Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@06:19:00 GMT

حمزه بن لادن پسر رهبر پیشین القاعده مرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۹۲۱

حمزه بن لادن پسر رهبر پیشین القاعده مرد

به گزارش جهان نيوز،کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد که حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده طی یک عملیات ضدتروریستی در مرز پاکستان و افغانستان کشته شده است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا یک ماه پیش از کشته شدن حمزه بن لادن خبر داده بود. برخی منابع اطلاعاتی آمریکا زمان کشته شدن حمزه بن لادن را یکی دو سال اخیر اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است، حمزه بن لادن از سرکردگان ارشد القاعده و پسر اسامه بن لادن در یک عملیات ضدتروریستی نظامیان آمریکایی در منطقه افغانستان-پاکستان کشته شده است.

کاخ سفید می‌گوید که حمزه نقش پررنگی در ساختار گروه القاعده داشته و قصد انجام عملیاتهای تروریستی جدید علیه منافع آمریکا داشت.

در این بیانیه مشخص نشده است که زمان دقیق حمله چه زمانی بوده است. 


کاخ سفید همچنین گفته است که مرگ حمزه بن لادن، نه تنها القاعده را از ارتباط معنوی و نمادین با بن لادن محروم می‌کند بلکه فعالیتهای عملیاتی این گروه را هم تضعیف خواهد کرد. 

به نوشته شبکه ان بی سی، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۰ اسفند ۹۷  برای هرگونه دادن اطلاعاتی که منجر به بازداشت حمزه بن لادن شود، یک میلیون دلار پاداش در نظر گرفته بود.



منبع:افکارنیوز کپی متن خبر برچسب ها: بن لادن القاعده

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: بن لادن القاعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین


به گزارش تابناک، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، مدعی شد که واشنگتن در جنگ اوکراین و روسیه، چنین کاری را برای کی‌یف نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران، دست به دامن حامیانش از جمله آمریکا شد. این عملیات گسترده ترکیبی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و مطابق با مقررات بین‌المللی صورت گرفت.

کربی در نشستی مطبوعاتی واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود. ببینید، درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

وی در ادامه مدعی شد: رییس جمهور آمریکا از ابتدای (جنگ اوکراین) به وضوح اعلام کرد که آمریکا قرار نیست در این جنگ نقش‌آفرینی رزمی داشته باشد.

قدرت‌های غربی نسبت به فراهم کردن کمک برای اوکراین «تا هر زمان که طول بکشد» متعهد شده اما همواره مداخله مستقیم در جنگ و رویارویی با نیروهای روسیه را رد کرده‌اند. با این حال، فرانسه از احتمال اعزام نیروی زمینی به کی‌یف صحبت به میان آورده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی مشابه مدعی شد: تصور می‌کنم قرار دادن نیروهای ناتو در مواجهه مستقیم با نیروهای روسیه، تنش را وارد سطح خطرناکی می‌کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود/ حتی یک موشک ایران به نواتیم رهگیری نشد
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن