Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران را به ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران ملزم کردند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، لایحه ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه پس از ارائه گزارش توسط زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با ۱۹ رأی موافق و ۱ رأی مخالف به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زهرا صدر اعظم نوری درباره ضرورت پرداختن به این لایحه گفت: منابع آلاینده شهر تهران منابع متحرک و ثابت هستند که سهم این آلاینده ها، آلاینده‌های متحرک ۸۰ تا ۸۵ درصد و آلاینده‌های ثابت ۱۵ تا ۲۰ درصد است. البته در بحث آلودگی، آلودگی‌های هوا، خاک، صوت و نور نیز داریم.

وی با اشاره به قانون‌های پاک، افزود: در مواد ۲-۶-۱۷-۲۹ قانون هوای پاک، تکالیفی مشخصی برای دستگاه‌ها در قالب الزاماتی تهیه شده است که این دستگاه‌ها در جهت کنترل و کاهش الودگی‌ها اقدام کنند. برای مثال در ماده ۶ به موضوع عملکرد خودرو‌ها در زمینه فنی – ایمنی و کنترل آلاینده ها، هوا و صدا بحث شده است یا در ماده ۱۸ درباره آلایندگی هوا و میزان این آلایندگی و تدابیر مربوط به آن، مواردی بیان شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نیز از قانون هوای پاک تمکین میکند، اعلام کرد: در دو سال گذشته در راستای کاهش آلودگی هوا، مدیریت شهری نیز به اندازه سهم خود برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی هوا داشته است. همچنین در قالب برنامه ۵ ساله سوم نیز اقداماتی تعریف شده است. این اقدامات در راستای کاهش آلایندگی هاست.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در اسفند ماه سال ۹۵، شهرداری تهران به ساماندهی موتور‌های دیزل با کاربرد زمینی، ماشین آلات عمرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری را مصوب کرد، تصریح کرد: پیرو این مصوبه لایحه مذکور (ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی عمرانی شهر تهران) تهیه و به شورای شهر ارسال شد. هدف از این لایحه نیز کنترل آلودگی‌های ناشی از موتور‌های دیزل و ماشین آلات شهری است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با قرائت ماده واحده این لایحه و زیر ماده‌های آن به دستورالعمل کنترل و کاهش آلودگی ماشین آلات و موتور‌های دیزلی در پروژه‌های عمرانی و شهری ابراز امیدواری کرد تا منابع متحرک که بیشترین آلایندگی را در شهر تهران دارند، کنترل شوند.

وی یادآور شد: در کنار کنترل منابع متحرک باید به موارد دیگر یعنی آلاینده‌های مربوط به ژنراتور‌هایی که برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی صوتی ایجاد می‌کند نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صنایع آلاینده محیط شهری خدمات شهری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کیفیت سالم هوا در تهران

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • نگرانی اهالی روستای انزل از آلودگی کارخانه سنگ شکن
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور