Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی پوشان وزنه‌برداری وضعیت خود را پیش از حضور در مسابقات جهانی تشریح کردند.

به گزارش ایسنا، وزنه برداران ایران  وضعیت خود را پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان تشریح کردند.

محمد زارعی وزنه بردار دسته 89 کیلوگرم بیان کرد: حدود چهار ماه در اردو هستیم و آمادگی خوبی داریم. انتظار داریم همین رکوردهای تمرینی را ثبت کنیم و روی سکو برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی میری وزنه بردار دسته 89 کیلوگرم گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با دعای مردم و تلاش کادر فنی بهترین نتیجه را بگیریم.

* به علت آسیب دیدگی دیر به رکوردهایم رسیدم

همچنین علی هاشمی در مورد وضعیت خود تاکید کرد:  برای مسابقات جهانی آماده می شویم. همه از جمله خودم آمادگی نسبی خوبی داریم. دسته 109 کیلوگرم یکی از شلوغ ترین و قوی ترین دسته ها است. من بعد از آسیب دیدگی که داشتم  خدا را شکر به آمادگی نسبی خوبی رسیدم. رقبای قوی دارم. من چند ماه به علت آسیب دیدگی جا ماندم ولی باز هم امید دارم. حس می کنم یکی از سکوهای جهانی را بگیرم. شاید کم رنگ تر از سالهای قبل اما تمام تلاشم را می کنم روی سکو بروم.

او افزود: من دیر  به رکوردهایی که می خواستم رسیدم. اما با این حال تجربیاتی دارم و خوشبین هستم.

حافظ قشقایی نیز در مورد وضعیت خود گفت: برای اولین بار می خواهم مسابقات جهانی را تجربه کنم و امیدوار هستم با وزنه برداران قدرتمند دنیا رقابت خوبی داشته باشم و بعد از چهل سال ایران را صاحب مدال جهانی در سبک وزن کنم.

قشقایی در مورد کسب مدال جهانی در سبک وزن نیز گفت: در رکورد گیری مازندران وزنه های خوبی زدم که با توجه به نتایج مسابقات سال گذشته اگر تکرار کنم به مدال می‌رسم. البته رقیب قدرتمندی از کره شمالی دارم اما امید زیادی به رفتن روی سکو دارم.

ایوب موسوی هم در مورد وضعیت خود بیان کرد: چهار ماه اردوی خوبی داشتیم. امیدوارم در این مسابقات نتایج زحمات خودمان را بگیریم. نسبت به قهرمانی آسیا شرایط بهتری دارم. البته رقابت در دسته 96 کیلوگرم سخت است و امیدوارم بتوانم مدال خوبی بگیرم.

ادامه دارد....

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري تیم ملی وزنه برداری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟

نادیا زکالوند: این روزها، بدنسازی، به‌ویژه وزنه‌برداری در بین مردم محبوب شده است. اما یکی از نگرانی‌های زنان، حجیم شدن بدن آنها با ورزش بدنسازی و وزنه‌برداری است. البته برخی از زنان که دوست دارند ماهیچه‌های حجیم داشته باشند به وزنه‌برداری روی می‌آورند. اما باید به چهار دلیل مهم گفت که بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود:

۱. عضله‌سازی کاری واقعا طاقت‌فرساست

این خبر برای برخی خوب و برخی ناامیدکننده است. اگر تصور می‌کنید به‌راحتی با بدنسازی و وزنه‌برداری معمولی ماهیچه‌هایتان حجیم می‌شوند، سخت در اشتباه هستید. به‌دنبال سال‌ها ورزش و فعالیت می‌توان عضله‌سازی کرد و دقیقا به همین دلیل است که بدنسازهای حرفه‌ای محدود و البته نخبه‌اند.

۲. زنان معمولا به اندازه کافی برای حجیم شدن غذا نمی‌خورند

برای عضله‌سازی باید بیش از حدی که کالری می‌سوزانید، غذا مصرف کنید. بسیاری از زنان کالری یا پروتئین کافی برای رشد ماهیچه‌های خود مصرف نمی‌کنند.

۳. بسیاری از زنان به‌اندازه کافی از وزنه‌های سنگین استفاده نمی‌کنند

اگر مرتب وزنه می‌زنید، پس از مدتی بدن‌تان به آن وزنه‌ها عادت می‌کند. اما ماهیچه‌ها برای حجیم شدن به چالش نیاز دارند. اگر مرتب به وزنه‌ها اضافه نکنید، ماهیچه‌ها رشد نمی‌کنند. در ضمن در تمرین‌ها باید دو قانون اصلی «تکرار صحیح» و «رسیدن به خستگی» را رعایت کرد. این کارها برای بیشتر زنان سخت است.

۴. زنان تستوسترون کافی ندارند

هورمون تستوسترون عامل مهمی در رشد عضلات است. به همین دلیل ساده، ماهیچه‌های زنان صرفا با بدنسازی، حجیم نمی‌شود. البته ماهیچه‌های برخی از زنان که بیش از حد معمول تستوسترون دارند، ممکن است در مقایسه با زنان دیگر، حجیم‌تر شود اما نه به اندازه مردان. زنان برای حجیم شدن باید از هورمون و مکمل‌های خاصی استفاده کنند و باید گفت، این مواد بدون عوارض نیستند.

چرا زنان باید وزنه‌ بزنند؟

زن‌ها با وزنه‌برداری صحیح پس از مدتی چربی‌های اضافی بدن خود را از دست داده و عضلات‌شان محکم شده و در نتیجه بدن‌شان خوش‌فرم می‌شوند.

از دیگر فواید وزنه‌برداری برای زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود تراکم استخوان کاهش وزن افزایش توده بدون چربی بدن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها مزمن بهبود سلامت روان بهبود انعطاف‌پذیری احساس قدرت و اعتمادبه‌نفس

دلایل فوق آنقدر قانع‌کننده است که شما را برای رفتن به کلاس‌های بدنسازی مجاب کند.

منبع: cnet

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894521

دیگر خبرها

  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد/کدام ملی‌پوشان به پاریس می‌روند
  • ملی پوشان ووشو امشب راهی چین می‌شوند
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • ملی‌پوشان ووشو امشب راهی چین می‌شوند
  • مشکل ملی‌پوشان ووشو حل شد/ تیم ملی امشب عازم چین می‌شود