Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت خودروسازی مرسدس بنز خودرویی مفهومی به نام "ویژن مرسدس سیمپلکس" طراحی کرده که یادآور مدلهای قدیمی و مسابقه‌ای این شرکت است. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شرکت خودروسازی مرسدس بنز به تازگی اقدام به طراحی خودرویی مفهومی با الهام از مدل‌های مسابقه‌ای قدیمی خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه با نام "ویژن مرسدس سیمپلکس" طراحی عجیبی دارد.

تمرکزش بر روی رانندگی ساده است و از مدل 35 PS این شرکت که بسیار قدیمی است الهام گرفته؛ حداکثر سرعت آن 100 کیلومتر بر ساعت است و برای دو سرنشین طراحی شده.

از ویژگیهای دیگر خودرو می‌توان به سیستم محرکه برقی و رادیاتور رزگلد با ورودی صفحه‌نمایش سیاه سه‌بعدی بزرگ اشاره کرد که نمادی برای ورود به دنیای دیجیتال است؛ این خودرو مانند مشابه تاریخی‌اش شیشه جلو نداشته و به جای صندوق عقب یک کیف بزرگ چرمی دارد.

این مدل بنابه ماهیت طراحی‌اش تلاش دارد تنها امکانات مورد نیاز راننده را در اختیارش بگذارد که این موضوع در طراحی داشبورد و صفحه نمایش خودرو به چشم می‌خورد.

سیاه‌ترین خودروی جهان ساخته شد+عکس

 

انتهای پیام/

 

R1356/P/S2,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط خودروهای خارجی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودروهای خارجی خودروهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو‌های جدید تولید ایران

در سالی که گذشت، برخی از خودرو‌هایی که مدت زیادی در بازار حضور داشتند از خط تولید خداحافظی کرده و جای خود را به خودرو‌های جدیدی دادند.

به گزارش خبرآنلاین، طی سال جاری در ایران خودرو مرکزی، تولید خودرو‌های پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو ۲۰۷ دستی پانوراما، پژو پارس معمولی، سمند EF ۷، دنا، رانا و رانا گیربکس ۶ دنده با توقف تولید روبرو شد. البته داستان تولید پژو پارس به همین آسانی هم تمام نشد و ایران خودرو قصد دارد مجددا این خودرو را روی خط تولید بیاورد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: براساس مجوز صادر شده در ۲۷ اسفندماه سال گذشته، مبنی بر تداوم تولید پارس، فراخوان متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش ثبت نام کرده‌اند، آغاز شده و پس از تعطیلات نوروز بر اساس اولویت متقاضیان ادامه خواهد داشت.

در پارس خودرو نیز تولید کوئیک اتوماتیک و ساینا متوقف و در سایپا نیز تولید تیبا دو و ساینا دستی متوقف شده است. اما در سال جدید باید منتظر عرضه نهایی این خودرو‌ها باشیم:

سایپا آریا

هاچ‌بک کراس سایپا بعد از شاهین، دومین محصولی بود که نظر مخاطبان را به خود جذب کرد. این محصول بر پایه پلتفرم SP ۱۰۰ ساخته شده و با شاهین از پلتفرم یکسانی برخوردار است. طراحی خودرو در نمای خارجی به صورت کلی قابل قبول بوده و نسبت به سایر محصولات سایپا، مدرن به نظر می‌رسد.

یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپه که با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) توسط میتسوبیشی طراحی شده، وظیفه تأمین قوای آریا را برعهده دارد. آریا قادر است ۱۴۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۷۵۰ و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۳۰۰۰ تولید کند.

پیشرانه M ۲۰ آریا که در حال حاضر بر روی محصولات چانگان نیز استفاده می‌شود قرار است با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE (مشابه دنا و تارا) عرضه شود. قرار است آریا در دو مدل بنزینی و هیبریدی به بازار بیاید.

سایپا پاژ

اولین همکاری سایپا و ایران خودرو در قالب این خودرو دیده می‌شود. پلتفرم رنو کویید بالاخره پس از سال‌ها اعلام استفاده از آن، به‌کار برده شد. این خودروی اقتصادی با طراحی نسبتا اسپرت و کمی تهاجمی وارد بازار می‌شود.

پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی و ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپه در این خودرو قرار دارد. ۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتون‌متر گشتاور خروجی این پیشرانه است. در ابتدا گیربکس ۵ سرعته دستی و در آینده گیربکس نیمه اتوماتیک AMT در این خودرو نقش انتقال قدرت را بر عهده می‌گیرند.

سایپا سیتروئن سیلک

سایپا قرار است نسخه XR سیتروئن C ۳ را با داخلی سازی نسبتا بالایی بعد از ۶ سال در ایران تولید کند. در این پروژه که M ۴۴ نام دارد، قرار است نسخه فیس‌لیفت این مدل مونتاژ شود.

سیتروئن C ۳ XR براساس پلت‌فرم PF ۱ که در تارا هم دیده می‌شود، ساخته شده است. پیشرانه TU ۵+ که درچندین مدل دیگر ایران‌خودرو و سایپا هم حضور دارد، حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۵۰ نیوتون‌متری تولید می‌کند.

وظیفه انتقال قدرت برعهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.

ایران‌خودرو ری‌را

ری‌را یا پروژه K ۱۲۵، بر مبنای پلت‌فرم پژو ۲۰۰۸ نسل دوم ساخته و طراحی شده است. پژو ۲۰۰۸ فقط در نسل اول در بازار ایران حضور داشت، اما اینکه ایران‌خودرو چگونه پلت‌فرم نسل دوم که هیچ وقت وارد ایران نشد را خریداری، و بر مبنای آن خودرو طراحی کرده، خود جای سئوال است.

سنسور نور و باران، چهار کیسه هوا، سانروف، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و سربالایی و... از جمله امکانات حاضر در این خودرو هستند. البته طبق رسم همیشگی ایران خودرو، امیدواریم که در آینده از این سطح از امکانات کاسته نشود!

پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ EFP، قلب تپنده ری‌را در نسخه فول‌آپشن است که قادر به تولید قدرت ۱۶۰ اسب بخاری و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری است. این دقیقا همان پیشرانه‌ای است که در دنا پلاس جوانان هم به کار رفته بود و برای انتقال قدرت از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT (ساخت DAE) استفاده شده است.

ایران خودرو TF ۲۱

هاچ‌بک جدید ایران‌خودرو با هدف جایگزینی محصولات ۲۰۶ و ۲۰۷ وارد بازار خواهد شد. طراحی متفاوت آن توسط طراحان ایرانی صورت گرفته است. به احتمال زیاد، ساختار TF ۲۱ اشتراکاتی با پژو ۲۰۶ داشته باشد.

پیشرانه TU ۵ پلاس قلب تپنده این خودرو را تشکیل می‌دهد. ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتون‌متر گشتاور خروجی این پیشرانه است.

پارس‌خودرو کادیلا

خودروی P ۹۰ یا همان تندر ۹۰ ایرانی یکی از پروژه‌هایی است که پارس‌خودرو روی آن کار می‌کند. پلفترم داچیا لوگان یا ال‌نود در این پروژه حضور دارد. در مجموع طراحی بیرونی کادیلا مدرن و محافظه‌کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

پیشرانه EC ۵ (پژو سیتروئن) یا همان TU ۵+ (ایران‌خودرو) و ME ۱۶ (سایپا) در کادیلا حضور دارد.

۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون‌متر گشتاور خروجی این پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است. از قرار گیربکس ۵ سرعته دستی با نام ۵ F ۱۸ PE که در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

پارس خودرو سهند

سهند به‌عنوان نسخه فیس لیفت ساینا محسوب می‌شود که تولید و عرضه آن را پارس خودرو بر عهده دارد. این سدان جدید گروه سایپا قرار است در ۶ تیپ شامل دو تیپ بنزینی دنده‌ای، ۲ تیپ دوگانه سوز دنده‌ای و ۲ تیپ بنزینی اتوماتیک روانه بازار ایران شود.

سهند پارس خودرو همانند سایپا اطلس در نسخه بنزینی از یک پیشرانه M ۱۵ GSI بهره می‌برد که نسخه ارتقا پیدا کرده پیشرانه M ۱۵ است. این پیشرانه ۸ سوپاپ اکنون می‌تواند قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

نسخه دوگانه سوز CNG این سدان سایپا نیز به یک پیشرانه ارتقا پیدا کرده مجهز شده است که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۷ اسب بخار و گشتاور ۱۱۶ نیوتن‌متر را تولید کند.

کرمان‌موتور ایگل

نام اولین خودروی بومی کرمان‌موتور، ایگل است. طراحی مدرن و خاص این محصول که پلتفرم مشترکی با جک J ۴ دارد، به خصوص در نمای جلویی قابل توجه است. تغییرات صورت گرفته در ایگل، طراحی کسل کننده J ۴ را از بین برده و روحیه اسپرت‌تری به آن داده است.

کی ام سی ایگل در بخش پیشرانه تفاوت چندانی با جک جی ۴ ندارد. در واقع پیشرانه این خودرو همان پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس است که می‌تواند ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند، با این تفاوت که تغییراتی نرم افزاری بر روی آن صورت گرفته است. جعبه دنده استفاده شده در کی ام سی ایگل، یک جعبه دنده از نوع CVT است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. البته گفته شده است که احتمال دارد این خودرو با جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز عرضه شود.

این خودرو به صورت تماما برقی نیز عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • رکورد قیمت حواله خودروهای جانبازان در ۱۴۰۳؛ ۱۳ میلیارد بده مرسدس ۲۲ میلیاردی بگیر!
  • رکورد قیمت حواله خودرو‌های جانبازان در ۱۴۰۳؛ ۱۳ میلیارد بده مرسدس ۲۲ میلیاردی بگیر!
  • ب ام و E30 M3؛ یکی از جذاب ترین طراحی ها در صنعت خودرو (عکس)
  • رکورد قیمت حواله خودروهای جانبازان در ۱۴۰۳ / ۱۳ میلیارد بده مرسدس ۲۲ میلیاردی بگیر!
  • خودرو‌های جدید تولید ایران
  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • عجیب‌ترین خودروهای تاریخ AMG، از میتسوبیشی گالانت تا A کلاس دو موتوره (+عکس)
  • ببینید | خلاقیت یک راننده اسنپ در طراحی محیط داخلی خودرو
  • مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)