Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@07:54:53 GMT

حلقه‌های معرفتی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۳۷۶

حلقه‌های معرفتی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قم، برنامه‌های دهه دوم ماه محرم حرم مطهر شامل سخنرانی‌ها، ادعیه و زیارات، ویژه‌برنامه‌های بانوان، کودک و نوجوان، موزه حرم مطهر، خدمات سالمندان، امانتداری، نمایشگاه خدمت در پرتو بانوی کرامت و ثبت‌نام فیش غذای تبرکی اعلام شده است.

مراسم‌ عزاداری دهه دوم ماه محرم‌الحرام حرم مطهر هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین فرحزاد و ماندگاری و مداحی مهدی سلحشور و عباس حیدرزاده برگزار می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه نیایش صبحگاهی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) نیز با نوای حجج اسلام ظهیری، حائری و خورشیدی هر روز بعد از نماز صبح در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت ۷:۱۵ با حضور خادمان آستان مقدس بانوی کرامت برگزار خواهد شد.

قرائت دعای توسل به همت هیأت جانبازان استان قم روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء و دعای کمیل نیز با قرائت عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

مراسم زیارت جامعه کبیره این هفته حرم مطهر ساعت ۲۲ پنجشنبه توسط حجت‌الاسلام شهیدی قرائت می‌شود و روز جمعه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۸ نیز مراسم دعای ندبه هم‌زمان با طلوع آفتاب با سخنرانی حجت‌الاسلام خورشیدی و قرائت دعا توسط سید علی حسینی‌نژاد برپا می‌شود.

موزه حرم مطهر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، یکی از قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین موزه‌های ایران و تنها موزه استان قم با ۲۵ بخش متنوع نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ واقع در میدان آستانه پذیرای علاقه‌مندان است.

ارائه خدمات به زائران سالمند، بیمار و معلول حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با صندلی‌‌های چرخدار و خودروی برقی هر روز از ساعت ۷ تا ۲۳ و روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به صورت شبانه‌روزی در صحن صاحب‌الزمان(عج) جنب درب ۱۸ دنبال می‌شود.

همچنین واحد دریافت امانت و اشیاء ارزشمند حرم مطهر همه‌روزه از ساعت ۷ تا ۲۳ فعال بوده و در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌ صورت شبانه‌روزی به زائران آستان مقدس خدمات ارائه می‌دهد.

ویژه‌برنامه‌های معارفی بانوان شامل اردوهای زیارتی، حلقه‌های معرفتی، سخنرانی، پاسخگویی، بیان احکام، ختم‌های ثقلین، حزب‌خوانی و مسابقات و خدمات فرهنگی هر روز ساعت ۸ تا ۲۲ در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برقرار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۷۱۷۵۵۶۱ تماس گیرند.

کودکان و نوجوانان زائر نیز می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات جُنگ معارفی، مسابقه، سرگرمی و برنامه‌های آموزشی ویژه پسران همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۱ به میدان آستانه جنب درب شماره ۱ و برای برنامه‌های متنوع ویژه دختران همه‌روزه ساعت ۱۱ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ به شبستان امام خمینی(ره) بالکن شرقی مراجعه کنند.

علاقه‌مندان برای آشنایی با ۴۰ سال خدمات آستان مقدس حضرت معصومه(س) در انقلاب اسلامی می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ از نمایشگاه خدمت در پرتو بانوی کرامت واقع در صحن صاحب‌الزمان(عج) بازدید کنند.

میهمانی سفره پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه(س)، آرزوی هر زائر عزیزی است که علاقه‌مندان جهت شرکت در قرعه کشی فیش غذای تبرکی با مراجعه سایت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به آدرس https://amfm.ir/ticket/ می‌توانند مشخصات خود را ثبت کرده و از این سفره نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم حرم حضرت معصومه دهه دوم محرم محرم و صفر حلقه های معرفتی هیئت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد

 آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ضمن اشاره به گرامیداشت هفته تعلیم و تربیت و روز معلم، به وضعیت ایمان و بصیرت در جامعه اشاره و عنوان کرد: تعهد آحاد مختلف جامعه از جمله معلمین و اساتید به اسلام و شهدا و انقلاب بیشتر شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)افزود: در بیش از ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، شاهد عبرت‌ها و درس‌های شیرین و تلخی بودیم که هر کدام می‌توانست ایمان و اعتقاد مردم را دستخوش تغییر قرار دهد.

امام جمعه قم با بیان این که بخش اعظمی از جوانان و فرزندان سرزمین‌مان با این که امام و دفاع مقدس را درک نکرده اند، تعهد وصف ناپذیری نسبت به اسلام و انقلاب دارند، گفت: این که افرادی که مظاهر، مبادی و موسس انقلاب را درک نکردند، این گونه پای نظام اسلامی ایستادگی می‌کنند، نشان دهنده رشد و تعالی ایمان در جامعه است.

آیت الله سعیدی به بازتاب جهانی دستاورد‌های نظام مقدس اسلامی و سلحشوری جوانان غیور سرزمینمان در پاسخ به یاوه گویی‌های استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: ذوب یکی از فرایند‌های خالص سازی مواد است تا مواد پیرامونی از ماده اصلی تفکیک پذیر باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به این که سطح بینش مردم نسبت به سال‌های نخستین انقلاب ارتقاء یافته است،عنوان کرد: بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب، با عبور از بحران‌ها، خلوص انقلابی ملت ایران بیشتر و ناخالص‌ها جدا شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به پاسخگویی فرزندان جوان و انقلابی سرزمینمان به رژیم غاصب صهیونیستی اشاره و با تأکید بر این که عملیات وعده صادق به صورت فنی طراحی و اجرا شد، افزود: فرزندان سلحشور سرزمینمان پیام دقیق و روشنی به چند سال یاوه گویی رژیم غاصب صهیونیستی دادند.

آیت الله سعیدی بر اهمیت توجه به زیر ساخت معرفتی جشن‌های دهه کرامت تصریح و با بیان این که اساس و مبنای این جشن‌ها باید «عارفاً بحقّها» باشد، عنوان کرد: برپایی جشن‌ها باید بهانه‌ای برای افزایش معرفت دانش آموزان، شرکت کنندگان و فعالان برگزاری این مراسم‌ها باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ضمن اشاره به روایتی از اهل بیت علیهم السلام، زائران با معرفت حرم فاطمه معصومه سلام الله‌علی‌ها را بهشتیان روی زمین دانست و گفت: کار آموزش و پرورش در شهر مقدس قم در عین سختی، بسیار شیرین و معنوی است. گرایش کلی تمام مدارس قم در عین توجه به الزامات آموزشی و ارائه رویکرد‌های تخصصی باید توجه به این نکته باشد که کار فرهنگی و آموزشی ما در بستر حرم اهل بیت علیهم السلام دنبال می‌شود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها آثار بازخورد نظرسنجی‌های دانش آموزی در ترسیم اولویت‌ها و ایجاد جاذبه‌های تحصیلی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: صداقت کودکان و نوجوانان در بیان علاقه مندی ها، دغدغه‌ها و انتظارات باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

آیت الله سعیدی در بخش پایانی سخنان خود شهید مطهری را شمع فروزان بصیرت بخش و دانش افزا دانست و با بیان این که شهید مطهری جان و سلامتی اش را در راه خدا و برای مردم صرف نمود، عنوان کرد: عمر شهید مطهری مملو از تعلیم، تدریس، تزکیه و روشنگری بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود