Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیمی با بیان اینکه پژوهش های فرهنگی بالاترین آمار را در جایزه کتاب سال عاشورا به خود اختصاص داده است، گفت: این پژوهش ها با آماده کردن محتوا زمینه معرفت افزایی و محبت در جامعه شیعی را فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «علی عظیمی» امروز( یکشنبه 24 شهریور) در نشست «سومین دوره جایزه کتاب سال عاشورا» که در سالن جلسات بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد، گفت: سه دوره جایزه کتاب سال عاشورا ثمرات خود را در فضای جامعه نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت عاشورا حرکت شیعی است. یک راهبردی در شیعه مطرح است که اسم آن راهبرد را راهبرد محبت می گذارم. با این راهبرد شیعه سیاست توسعه مبانی حقه خود را پیش گرفته است، چیزی که شاید در جاهای دیگر نمی بینیم اما در مکتب شیعه می بینیم و آن راهبرد محبت است. ریشه راهبرد محبت در قرآن است.

 

رییس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی با بیان اینکه مکتب شیعی ولایی است، عنوان کرد: سه معنا برای ولایت تعریف می شود که مکمل هم هستند. یکی از معانی ولایت دوستی است. دومین معنا نزدیکی و سومین معنا سرپرستی است. اگر محبت ایجاد شود، بین محبوب و محب و عاشق و معشوق از نظر هارمونی نزدیکی ایجاد می شود و حتی از نظر خصلت ها به هم نزدیک و شدید می شوند. اگر هماهنگی اتفاق بیفتد، یک نفر از دیگری تبعیت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه محب مترتب بر معرفت است، بیان کرد: اگر معرفت وجود داشته باشد، پشت بند آن علاقه و علقه ایجاد می شود. پژوهش های فرهنگی بالاترین آمار را در سومین دوره جایزه کتاب سال عاشورا به خود اختصاص داده است. این پژوهش ها محتوا را آماده می کند و زمینه ای برای معرفت افزایی است که پشت بند آن محبت را در جامعه شیعی ایجاد می کند.

 

عظیمی تصریح کرد: اگر قرار است توسعه ای در جامعه شیعی اتفاق افتد، با محبت شکل می گیرد. این شکل گیری به محبت را در عراق شاهد هستیم. استراتژی محبت اهل بیت در عراق به خصوص در اربعین به ما نزدیک است. این ماجرا را در سوریه و لبنان نیز مشاهده می کنیم. در لبنان بر محوریت ولایت محبت به طور علنی دارد خود را نشان می دهد. خبر مقاومت را در یمن می شنویم. مجموعه استکبار تجمیع شدند در ناحیه متحجر سعودی و آنها نیز هجمه خود را به کشوری محدود روا داشتند و شدیدا چهار سال در حال کوبیدن یمن هستند. امروز جرقه های پیروزی را در یمن شاهد هستیم. پیروزی بر محور مقاومت ریشه اش ولایت در شیعه است.

 

رییس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی خاطرنشان کرد: برگزاری جایزه کتاب سال عاشورا حرکتی است که بنیاد دعبل با چشم باز از روی نقشه دارد انجام می دهد. جامعه مداحی نیاز به محتوا دارد که زایش محبت را ایجاد کند. خوشبختانه دوستان در برگزاری جایزه کتاب سال عاشورا موفق عمل کردند و امسال سومین دوره این جایزه را برگزار می کنیم. اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال عاشورا چهارشنبه 25 شهریور برگزار خواهد شد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم خبرگزاری شبستان عزاداری محرم عاشورا عاشورای حسینی اردبیل استان بوشهر عزاداری تاسوعای حسینی اربعین حسینی علی عظیمی عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمد» در هند جایزه گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای 60 دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با MCN موبیکس کیوب
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران