Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@17:32:06 GMT

انتقاد از ابلاغ دولت برای ورزش

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۹۲۷

انتقاد از ابلاغ دولت برای ورزش

رئیس فدراسیون اسکی با انتقاد از ابلاغ اخیر دولت برای افتتاح حساب در بانک مرکزی و تبعاتی که می‌تواند برای ورزش داشته باشد، گفت: این موضوع استقلال فدراسیون‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بدهی مالیاتی و پرداخت آن توسط فدراسیون های ورزشی، مشکلی است که به واسطه ابلاغ جدید دولت مبنی بر افتتاح حساب در بانک مرکزی مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی اما ورود و خروج مالی فدراسیون ها در این بانک مستلزم تبعیت کامل از قوانین دولتی می شود و در واقع به همین دلیل است که افتتاح این حساب مشکل همیشگی مالیات را حل می کند.

این در حالی است که فدراسیون ها نهادهای عمومی غیردولتی به حساب می آیند که نباید تبعیتی از قوانین دولتی داشته باشند حتی در زمینه مالی؛ همین مسئله ابهاماتی در رابطه با شرایط فدراسیون ها در آینده ایجاد کرده است. حتی به گفته سید عبدی افتخاری این موضوع می تواند در زمینه بین المللی برای ورزش ایران و تک تک فدراسیون ها مشکل ساز شود.

رئیس فدراسیون اسکی در این زمینه گفت: در ورزش دنیا از فدراسیون ها به عنوان نهادهای عمومی یاد می شود، در واقع فدراسیون‌ها NGO هایی هستند که از منابع دولتی استفاده می کنند اما وابسته به دولت و قوانین آن نیستند.

وی تصریح کرد: منشور المپیک هم بر همین مبنا است که کمیته های ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی کشورهای مختلف از طرف دولت‌های‌شان حمایت شوند اما در عین حال فدراسیون ها باید در امور خود و تصمیم گیری‌های‌شان به صورت مستقل عمل کنند.

عبدی افتخاری با تاکید بر اینکه شفاف سازی مالی یکی از دلایل اصلی در ابلاغ دولت برای افتتاح حساب در بانک مرکزی است، یادآور شد: البته این ابلاغیه برای دستگاه های دولتی از جمله وزارتخانه ها بود اما فدراسیون ها هم ملزم به تبعیت از آن شدند. در حالیکه فدراسیون های ورزشی هرجا حساب بانکی داشته باشند و واریز و برداشت مالی خود را از از طریق آن حساب انجام دهند، تحت نظارت دستگاه های نظارتی خواهند بود. دستگاه های نظارتی پیش از این هم نظارت کامل و همیشگی بر گردش مالی فدراسیون ها داشتند.

این عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در هر صورت افتتاح حساب در بانک مرکزی یعنی تبعیت از قوانین دولتی که استقلال فدراسیون ها را تحت الشعاع قرار می دهد. همین مسئله به تدریج در عرصه بین الملل مشکل ساز خواهد شد.

وی همچنین به موضوع معرفی ذی حساب از طرف خزانه داری کل کشور برای فدراسیون ها اشاره کرد و گفت: این مسئله هم خلاف قوانین و اساسنامه فدراسیون ها است. زمانیکه نماینده وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان ذی حساب وارد فدراسیون ها شود، یعنی تغییر ساختار فدراسیون ها از غیر دولتی به دولتی تغییر می کند و این با قوانین IOC و جهانی مطابقت ندارد.

رئیس فدراسیون اسکی در پاسخ به این پرسش که «راهکار پیشنهادی شما در این زمینه چیست؟»، گفت: ورزش ایران باید عملکردی مانند دیگر کشورهای پیشرفته داشته باشد. باید تلاش شود چارچوب هایی ترسیم شود که با قوانین جهانی مغایرتی نداشته باشد. پیش از این هم به واسطه حساب در دیگر بانک ها مشکلی نداشته ایم. اینکه برای برطرف کردن مشکل مالیات، چنین معضلی برای ورزش ایران درست شود اصلا صحیح و منطقی نیست.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاکید کرد که نباید فدراسیون در مسیری قرار بگیرند که باعث تغییر ساختار آنها و تبعیت‌شان از قوانین دولتی شود. وی از مدیران رده بالای ورزش خواست که در این زمینه چاره اندیشی کرده و مانع آن شوند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است

امتداد - طرح‌ «مهربانی ملی» خدمتی دیگر از بانک ملی ایران است که مشتریان و متقاضیان وام می توانند تا سقف سه میلیارد ریال وام قرض الحسنه دریافت کنند.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در طرح پرداخت وام قرض الحسنه «مهربانی ملی» که با شعار سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است، متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این بانک از مزایای این وام بهره مند شوند.

مشتریان و متقاضیان وام می توانند با مراجعه به هریک از شعب بانک ملی ایران به صورت حضوری و یا با وارد شدن به سامانه بام به صورت غیر حضوری (قسمت خدمات حساب – افتتاح حساب – نوع حساب (قرض الحسنه طرح مهربانی) افتتاح حساب کنند و در کمترین زمان ممکن تا سقف سه میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان) با یک ضامن و با کارمزد ۴ درصد وام دریافت کنند. 

این طرح امتیازی است و مشتریان براساس مبلغی که از یک ماه تا ۱۲ ماه سپرده گذاری می کنند امکان دریافت این وام را دارند. 

همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به  لینک محاسبه گر سپرده و تسهیلات،  با توجه به مدت ماندگاری و زمان بازپرداخت، از میزان مبلغ این وام مطلع شوند.  در این بخش متقاضی باید گزینه سپرده را انتخاب و سپس در قسمت مبلغ سپرده ، مبلغ مورد نظر را درج و بر روی کلید محاسبه کلیک نماید تا اطلاعات کامل برای مشتری مشخص شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان
  • (ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند