Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:16:53 GMT

جاسوسی از افراد با سوءاستفاده از سیم کارت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۹۶۹

جاسوسی از افراد با سوءاستفاده از سیم کارت

در مواردی خاص سیم کارت افراد خطر امنیتی بالاتری نسبت به نرم افزار موبایل دارد. محققان شرکت AdaptiveMobile Security شکاف امنیتی جدیدی به نام Simjacker کشف کرده اند که یک شرکت نظارتی از آن برای نفوذ به دستگاه‌های افراد استفاده می‌کرده است.

در این روش هکر با استفاده از یک موبایل هوشمند با مودم GSM یا هرگونه سرویس A۲P، یک پیامک به موبایل قربانی ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیامک حاوی دستورات جعبه ابزار سیم (SIM Tool Kit) است که S@T Browser دستگاه از آن پشتیبانی می‌کند. S@T Browser در حقیقت اپلیکیشنی است که در سیم کارت قرار دارد. استفاده از S@T Browser و دستورات جعبه ابزار سیم (SIM ToolKit) فناوری قدیمی است که هنوز برخی از شبکه‌های موبایل و سیم کارت‌ها از آن استفاده می‌کنند. با کمک دستورات جعبه ابزار سیم می‌توان مرورگر‌ها را فعال یا صوت پخش کرد. در گذشته اپراتور‌های موبایل از این پروتکل‌ها برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی یا اطلاعات صورتحساب به کاربر استفاده می‌کردند.

طبق یافته محققان امنیتی هکر‌ها با استفاده از روش Simjacker که در بالا گفته شد، اطلاعات مکانی و شماره‌های IMEI را به دست می‌آورند. این اطلاعات بعدا با استفاده از اس ام اس به دستگاه دیگری ارسال می‌شود تا ثبت شوند.

این روش بسیار مرموزانه و بی سروصدا است. هرچند در آن از پیامک استفاده می‌شود، اما کاربر هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نمی‌کند. هکر‌ها می‌توانند به راحتی به اطلاعات آپدیت شده هر دستگاه دست یابند. از این روش برای دستیابی به اطلاعات آیفون، دستگاه‌های اندروید مختلف و حتی چند دستگاه اینترنت اشیا (مجهز به سیم کارت) استفاده شده است.

این شرکت نظارتی نیز اعلام کرده اکنون بیش از دو سال است که از این روش در بیش از ۳۰ کشور در خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیا و اروپای شرقی استفاده می‌کند.

البته کارشناسان تخمین می‌زنند از این شیوه نظارتی به طور گسترده استفاده نشده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موبایل هکر کاربران اینترنتی جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان

مراسم تکریم و معارفه مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان سیستان و بلوچستان، با حضور رئیس کل، قضات، کارکنان و اعضای جامعه اطلاعاتی این استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، ‌در مراسم تکریم و معارفه مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان سیستان و بلوچستان که صبح امروز با حضور رئیس کل، قضات، کارکنان و اعضای جامعه اطلاعاتی این استان برگزار شد، معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه پس از تبریک پیروزی غرور آفرین رزمندگان سپاه اسلام در برابر جبهه کفر و استکبار به سرکردگی آمریکا و حمله مقتدرانه به مواضع و اهداف تعیین شده در قلب رژیم غاصب صهیونیستی، خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را افتخار دانست و اظهار داشت: حقیقتاً این یک فرصت ارزشمند و توفیقی از جانب خداوند متعال است که باید قدر دانست و شکر‌گذار بود و خدمت در دستگاه قضایی به عنوان ملجأ، پناهگاه مردم و مجری عدالت و احکام الهی، توفیقی مضاعف است که از جایگاه بی بدیلی برخوردار است.

این مقام قضایی با اشاره به هجمه‌های دشمن به انقلاب و نظام اسلامی که با طراحی فتنه‌های گوناگون اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و با بکارگیری تمام عیار نیرو‌های خود در میدان همراه است، خاطر نشان کرد: علی‌رغم اینکه دشمن از همان آغاز نهضت تا کنون، تمام توان، تجهیزات و امکانات خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کاربسته، به نحوی که این خصومت در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته، لیکن شاهد آن هستیم که ملت آگاه و بصیر، با حفظ انسجام، وحدت و یکپارچگی و آمادگی خود توانسته ‌علاوه بر ناکام گذاشتن دشمنان، به افتخارات زیادی دست پیدا کند و در مقابل این هجوم بی سابقه، عظمت، صلابت و اقتدار خود را حفظ کند.

وی در ادامه اظهار داشت: هیچ عرصه‌ای نیست که نقش خدمات قوه قضائیه در آن دیده نشود؛ در عرصه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و خانواده، هر جا را که نگاه کنید، نقش سازنده دستگاه قضائی، اثر انشاء رأی یا یک تصمیم قضائی را به عینه مشاهده می‌کنید.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه تصمیمات قضایی متخذه بر مدار قانون، به موقع، دقیق، متقن و مقتدرانه که بحمدالله امروز شاهد توفیقات خوبی در این امر هستیم، می‌تواند ضمن بازدارندگی از بروز معضلات فردی و اجتماعی پیشگیری و بسیار مفید فایده و اثر بخش باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: شما عزیزان به عنوان مدیران و کارکنان دستگاه عدلیه در این استان بزرگ، با این گستره عظیم، می‌توانید با اقدامات خود و با تصمیم‌های مدبرانه‌ای که اتخاذ می‌کنید، علاوه بر حفظ وحدت، موجبات اجرای کامل و دقیق قانون، احقاق حق و در نهایت توسعه عدالت اجتماعی را به عنوان یکی از اهداف اصلی دستگاه قضایی فراهم سازید.

وی با تأکید بر لزوم صیانت از سرمایه‌های انسانی دستگاه قضائی و سالم سازی دستگاه عدلیه با استناد به مطالبات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های راهبردی رئیس محترم قوه قضائیه افزود: یکی از وظایف مهم مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، صیانت توأم با نظارت بر قضات و کارکنان شریف عدلیه است که باید آن را جدی گرفت و ما همواره در تلاش هستیم تا ضمن برنامه ریزی دقیق به این مهم، یعنی صیانت از همکاران عزیز در تمام ابعاد نائل شویم؛ این صرفاً یک شعار نیست و به واقع ما در عمل به آن پایبند هستیم.

تذکر دادن‌ها و اقدامات ارشادی، قبل از وقوع، خطا و لغزش ضروری است و این امر ممکن نخواهد بود مگر با اشراف لازم، برگزاری جلسات توجیهی مستمر و گفت‌وگوی چهره به چهره و بدون تکلف و تعارف با همکاران، پس عزیزان بدانید از پشت درب بسته اتاق‌ها نمی‌شود صیانت کرد، نمی‌شود حفاظت کرد، باید درب اتاق‌ها به روی همکاران باز باشد، اگر جایی هم ملاحظه کردید لغزشی در حال شکل گرفتن است، همانجا و در همان ابتدای امر، جلوی آن را بگیرید و مانع بشوید، و نگذارید تا فرد موردنظر، آلوده و گرفتار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!
  • رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • ماجرای خرید گوسفند با کارت ملی چیست؟
  • رفع انسداد بیش از ۱۳۰۰ کارت ملی در قزوین
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • ماجرای خرید گوسفند با کارت ملی چه بود؟
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد