Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران با ۱۹ رای موافق، لایحه ساماندهی منابع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، در یکصد و شصت‌ و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران موضوع بررسی لایحه ساماندهی منابع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی در دستور کار اعضای این شورا قرار گرفت که در جریان بررسی آن خلیل‌آبادی ضمن مخالفت با تصویب این لایحه، گفت: در شرایط فعلی که تحریم‌ها وجود دارد، قطعا رسیدن به استانداردها با دشواری‌های بسیاری مواجه است و الزام برقراری این استانداردها می‌تواند منجر به تعطیلی واحدهای کارگاهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهانی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه اظهار کرد: قطعا یک راه بازرسی و مخالفت با این موضوع پس از اتفاق افتادن است و راه‌ دوم پیشگیری و استانداردسازی است تا بدین ترتیب امکان فعالیت بی‌خطر و بدون آلودگی صوتی ایجاد شود.

در ادامه محسن پورسید آقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورا در خصوص این لایحه اظهار کرد: قطعا از هیچ چیز کوچکی نباید عبور کرد. در کلانشهر تهران آلودگی هوا باید به صورت جدی پیگیری شود. به حمدالله موفقیت‌های نسبی به وجود آمده و امسال باید آن را کامل کنیم.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از موتورهای دیزل در شهر تهران و محیط‌های کارگاهی وجود ندارد. کیفیت آنها نیز مورد ارزیابی قرار نگرفته، اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد هزاران دستگاه از این موتورها در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و چون این موتورها در کوچه‌ها و معابر شهر قرار می‌گیرند، آلودگی و دود دیزل آنها تاثیر بیشتری بر شهروندان دارد.

پورسید آقایی تاکید کرد: امروز این لایحه جامع و کامل است و پس از جلسات بسیاری تکمیل شده است. قطعا در جزییات آن پیشنهاداتی وجود خواهد داشت، اما درخواست می‌کنم که اعضای شورا به کلیات آن رای بدهند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۹ رای موافق و یک رای مخالف کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، در جریان سخنرانی محسن پورسید آقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، تذکری به رسولی یکی از اعضای شورا شهر مبنی بر توجه به صحبت‌های خود داد که در همین راستا حق‌شناس - رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهر تهران نیز گفت: درست است که رابطه خوب و دوستانه‌ای میان آقای رسولی و پورسید آقایی وجود دارد، اما سابقه ندارد که یک سخنران در صحن شورا به عضو شورا تذکر بدهد که به حرف‌های وی گوش بدهند.

امینی که از میانه جلسه امروز در غیاب محسن هاشمی ریاست شورا را برعهده داشت نیز در پاسخ به حق‌شناس گفت: آقای پورسید آقایی خواستند زحمت ما را کم کنند که چنین صحبتی را مطرح کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع آلاینده آلایندگی دیزلی شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعیدپاشازاده در جلسه‌ای که با حضور دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های علی بیگلو، خالد آباد، وقاصلوی علیا، انگنه و قشلاق شکور برگزار شد، در خصوص قطعی و افت فشار آب در برخی روستا‌ها اظهار داشت: وقوع خشکسالی در ۱۰ سال گذشته منجر به تهدید سفره‌های آب زیرزمینی شده و همین موضوع آبرسانی روستایی با منشا تامین چاه را تحت الشعاع قرار داده است.   وی با تاکید بر اینکه روستاییان در مصرف آب شرب صرفه‌جویی‌های لازم را انجام دهند، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از انشعاب غیرمجاز از خطوط انتقال و یا مصرف آب شرب اشتراک خود برای مصارف کشاورزی باعث افت فشار یا قطعی برای بقیه مشترکان روستایی می‌شوند.   پاشازاده با بیان اینکه کنترل و پایش مستمر بیش از ۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی در سطح شهرستان ارومیه برای شرکت آب و فاضلاب مقدور نیست، از دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها خواست نسبت به معرفی انشعابات غیرمجاز آب شرب روستایی اهتمام ویژه داشته باشند تا این افراد برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران