Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اعم از باغی و زراعی امسال به سامانه های آبیاری نوین تجهیز شده اند.

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای سامانه های نوین آبیاری با اعلام این خبر،گفت: این میزان سامانه نوین آبیاری در قالب  ۹۸ طرح  اجرا شده است .

وی همچنین اظهار داشت: ۲۰۹ طرح  آبیاری نوین نیز هم اکنون در سطح چهار هزار و ۲۲۶ هکتار با  پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد  در دست اجرا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خمسه خاطر نشان کرد:  در سهمیه برنامه اقتصاد مقاومتی استان قزوین برای سال جاری اجرای پنج هزار و ۹۵۰ هکتار سامانه نوین آبیاری پیش بینی شده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای طرح های سامانه نوین آبیاری در سال جاری طرح هایی را باید اجرا کرد که کشاورزان مبلغ خودیاری آنها را واریز کرده باشند.
خمسه  همچنین گفت: توزیع لوله برای انتقال آب باید مدیریت شده باشد و واگذاری  با اولویت طرح ها باشد.
استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

در حال حاضر حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اعم از باغی و زراعی به روش های آبیاری نوین مجهز هستند. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد گفت: طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان آمل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: توسعه سطح اراضی تجهیز و یکپارچه سازی شده در این شهرستان موجب بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات منابع آب پس از لاینینگ، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید محصول در واحد سطح می‌شود.

فولاد تصریح کرد: سالانه ۴۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول و سپس به پرورش رتون و کشت مجدد اختصاص پیدا می‌کند که سهم مهمی در تولید برنج منطقه و تامین امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، گفت: تاکنون ۶۰ مورد آزمون خاک از این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • شبکه آبیاری دشت قزوین پر آب شد 
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی