Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@12:26:46 GMT

پوجدمون: استقلال کاتالونیا گزینه نهایی است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۴۹۲

پوجدمون: استقلال کاتالونیا گزینه نهایی است

کارلس پوجدمون که دو سال پیش در بحبوحه رفراندوم استقلال کاتالونیا تشنه توجه رسانه‌ها بود، تاکید دارد این تحولات حاصل 30 سال فعالیت‌ کاتالان‌هایی بود که تمام گزینه‌ها را آزموده بودند و همزمان تلاش داشتند با مادرید گفت‌وگوهای واقعی داشته باشند.

 کارلس پوجدمون، رئیس پیشین دولت خودمختار کاتالونیا در حاشیه فستیوال فرهنگی در شهر لوگانو سوئیس نظراتی در خصوص اروپا، روابط با روسیه و استقلال کاتالونیا مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاستمدار اهل اسپانیا ابراز امیدواری کرد حکم دادگاه اتحادیه اروپا که به‌زودی اعلام می‌شود، به نفع او، کاتالان‌ها و دموکراسی اروپایی باشد. او می‌گوید، گرچه با رای مردم در پارلمان اروپایی انتخاب شده است اما مقام‌های اسپانیا به سختی تقلا می‌کنند تا جلوی او را برای نمایندگی در بروکسل بگیرند. پوجدمون به عنوان عضو انتخاب شده است اما نمی‌تواند در جلسات پارلمان اروپایی شرکت کند. به گفته پوجدمون، دولت مرکزی مادرید از او می‌خواهد تا بازگردد و به قانون اساسی اسپانیا قسم یاد کند.ذ، این امر را مغایر با قانون اروپایی می‌داند و امیدوار است تا دادگاه اتحادیه اروپا به نفع او رای دهد.

رهبر پیشین دولت خودمختار کاتالونیا تاکید کرد: اروپای ما اروپایی است که صدای مردم بیش از چیزهای دیگر در آن اهمیت دارد. کاتالونیا ملتی است که قدمتی دیرینه در اروپا دارد. پارلمان ما، نهادهای ما و قانون اساسی ما ریشه در قرون وسطی دارد و در سال ۱۷۱۴ که دودمان بوربون پادشاهی اسپانیا را در کشورمان برپا کرد، ما آن‌ها را از دست دادیم. ما همچنان یک ملت هستیم و اگر مردم بخواهند، حق این را داریم که استقلال‌خواهی کنیم.

خبرنگار اسپوتنیک در واکنش به سخنان پوجدمون گفت: شما باور دارید که اروپا روی ملت‌ها بنیان گذاشته شده است؟ به نظر می‌رسد بسیاری از جنبش‌های پوپولیست هم چنین ایده‌ای داشته باشند.

کارلس پوجدمون اما گفت: بر عکس، به اصطلاح پوپولیسم یکی از اصولی است که حقوق بشر روی آن بنا شده است. ماده ۲۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر تصریح می‌کند "اراده مردم باید مبنای حاکمیت دولت باشد." طبق این اصل معتقدم که اروپا می‌تواند متحدتر باشد و این در صورتی است که اجازه حفظ تفاوت‌ها به آن داده شود. اما چه چیزی ضامن حفظ این تفاوت‌هاست؟ اروپایی با حفظ تفاوت‌ها، به ایده‌آل‌های دموکراسی و حقوق بشر ما نزدیک‌تر است.

رئیس پیشین کاتالونیا گفت: من پوپولیست نیستم اما به ملت‌ها اعتقاد دارم چون به دموکراسی باور دارم. من با درک ناسیونالیستی از دموکراسی مخالفم چون به دیکته تمام جنبه‌های زندگی ما از سوی حاکم تاکید دارد و آن رهبر را می‌توان هر چهار سال یک‌ بار انتخاب کرد. سوئیس یک کشور مدل است. البته همه چیز در آنجا عالی نیست اما دموکراسی در آن کشور کارآمد است چون کنفدراسیون‌ها با تکیه بر اختلاف‌هاست. اگر اتحادیه اروپا را یک سوئیس بزرگ در نظر بگیریم، می‌توانیم برای مشکلات آتی خودمان بهتر آماده شویم. سوئیس به دیگر کشورها نشان داده است که چطور می‌شود کشوری را به‌رغم تمام این اختلاف‌ها با موفقیت اداره کرد.  

این سیاستمدار اسپانیایی همچنین درباره رویکردش در قبال روسیه، تحریم‌های ضد روسیه و بحران در اوکراین گفت: لازم است روسیه و اتحادیه اروپا روابطشان را ارتقا دهند. بسیار تمسخرآمیز است که مشکلات ما با روسیه بسیار بیشتر از شوروی است. باید آینده را بر اساس گفت‌وگو و همکاری میان شرق و غرب شکل داد. ارتقای روابط به نفع روسیه و اتحادیه اروپاست. سال‌ها از اجرای این تحریم‌ها گذشته است و دیده‌ام که چه نتایجی داشته‌اند. زمان تغییر آن فرا رسیده است. این می‌تواند اولین گام اروپا برای حل بحران اوکراین باشد.

خبرنگار اسپوتنیک همچنین به آینده مبهم اتحادیه اروپا خصوصا وضعیت بریگزیت اشاره کرد و این سوال را پرسید که آیا کاتالونیا مایل است بخشی جدا شده از اروپا باشد؟ پوجدمون اما گفت: ما خواستار ماندن در اروپا هستیم و قبلا هم گفتم که فرهنگ ما بخشی از فرهنگ اروپایی است و می‌خواهیم تا یکی از مراکز فرهنگی اروپایی باشیم. ما کاتالونیا را خارج از اروپا تصور نمی‌کنیم. بنابراین نگران تبعات احتمالی بریگزیت و اثرات آن نه فقط روی بریتانیا بلکه تمام اروپا هستیم. ممکن است با بریگزیت ما یکی از قدیمی‌ترین دموکراسی‌ها را از دست بدهیم.

کارلوس پوجدمون همچنین با اشاره به وضعیت کاتالونیا و تلاش برای استقلال‌طلبی گفت: پس از ۳۰ سال زمان گذاشتن روی تمام راهکارهای ممکن، گفت‌وگو با اسپانیا، همکاری با تمام دولت‌های اسپانیا، هم چپ و هم راست، استقلال به تنها جایگزین نهایی تبدیل شد. ما برای ارتقای دموکراسی در اسپانیا تلاش کردیم، ما وضعیت خودمختاری خودمان را تجدید کردیم و حمایت مردمی به دست آوردیم. ما تمام گزینه‌ها را امتحان کردیم اما در جواب فقط "نه" شنیدیم. مردم در مواجهه با چنین رویکردی، یا آن را تحمل می‌کنند یا علیه بی‌عدالتی قیام می‌کنند. در این مورد، کاتالان‌ها از طریق ابزارهای دموکراتیک بسیج شدند و امیدوار بودند تا صدایشان شنیده شود.

او در پاسخ به اینکه آیا مایل به همکاری با مادرید در صورت آمادگی آن‌ها برای مذاکره است، گفت: در گذشته این کار را کردیم و اصلا پاسخی نگرفتیم. اگر دولت اسپانیا نوعی پروژه برای حل مساله کاتالونیا ارائه کند، آن را بررسی می‌کنیم. اما تا به امروز چنین پیشنهادی وجود نداشته است. در عوض، ما با استناد به ماده ۱۵۵ قانون اساسی اسپانیا از گفت‌وگو اجتناب می‌کنیم.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد تیم‌های حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی خواهد بود؟

افزایش درآمد باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس بین سال‌های 2024 تا 2027

طرفداری | یوفا به طور رسمی افزایش درآمد باشگاه‌ها در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا را تأیید کرد. این افزایش شامل 20 درصد پاداش بیشتر برای رسیدن به فینال و قهرمانی در آن است.

به گزارش آاس، یوفا به طور رسمی تأیید کرد که در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا، شاهد افزایش قابل توجهی در درآمد باشگاه‌ها از طریق رقابت‌های باشگاهی جدید در اروپا بین سال‌های 2024 تا 2027 خواهد بود. علاوه بر این، باشگاه‌هایی که در طول ده سال گذشته در این رقابت‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند، به واسطه دستاوردهای خود در ده سال گذشته، سهم قابل توجهی از "پایه ارزش" (Value Pillar) جدید که جایگزین "پول مارکت" (market pool) قبلی شده است، دریافت خواهند کرد.

جزییات افزایش درآمد باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا

هر 36 تیمی که به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می‌کنند، 18.62 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. این رقم کمی بیشتر از مرحله گروهی فعلی است که در آن 15.5 میلیون یورو برای حضور پرداخت می‌شود. برای هر برد 2.1 میلیون یورو و برای هر تساوی 700 هزار یورو پرداخت می‌شود که کمی کمتر از حال حاضر است، با این تفاوت که در این مرحله اول، تعداد بازی‌ها از 6 به 8 افزایش می‌یابد.

کسب رتبه‌ای مناسب در بین 36 تیم بسیار حائز اهمیت است، زیرا هر تیم بر اساس رتبه نهایی خود در مرحله لیگ، مبلغی را دریافت می‌کند. این مبالغ از 275 هزار یورو برای تیم سی و ششم تا 10 میلیون یورو برای قهرمان مرحله لیگ متغیر است. علاوه بر این، یوفا 2 میلیون یورو به تیم‌هایی که در این مرحله اول بین رتبه‌های 1 تا 8 قرار می‌گیرند و به طور مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند، پاداش می‌دهد. تیم‌هایی که بین رتبه‌های 9 تا 16 قرار می‌گیرند، 1 میلیون یورو پاداش اضافی دریافت خواهند کرد.

این درآمدها در مقایسه با فرمت فعلی لیگ قهرمانان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. باشگاه‌هایی که به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند، 11 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. در مرحله یک چهارم نهایی 12.5 میلیون یورو و در صورت رسیدن به نیمه نهایی 15 میلیون یورو پرداخت می‌شود. تیم‌هایی که در فینال لیگ قهرمانان جدید بازی می‌کنند، هر کدام 18.5 میلیون یورو و تیم برنده 6.5 میلیون یورو دیگر دریافت خواهد کرد.

در مجموع، این رقم حدود 10 میلیون یورو بیشتر از حال حاضر است که نشان دهنده افزایش 20 درصدی درآمد برای گذراندن مراحل مختلف در مقایسه با جوایز دوره‌های قبل است. پیش از این، برای بازی و برنده شدن در فینال، 20 میلیون یورو پرداخت می‌شد که اکنون به 25 میلیون یورو افزایش یافته است. بنابراین نحوه پرداخت درآمد تیم‌ها در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به طور خلاصه به شکل زیر خواهد بود:

درآمد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان از مرحله گروهی تا فینال مرحله گروهی: هر یک از 36 تیم حاضر در مرحله گروهی، 18.62 میلیون یورو دریافت می‌کنند که کمی بیشتر از 15.5 میلیون یوروی فعلی است. برد و مساوی: هر برد 2.1 میلیون یورو و هر مساوی 700 هزار یورو پاداش دارد که کمی کمتر از حال حاضر است. رتبه بندی: بر اساس رتبه بندی نهایی در مرحله گروهی، تیم ها از 275 هزار یورو (برای تیم 36) تا 10 میلیون یورو (برای تیم اول) پاداش دریافت می‌کنند. صعود مستقیم به مرحله حذفی: تیم‌های اول تا هشتم، 2 میلیون یورو پاداش صعود مستقیم به مرحله حذفی دریافت می‌کنند.

 مرحله حذفی:

یک هشتم نهایی: 11 میلیون یورو یک چهارم نهایی: 12.5 میلیون یورو نیمه نهایی: 15 میلیون یورو  فینال: 18.5 میلیون یورو (6.5 میلیون یورو پاداش قهرمانی) افزایش کلی: در مجموع، جوایز 20 درصد افزایش یافته است. برای مثال، مجموع پاداش برای رسیدن به فینال و قهرمانی از 20 میلیون یورو به 25 میلیون یورو افزایش یافته است.

مقایسه درآمد جدید با شرایط فعلی در لیگ قهرمانان اروپا

در حال حاضر، رئال مادرید با 91 میلیون یورو بیشترین درآمد را از لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده است. بایرن مونیخ (87.2 میلیون یورو)، منچسترسیتی (87 میلیون یورو)، بارسلونا (82 میلیون یورو) و اتلتیکو مادرید (81.7 میلیون یورو) در رتبه های بعدی قرار دارند. با اعمال سیستم جدید این مبالغ به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

افزایش درآمد در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس

افزایش درآمد شامل لیگ اروپا و لیگ کنفرانس نیز می‌شود.

لیگ اروپا:

قهرمانی: 6 میلیون یورو (4 میلیون یورو در حال حاضر) حضور در فینال: 7 میلیون یورو (4.6 میلیون یورو در حال حاضر) برد: 450 هزار یورو مساوی: 150 هزار یورو

لیگ کنفرانس:

قهرمانی: 4 میلیون یورو (3 میلیون یورو در حال حاضر) حضور در فینال: 3 میلیون یورو (2 میلیون یورو در حال حاضر)

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • عواقب وخیم خشکسالی شدید در کاتالونیای اسپانیا
  • درآمد تیم‌های حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی خواهد بود؟
  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟