Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنر‌های نمایشی از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی و برنامه ریزی اجرا‌های خیابانی در محوطه تئاتر شهر خبر داد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرکز تئاتر خیابانی اداره کل هنر‌های نمایشی هر از چند گاهی نمایش‌های خیابانی به مناسبت‌های مختلف از جمله برپایی جشنواره‌ها یا مناسبت‌های مذهبی و دینی و ملی را در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌کرد، اما این امر به صورت ثابت و دائمی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سامان خلیلیان، مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنر‌های نمایشی دراین باره گفت: در حال برگزاری جلساتی فی ما بین اداره کل هنر‌های نمایشی و شهرداری منطقه یازده تهران هستیم و اقدامات اولیه برای ایجاد کارگروه برای اجرا‌های مداوم خیابانی در محوطه تئاتر شهر انجام شده است.

وی در ادامه افزود: این کارگروه بعد از جلساتی که شهرام کرمی و مهندس آبادیان با هم داشتند، مصوب شد و برای ساماندهی و برنامه ریزی اجرا‌های خیابانی به صورت رسمی و مداوم برای جریان تئاتر خیابانی انجام شد. اولین جلسات کارگروه هم چند هفته قبل تشکیل شد، همین چند روز پیش هم باز جلسه داشتیم و جدول شکلی و فرمی اجرا‌ها را به تناسب تقویم تا ایام نوروز تدوین کردیم.

خلیلیان در بخش دیگری از صحبت‌هایشان درباره برنامه‌های تئاتر خیابانی در نیمه دوم سال اظهار داشت: ما یک برنامه‌ای را هم به صورت مشترک با اداره کل وزارت ارشاد خوزستان برای اربعین ترتیب دادیم که فراخوان آن هم چند روز پیش تدوین و منتشر شد. قرار است این ویژه برنامه‌ها در ایام اربعین در مرز چزابه انجام شود.

وی همچنین افزود: جشنواره چتر زندگی یزد نیز فراخوان خود را منتشر کرده و سومین دوره تئاتر خیابانی به صورت سراسری در یزد برگزار می‌شود. یک جشنواره دیگر نیز با همکاری اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان برای تئاتر ترتیب داده شده که دستور نهایی آن هم فراخوان شده و احتمالا به زودی منتشر می‌شود. این جشنواره با محوریت مرز و پاسداری از حریم امنیت و مرز‌ها خواهد بود.

خلیلیان درباره ویژه برنامه‌ای که از ابتدای محرم در پارک آب و آتش و در قالب نمایش‌های خیابانی در حال برگزاری است، گفت: این هم برنامه مشترک تئاتر خیابانی و تپه‌های عباس آباد بوده که حول و هوش یک ماه در حال برگزاری در سه نقطه از پارک آب و آت است. موضوع اجرا‌ها هم مباحث مذهبی و دینی و دفاع مقدسی است که تا هفته دفاع مقدس و پس از آن هم ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: این برنامه‌هیا نمایشی هر چهارشنبه توسط سه گروه نمایشی تهرانی و شهرستانی با محوریت مباحث مذهبی، حوزه عاشورا و دفاع مقدس، تعزیه و ... برپا می‌شود و فعلا نیز ادامه خواهد داشت. این نمایش‌ها تن‌ها برای گروه‌های تهرانی نیست بلکه گروه‌های استانی نیز در آن شرکت کرده‌اند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تئاتر شهر نمایش های خیابانی پارک دانشجو اداره کل هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نمایش یاخته به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی میثم نویریان از 5 الی 25 اردیبهشت ماه، ساعت 30/19 در تماشاخانه مهر به روی صحنه می رود. نمایش یاخته، نمایشی کمدی اجتماعی است که منتخب هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می باشد که روایت گر داستان زوج جوانی است که به تهران مهاجرت کرده و باید به روشی غیر معمول صاحب فرزند شوند، که در این بین ایمیلی از مدیر برنامه‌های لئوناردو دی‌کاپریو دریافت می‌کنند.

 او پیشنهاد داده است که در این نمایش بازیگرانی (به ترتیب الفبا) همچون: تکتم اخجوانی، مرضیه آقاسی، رافق ایرجی، هدیه داوودوندی، آرزو شیخی و محمد محسن شفیعی به ایفای نقش پرداخته و سایر عوامل عبارتند از: مشاور هنری: یزدان کاظمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد نظیفی، دستیاران کارگردان: سید مجتبی حجازی، سیده نجمه چلنگر، امیرحسین ارقبایی، روابط عمومی: مریم حضرتی، مشاور رسانه ای: محمد جواد عبدی، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: محبوبه سلطانی، موسیقی: امیر صادقین، طراح گریم: سمیه ارقبایی، طراح پوستر: سروش حیدری، طراح نور: صمد خانی، مدیر صحنه: امیر میرزائی، مدیر اجرایی: هانیه جعفری.علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط این نمایش به سایت تیوال مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید