Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@04:03:07 GMT

اصفهان| سپاهان و فولاد؛ دوئل بی‌سرانجام

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۶۴۰

اصفهان| سپاهان و فولاد؛ دوئل بی‌سرانجام

نمایش سپاهان مقابل فولاد خوزستان نشان داد که تیم امیر قلعه‌نویی بر طبق روال فصل گذشته در بازی مقابل تیم‌های بسته و دفاعی مشکل داشته و با وجود داشتن قابلیت‌های زیاد در فاز هجومی، سیستم مورد استفاده این تیم در هنگام حمله تنوع تاکتیکی چندانی ندارد. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 2 دیدار ادامه یافت که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان مقابل فولاد خوزستان با تساوی بدون گل متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان پس از 2 پیروزی متوالی در سومین گام از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر مقابل نکونام و شاگردانش تن به تساوی داد تا صدر جدول را به شهرخودرو واگذار کند و با 7 امتیاز موقتاً به رده دوم جدول سقوط کرده و منتظر نتایج تیم‌های تراکتور، نساجی، ساپیا و صنعت‌ نفت باقی بماند.

دیدار سپاهان مقابل فولاد به‌خوبی مشخص کرد که تیم قلعه‌نویی طبق روال فصل گذشته در بازی مقابل تیم‌های بسته و دفاعی به مشکل برمی‌خورد. سپاهان در این دیدار اگر چه تیم برتر میدان بود، اما نتیجه‌ای که کسب کرد قابل پیش‌بینی بود. بازی بسته و دفاع منظم تیمی شاگردان نکونام که تبحر خاصی در آن به دست آورده‌اند، بلای جان سپاهانی‌ها شد و اجازه بهره بردن از فرصت‌های گلزنی را از آنان گرفت. آشنایی تیم‌های مقابل با اندیشه‌های ژنرال و فقدان تاکتیک جایگزین موجب شده است که تیم قلعه‌نویی در بازی با تیم‌هایی مانند فولاد، دچار مشکل اساسی شده و امتیازات حیاتی را از دست بدهد.

سپاهانی‌ها شب گذشته اسیر بازی‌خوانی نکونام و آنالیز دقیق فولادی‌ها از نقاط قوت سپاهان شده و عملاً شاگردان قلعه‌نویی زیر بار بازی تخریبی و یارگیری شدید فولادی‌ها نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند. زردپوشان اصفهانی شب گذشته در بیشتر پارامترهایی مانند مالکیت توپ، تعداد پاس‌ و شوت‌، نمایش برتری را نسبت به شاگردان نکونام ارائه دادند اما آنالیز دقیق فولادی‌ها از سبک و سیاق بازی سپاهان به شاگردان قلعه‌نویی اجازه بهره‌برداری از برتریی که داشتند را به آنها نداد. فولادی‌ها با یارگیری و پرس دقیق خود عملاً محبی، منصوری و نورافکن را از گردونه بازی خارج کرده و تیم قلعه‌نویی را در نیمه نخست زمین‌گیر کرده بودند.

سپاهان در نیمه دوم عملکرد بهتری داشته و در فاز تهاجمی با وجود عدم گلزنی، موقعیت‌های خوبی را خلق کرد. بازیکنان این تیم در نیمه دوم کاملاً به تیم حریف مسلط بودند و حملات پرشماری را انجام دادند. با این وجود، سپاهانی‌ها قدر فرصت‌های پرتعداد گلزنی که به دست می‌آوردند را ندانسته و بی‌دقتی مهاجمان این تیم در کنار بازی دفاعی بی‌نقص فولاد، مانع از گلزنی آنان شد. آمار 2 شوت در چارچوب نشانگر دقت پایین مهاجمان سپاهان در زدن ضربات آخر مقابل فولاد است.

سپاهانی‌ها مقابل فولاد اگر چه فرصت‌های گلزنی خوبی را به دست آوردند اما بزرگ‌ترین معضل‌شان در فاز هجومی، ناتوانی در زدن ضربات آخر و اصرار بیش از حد به استفاده از توپ‌های بلند بود. شاگردان قلعه‌نویی در حالی به ارائه بازی مستقیم و استفاده از توپ‌های بلند اصرار داشتند که فولادی‌ها تسلط خوبی در نبردهای هوایی داشته و عمده ضعف آنها در عمق خط دفاعی‌شان است.

از طرف دیگر پرسینگ شدید هافبک‌های فولاد در کنار قطع توپ‌های مداوم آنها مانع شکل‌گیری حملات سپاهان شده و باعث شد تا این تیم روز خوبی را در فاز تهاجمی پشت سر نگذارد. واقعیت آن است که تیم امیر قلعه‌نویی با وجود داشتن قابلیت‌های زیاد در فاز هجومی، سیستم مورد استفاده این تیم تنوع تاکتیکی چندانی ندارد. خلاصه شدن حملات سپاهان به یک سیستم خاص و اتکاء بیش از حد به استفاده از ارسال‌های مستقیم و بلند، به حریفان فرصت آنالیز دقیق و بستن تمام راه‌های نفوذی را خواهد داد. این در حالی است که سپاهان ظرفیت‌های بالایی در فاز هجومی داشته و ابزارهای لازم برای تغییر تاکتیک در مواقع لزوم را در اختیار دارد.

در فاز دفاعی اما سپاهان شب نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت. بازیکنان فولاد به جز در چند مورد موقعیت چندانی روی دروازه سپاهان خلق نکرده و نتوانستند خیلی خط دفاعی این تیم را محک بزنند.

در مجموع می‌توان دلایل متوقف شدن قلعه‌نویی و تیمش را در شناخت دقیق نکونام از تفکرات ژنرال و آنالیز کامل وی از نحوه بازی و نقاط ضعف و قوت زردپوشان در کنار عدم تنوع تاکتیکی و فرصت‌سوزی مهاجمان سپاهان خلاصه کرد.

در آن سو فولادی‌ها با توجه به نمایشی که ارائه دادند، به خواسته خود رسیدند و امتیازی را که می‌خواستند به دست آوردند. شاگردان نکونام در فاز دفاعی بازی بدون نقصی را به نمایش گذاشتند. مدافعان و دروازه‌بان این تیم، با وجود آنکه زمان زیادی را تحت فشار بودند، اما اشتباه چندانی نداشته و اجازه کار خاصی را به مهاجمان سپاهان ندادند. در فاز هجومی اما بازیکنان فولاد عمق خط دفاعی سپاهان را در ضدحملات نشانه گرفته بودند و چند موقعیت نیز به دست آوردند، اما عملاً نتوانستند خطر جدی را به وجود آورند.

جدول لیگ برتر فوتبال در پایان روز دوم از هفته سوم؛ بهره شهر خودرو از توقف سپاهان با صعود به صدرشعارهای تند هواداران فولاد علیه نکونام پس از بازی با سپاهانلیگ برتر فوتبال|سپاهان در خانه فولاد متوقف شد و صدر جدول را به شهر خودرو سپرد

قلعه‌نویی: سپاهان تحت هر شرایطی کاندیدای قهرمانی است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان از سنگربان تیمش به عنوان بیکارترین بازیکن زمین در دیدار مقابل فولاد خوزستان یاد کرد.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: در ابتدا تشکری از پیشکسوتان بامعرفت دارم. شروع مربیگری من از استقلال اهواز و شهر اهواز بود و خاطرات خوبی از اینجا دارم. من اهواز را خانه خودم می‌دانم و خوشحالم که به این شهر آمده‌ام. امیدوارم استقلال اهواز به لیگ برتر برگردد. با اینکه پول نبود اما برادران شفیع زاده آمدند خدمت کردند و به هر دلیلی رفتند. من این تشکر را باید انجام می‌دادم. درباره بازی باید بگویم خوشحالیم که ابتدا گل نخوردیم و بیشتر خوشحالیم که فکر می‌کنم به غیر از یک ضربه، فولادی‌ها نزدیک دروازه ما نشدند و دروازه‌بان ما بیکارترین بازیکن زمین بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: ما چند کرنر و ضربه کاشته داشتیم. البته فولاد هم تیم خوب و ریشه‌‌داری است که دو قهرمانی لیگ برتر در کارنامه‌اش دارد، ولی لیاقت ما در این بازی برد بود. از داوری تشکر می‌کنم و چون گفته‌اند در مورد داوری صحبت نکنید باید بگویم به جز یکی دو صحنه داوری خوب بود. ما در مورد داوری صحبت نمی‌کنیم. ممکن است دستور موقت بدهند و این دستور موقت را هم دیدیم.

وی در مورد شرایط تیمش گفت: تا قبل از بازی با فولاد تیم ما هجومی‌ترین و مالک‌ترین تیم بود. از تیمم خیلی راضی هستم. بازیکنانی که به جمع ما اضافه شدند خیلی به ما کمک می‌کنند. نگرش ما این بود که تیم را هجومی‌تر کنیم. البته یکی از بدشانسی‌های ما این است که در سرما باید به تبریز برویم و در گرما در اهواز و بوشهر بازی کنیم. ما یک بازیکن خوب به نام سپاهان داریم و از بازیکنانم چه آنهایی که تازه آمدند و چه آنهایی در تیم بودند، راضی هستم.

قلعه‌نویی درباره شرایط فولاد خوزستان بیان کرد: اجازه بدهید در مورد فولاد صحبت نکنم. مربی این تیم می‌آید و خودش صحبت می‌کند. من درباره تیم خودم صحبت می‌کنم. در نیمه دوم فوتبال بسیار خوبی ارائه کردیم، اما باید خیلی حرکت رو به جلو داشته باشیم. وینگرهای ما در بسیاری از زمان بازی می‌توانستند یک در مقابل یک را رد کنند، اما این کار را انجام ندادند. هنوز به ایده‌آل‌های‌مان نرسیدیم، اما این را بگویم تیم‌هایی که در خانه خودشان بسته بازی می‌کنند و هدف اول‌شان گل نخوردن است، کار را برای ما سخـت‌تر می‌کنند، چون ما یک تیم تهاجمی هستیم. در این بازی چندین موقعیت خوب داشتیم و در نیمه دوم دروازه‌بان ما بیکارترین بازیکن بود. فکر می‌کنم اگر در نیمه دوم نیازمند نبود هم اتفاقی نمی‌افتاد. البته جواد نکونام سرمربی جوانی است که نیاز به زمان دارد تا افکار تاکتیکی خودش را در تیم پیاده کند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص این موضوع که به نظر می‌رسد تیمش فقط با پاس‌های بلند فوتبال بازی می‌کند، تصریح کرد: اصلاً این‌طور نیست. در یک صحنه امید نورافکن با پای راستش شوت زد و توپ از کنار تیرک دروازه رد شد. آیا این هم ارسال بود؟ شما آمار را ببینید. فکر می‌کنم ما نزدیک به 500 پاس دادیم. اگر وینگرهای ما درست ارسال می‌کردند به گل هم می‌رسیدیم. چندین خطا پشت محوطه حریف داشتیم که با بازی ترکیبی به دست آمد. تیم ما همه نوع فوتبالی بازی می‌کند، در هوا قوی هستیم، در گردش توپ هم عملکرد خوبی داریم. قطعاً اگر وینگرهای ما خوب ارسال کنند، به ایده‌آل‌مان می‌رسیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در پایان بازی با مهدی هاشمی‌نسب جر و بحث داشته است، خاطرنشان کرد:‌ خیر، مشکلی نبود. او همیشه به ما محبت دارد.

قلعه‌نویی در پایان در خصوص اینکه قول قهرمانی سپاهان را می‌دهد، گفت:‌ هیچ مربی نمی‌تواند بگوید تیمم را قهرمان می‌کنم، اما سپاهان تحت هر شرایطی کاندیدای قهرمانی است. امسال هم با این آمار جزو تیم‌های خوب هستیم. این را هم بگویم که هر تیمی جلوی ما بازی می‌کند، دروازه‌بانش در تیم منتخب هفته قرار می‌گیرد.

نمی‌توانستیم مقابل سپاهان با ریسک و تهاجمی بازی کنیم

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت که تیمش مقابل سپاهان دست به ریسک نزده و تهاجمی بازی نکرده است.

حمیدرضا رجبی پس از تساوی بدون گل فولاد خوزستان مقابل سپاهان اصفهان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نکونام نتوانست به نشست خبری بیاید و عذرخواهی کرد. در مورد بازی باید بگویم سپاهان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های چند سال اخیری است که دیدم، در حالی که ما چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم.

وی افزود: با شرایطی خوبی که تیم سپاهان داشت ما نمی‌توانستیم ریسک کرده و تهاجمی بازی کنیم. آنها مهره‌های بسیار خطرناکی داشتند، اما به خوبی توانستیم حریف‌مان را کنترل کنیم تا حدی که هیچ موقعیت جدی به آنها ندادیم. سپاهان هر دو بازی قبلی خود را برده بود و در شرایط ایده‌آلش به اهواز آمد. با این حال ما توانستیم بازی خوبی را مقابل آنها انجام دهیم. البته فولادی که در بازی‌های اخیر دیدید فولاد واقعی نیست، ما خیلی بهتر از این خواهیم شد. با آمدن نفرات غایب‌مان حتماً تیم بهتری را راهی مسابقات خواهیم کرد.

مربی تیم فولاد در پاسخ به این پرسش که چرا خط هافبک تیمش در امر بازی‌سازی ضعیف ظاهر شد، عنوان کرد: باید بگویم هر دو تیم در نیمه اول در امر بازی‌سازی خوب ظاهر نشدند. دلیلش‌ هم به خاطر پرس شدیدی بود که بر بازی حاکم بود. ما خیلی خوب سپاهان را کنترل کردیم، اگرچه اعتقاد دارم بازیکنان جوان‌مان در این بازی کم‌تجربه عمل کردند و انتظارمان از بازیکنان باتجربه به مراتب بیشتر بود. صحبت کلی من این است که با توجه به قدرت حریف و پرس شدیدی که آنها داشتند ما باید در خط دفاع بهتر بازی‌سازی می‌کردیم.

مربی تیم فولاد در پایان در واکنش به انتقاد خبرنگاران از تعویض‌های دفاعی نکونام عنوان کرد: سپاهان تیمی است که نفرات بلندقامت زیادی را دارد، در حالی که میانگین قدی تیم ما متوسط و کوتاه است. آنها بازی مستقیم را انجام می‌دادند و با آمدن کی‌روش استنلی ما نیز میلاد بدرقه را که قد بلندی دارد به میدان آوردیم تا اجازه سرزنی به کی‌روش ندهد. البته اعتقاد دارم می‌توانستیم در نیمه دوم یکی دو ضدحمله خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کنیم که موفق نبودیم.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویدکیا جایگزین منتظر محمد را پیدا کرد!

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان که با حضور محرم نویدکیا در راس کادرفنی‌اش آرامش بیشتری پیدا کرده و توانسته در نیم فصل دوم بدون باخت باقی بماند، حالا در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و چهارم در اهواز مقابل فولاد قرار می‌گیرد.

مسی‌ها در شرایطی به اهواز سفر می‌کنند که منتظر محمد ستاره عراقی و تکنیکی خود را در اختیار ندارند. منتظر برای همراهی تیم امید عراق به کشورش سفر کرده و غایب بزرگ نارنجی‌پوشان مقابل فولاد است.

در این خصوص نویدکیا باید برای نفر جایگزین منتظر محمد تصمیم گیری کند. سرمربی مس در پست منتظر محمد بازیکنانی نظیر حسین مهربان، رضا دهقانی، محمد اکبری و... را در اختیار دارد و حالا باید دید با توجه به شرایط جسمانی و فنی این نفرات در بازی روز جمعه از چه کسی در ترکیب اصلی خود استفاده خواهد کرد. هرچند که احتمالا او در فاصله کوتاه باقیمانده تصمیم نهایی خود را برای استفاده از یار جانشین منتظر محمد گرفته است.

گفتنی است؛ دیدار فولاد خوزستان و مس رفسنجان ساعت 18:10 روز جمعه در ورزشگاه اختصاصی فولاد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقام شدید سعید واسعی از تیم سابق
  • ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)
  • تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران
  • نویدکیا: فولاد با ویسی با انضباط بازی می‌کند
  • اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی
  • روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم
  • برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی معوقه اصفهان
  • نویدکیا جایگزین منتظر محمد را پیدا کرد!
  • رقابت‌های نزدیک همسایه‌های جدول رده‌بندی
  • رقابت‌های نزدیک در جدول