسازی همدان کارگاه آموزشی ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا شهرکرد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت: ۲۳ مجوز جدید با حجم سرمایه گذاری شش هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در سال گذشته (۱۴۰۲) در این شهرستان صادر شد و این بخش با مجموع ۹۴۰ شغل جدید رتبه نخست اشتغالزایی را بین سایر بخش‌ها در گناباد کسب کرد.

هادی ایزدی  افزود: : از مجموع ۹۴۰ نفر شغل جدید در سال۱۴۰۲ در بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد ۲۴۸ شغل در بخش صنعت و معدن و ۶۹۲ شغل در بخش تجارت بوده است و تاکنون از این تعداد ۵۵۶ مورد درسامانه رصد ثبت شد.

وی گفت: تعداد پروانه‌های کسب جدید در سال گذشته در گناباد با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۶۹۲ پروانه افزایش یافت و ۵۱ پروانه کسب از این تعداد برای ایثارگران صادر شد و ۱۰۰ واحد کسب بدون پروانه در این شهرستان هم تعیین تکلیف و تعداد این واحد‌های تعیین تکلیف شده به ۳۳۴ واحد افزایش پیدا کرد.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.


دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مختلف درمانی و آموزشی طی تعطیلات نوروزی در تبریز
  • ارائه خدمات مختلف درمانی و آموزشی در تعطیلات نوروزی در تبریز
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • از سفال تا پالوده لالجین، شهر شماره یک استان همدان
  • خدمت رسانی به بیش از ۶ هزار بیمار در بیمارستان خلیلی شیراز
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • ۱۴۲ عمل جراحی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام شد