Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:42:18 GMT

امارات منکر کشته شدن سربازان خود در لیبی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۶۹۴

امارات منکر کشته شدن سربازان خود در لیبی شد

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، ابوظبی مدعی شد: این سربازان در حال انجام وظیفه ملی خود و در دفاع از ملت یمن علیه گروه هایی که ضد دولت قانونی این کشور شورش کرده اند، جان خود را از دست داده اند.

این ادعا در حالی صورت می گیرد که امارات در جنگ یمن اساسا از  نیروهای مزدور استفاده می کند و آخرین تلفات نیروهای اماراتی در یمن به شهریور ۹۴ بر می گردد که در جریان آن ۴۵ نظامی امارات کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان است اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که بتدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال۱۳۹۴ تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و خود نیز متحمل تلفات زیادی شده است.

 امارات در حالی از کشته شدن ۶ سرباز خود در یمن خبر می دهد، که روز جمعه اعلام شد ۶ شش سرباز خارجی وابسته به نیروهای ارتش ملی لیبی تحت رهبری "خلیفه حفتر" ژانرال بازنشسته در حمله نیروهای دولت وفاق ملی به اتاق  اصلی عملیات نیروهای حفتر کشته شدند.

حفتر از حمایت امارات، عربستان و مصر برخوردار است اما دولت وفاق  ملی که کنترل غرب کشور را بر عهده دارد مورد پذیرش جامعه جهانی است.

حفتر  نیز روز جمعه در پیامی کشته شدن این  ۶ سرباز را به ابوظبی تسلیت گفت.

این موضوع واکنش تند کاربران فضای مجازی را در توئیتر به دنبال داشته است. کاربران اماراتی فضای مجازی با انتقاد از کشته شدن سربازان این کشور در جنگ داخلی لیبی ، دخالت ابوظبی در تحولات لیبی را محکوم و حاکمان خود را به دروغ گویی متهم کردند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ابوظبی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل امارات مانع اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ شد

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما، سی و‌دومین دوره مسابقات جودو قهرمانی آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت امسال به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکا در بخش مردان و بانوان قرار بود بامداد پنج شنبه ۳۰ فروردین به این رقابت‌ها اعزام شود، اما با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در کشور امارات، همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی دبی لغو شد.
تیم ملی جودو کشورمان قرار بود بامداد فردا، پنج شنبه راهی امارات و پس از آن راهی کشور هنگ کنگ شود که فعلا باتوجه به شرایط کشور امارات اعزام تیم ملی از این کشور به محل برگزاری مسابقات ممکن نیست و مسئولان فدراسیون جودو به دنبال پرواز جایگزین از کشور دیگری برای اعزام تیم ملی به این رقابت‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی / ۲ نفر کشته شدند
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد
  • سیل امارات مانع اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ شد
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟