Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:19:57 GMT

کمبود کتاب درسی در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۴۹۸

کمبود کتاب درسی در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

مهین منافی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت و درخواست کتاب درسی توسط مدیران مدارس در سامانه irtextbook.ir در زمان مقرر انجام شده‌است.

وی اظهار داشت: کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی به تعداد ۳۴۵ هزار بسته در مناطق توزیع شده‌است که بیش از ۹۵ درصد از کتاب‌های مورد نیاز را شامل می شود و تا بازگشایی مدارس و  مهر نیز بقیه کتاب‌ها توزیع‌ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کتاب‌های مقطع متوسطه اول توسط مراکز توزیع و کتاب فروشی‌ها توزیع و کتاب‌های مقطع متوسطه دوم نیز در مناطق توزیع شده‌است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جز کتاب تازه‌تالیف «تفکر و سبک زندگی» دختران بقیه کتاب‌ها در مدارس توزیع شده، اظهار داشت: در بخش کتاب‌های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز همه کتاب‌ها جز چند کتاب تازه‌تالیف تخصصی توزیع شده‌است.

وی بیان کرد: قیمت هر بسته کتاب آموزشی در مقطع ابتدایی حدود ۱۶ تا ۲۸ هزار تومان و در متوسطه نظری از ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان است.

منافی اظهار کرد: در مورد کتاب‌های رشته‌های کاردانش با توجه به جدول دروس و استانداردهای مهارتی خارج از آموزش و پرورش بعضی از کتاب‌های اختصاصی با راهنمایی هنرستان و معلم مدرسه بر اساس استاندارد مهارتی از کتاب فروشی ها تهیه می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز است که در پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس کتاب درسی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان است.

منبع: تسنیم

tags # دانش آموزان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی؛ ۶ نفر راهی بیمارستان شدند
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی در این شهر
  • دستگیری ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی