Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص آمار ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) ثبت نام زائران اربعین از روز جمعه، مورخ اول شهریورماه در سامانه سماح آغاز شده و تا هفتم آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: تا صبح شنبه، 23 شهریورماه تعداد 27 هزار و 965 نفر متقاضی از خراسان‌رضوی و در قالب 11 هزار و 259 گروه برای زیارت عتبات و عالیات در ایام اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که این آمار روزانه در حال تغییر و رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاد عنوان کرد: با توجه به مفاد تفاهم‌نامه متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین، افرادی که در طول این مدت می‌خواهند به عتبات سفر کنند، با ثبت‌نام در سامانه سماح بدون نیاز به اخذ روادید و با گذرنامه معتبر می‌توانند جهت زیارت اعتاب مقدسه وارد کشور عراق شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه زائران مجاز هستند به مدت یک ماه در کشور عراق اقامت کنند، ادامه داد: سامانه سماح به نشانی ‌‏samah.haj.ir در دسترس عموم مردم است و زائران می‌توانند به آسانی نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند و لزومی به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی ندارند.

وی عنوان کرد: چنانچه زائری به هر دلیلی اعم از عدم آشنایی با سامانه، عدم دسترسی به اینترنت و مواردی از این قبیل امکان ثبت‌نام را نداشته باشد، می‌تواند جهت ثبت‎نام به دفاتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت مراجعه کند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی یادآور شد: در سال جاری علی‎رغم افزایش چند برابری هزینه‌های ارزی نسبت به سال گذشته با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر سازمان حج و زیارت حق بیمه زائران افزایش نداشته و در قرارداد جدید سقف تعهدات شرکت بیمه‌گر نیز نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی حج و زیارت عتبات عالیات اربعین سماح قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی