Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@16:39:50 GMT

آیت‌الله سیستانی درخواست ملاقات آمریکایی ها را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۵۳۹

آیت‌الله سیستانی درخواست ملاقات آمریکایی ها را رد کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» خبر داد که آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، روحانی بلندپایه ایرانی و رئیس مؤسسه آموزشی امام خمینی در قم که پیش تر عضو مجلس خبرگان ایران بود، در سفری  به نجف اشرف در سال جاری، ضمن زیارت عتبات عالیات با آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق، دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار که به گفته این منبع در فضایی صمیمانه انجام شد، آیت الله سیستانی تأکید کرد که اختلاف بین ملت ها و مذاهب در دستور استعمار و به طور خاص کار انگلستان است و ازجمله در فضای مجازی برنامه هایی را برای تفرقه افکنی در عراق پیش می برد.

به گفته این منبع، آیت الله سیستانی در این دیدار اظهار داشت که از زمان سقوط صدام حسین در سال 2003 مقامات امریکایی از طرق مختلف درخواست ملاقات با آیت الله سیستانی را داده بودند اما وی با این درخواست موافقت نکرد زیرا حضور امریکایی ها در عراق را نامشروع می دانست.

این منبع افزوده که آیت الله مصباح نیز ضمن دعا برای سلامتی مرجع عالی شیعیان عراق ایشان را «معجزه تشیع» خواند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  امضای سند همکاری دستگاه قضایی ایران، عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم ...
نمایندگان دستگاه قضائی ایران، عراق و سوریه در پایان نشست‌های اولین دوره کمیته حقوقی و قضائی، سند همکاری برای تعقب و ریشه کنی گروه‌های تروریستی در کشور‌های یادشده امضا کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، تروریست‌ها هر کجای دنیا که باشند، عدالت را در حقشان اجرا خواهیم کرد.
آنان خاطرنشان کرد، کشور‌های سه گانه ایران، عراق و سوریه برنامه جدی مبارزه با تروریسم را در دستور کار خودشان قراردادند و بی شک این همکاری‌ها که بر مبنای مبادله اطلاعات بنا نهاده شده، می‌تواند گروهک‌های تروریستی را تعقیب و محاکمه کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همچنین شرکت کنندگان؛ سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا و غرب را موجب تشدید تروریسم اعلام کردند و آنها را به ضرورت دوری از سیاسی کاری در اجرای توافقات و معاهدات بین المللی فراخواندند.
برپایه این گزارش، هیات ارشد قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست به سوریه سفر کرده، در ادامه برنامه کاری سفر خود با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه و فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه کشورمان که ریاست این هیات را بر عهده دارد، در پایان این دیدار‌ها در جمع خبرنگاران گفت در این دیدار تاکید شد دشمنان و و جبهه استکبار با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌ها، ما در اجرای نقشه‌های خود شکست خوردند.

 


مصاحبه ۱ و ۲: کاظم غریب آبادی - معاون بین الملل قوه قضائیه
مصاحبه ۳: لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضائی عراق
--------

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله حزب الله به رادار آمریکایی ارتش اشغالگر
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • درخواست بزرگ کودی رودز از WWE؛ کابوس آمریکایی به دنبال تاریخ‌سازی در انگلستان است
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان