Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@00:02:10 GMT

آغاز رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری تونس

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۴۶۲

درهای مراکز رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری تونس از لحظاتی پیش به روی ۷ میلیون تونسی باز شد تا آنان رئیس جمهور آینده کشورشان را انتخاب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس در سال 2011 این دومین انتخابات ریاست جمهوری با رای مستقیم مردم در تونس است(اولین رئیس جمهور تونس پس از سرنگونی بن علی با رای غیر مستقیم مردم و از طریق مجلس ملی موسسان انتخاب شد).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور تامین  امنیت این انتخابات 70 هزار نیروی امنیتی و 32 هزار نیروی نظامی و 159 یگان ضد تروریسم در سراسر تونس مستقر شده‌اند. در این انتخابات  26 نفر نامزد شده بودند که رسانه‌ها از انصراف سلیم  الریاحی و محسن مرزوق به نفع عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع تونس خبر داده‌اند. البته الجزیره تعداد نامزدهایی را که امروز با یکدیگر رقابت می‌کنند، 22 نفر اعلام کرده‌ است. به اعتقاد برخی سیاستمداران تونسی انتخابات امروز تعیین کننده ساختار سیاسی این کشور طی ده‌ها سال آینده است.

درهای مراکز رای گیری ساعت 8 صبح  امروز به وقت محلی به روی 7 میلیون شهروند تونسی گشوده شده است تا آنان با رای مستقیم خود رئیس جمهور آینده کشورشان را انتخاب کنند.

به گزارش رسانه های تونس، نیروهای امنیتی در مراکز رای گیری مستقرند و حضور ملموسی در اماکن عمومی دارند و مقررات ویژه ای برای عبور و مرور وسائل نقلیقه اعمال شده است . همچنین خودروهای آتش نشانی و آمبولانس در محل های خاصی در شهرها مستقر شده اند. نیروهای نظامی تونس تدابیر امنیتی خود را در مرزهای زمینی و دریایی این کشور افزایش داده اند و مراکز دیپلماسی و حساس در تونس تحت نظارت نیروهای امنیتی در آمده است.

هزار و 550 نفر بر انتخابات ریاست جمهوری تونس نظارت دارند که از جمله آنان می توان به ناظرانی از آمریکا، اروپا و هیئتی از پارلمان عربی متشکل ازنمایندگان کشورهای مصر، مغرب، لیبی، عمان ، عراق و بحرین،  نمایندگانی از اتحادیه آفریقا و سازمان ملل اشاره کرد.

بر اساس قانون انتخابات تونس، نامزدهای شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری باید یک روز قبل از برگزاری انتخابات به فعالیت های تبلیغاتی خود پایان دهند، اما کمیته مستقل نظارت برانتخابات در شهر منوبه واقع در شمال تونس اعلام کرد: منجی الرحوی نامزد حزب جبهه مردمی و سماح المدوری نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری مقررات مربوط به ممنوعیت تبلغات را دیروز رعایت نکردند، به همین دلیل به دادستانی عمومی منوبه معرفی شدند.

در همین حال، هیئت عالی انتخابات تونس اعلام کرد: انصراف هریک از نامزدها به نفع دیگری تاثیری در انتخابات و شمارش آراء به نفع نامزد مورد نظر ندارد.

این هیئت با اشاره به برگزاری انتخابات در خارج تونس در روزهای جمعه و شنبه 22 و 23 شهریور ماه گفت: از 386 هزار و 53 تونسی دارای شرایط رای دادن تا ظهر دیروز 15 هزار و 117 نفر رای خود را به صندوق ها ریخته ‌‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با انس حقانی، عضو کمیسیون سیاسی این گروه و شماری دیگری از بزرگان دیدار کرده است.

گفته شده است که در این دیدار، در خصوص گسترش همکاری مردم و مسئولان و شمار دیگری از موضوعات صحبت شده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از جزئیات این دیدار معلومات بیشتری ارایه نکرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود